rölanti ayarlayıcısı tamiri veya temizliği!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mbbilici
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2 ilave de ben yapayım.

1- Aracın kontağı çevirip çalıştırdığımızda (sıcak motorda) çok kısa bir süre için rölanti yüksek olursa (gaz veriyormuş gibi) rölanti ayarlayıcısı sağlam demektir.
2- Özellikle otomatik vitesli araçlarda, gaza basılmadığı halde araç giderek hızlanıyorsa (dalgalanmadan dolayı motor devri yükseldiği için gaz pedalı takılıyormuş gibi olur) rölanti ayarlayıcısı bozuk demektir.
 
Son düzenleme:
süper paylaşım
uygulayabilecek olanlara anlatım süper
tam da ben de ki sorunn

savaş abi aynen 2. şıka uyuyor benim aracın arızası(ayrıca stop etmesi de var)
 
ilk paragraftaki sorun benim araçta var.gaz ı bırakınca veya gaz verince (gazı kökleme değil normal kullanımda) silkeleme yapıyor araç(z16xe motor) fakat ne arıza ışıgı yanıyor ne de tech2 arıza veriyor.
1- Aracın kontağı çevirip çalıştırdığımızda (sıcak motorda) çok kısa bir süre için rölanti yüksek olursa (gaz veriyormuş gibi) rölanti ayarlayıcısı sağlam demektir.
bu dediğinizde aynen oluyor:) sorunu çözemedik.
 
2 ilave de ben yapayım.

1- Aracın kontağı çevirip çalıştırdığımızda (sıcak motorda) çok kısa bir süre için rölanti yüksek olursa (gaz veriyormuş gibi) rölanti ayarlayıcısı sağlam demektir.
2- Özellikle otomatik vitesli araçlarda, gaza basılmadığı halde araç giderek hızlanıyorsa (dalgalanmadan dolayı motor devri yükseldiği için gaz pedalı takılıyormuş gibi olur) rölanti ayarlayıcısı bozuk demektir.

2. şıkka uyuyor benim sorun.
valla bende de bu sorun vardır inşallah. Gaz kelebeği egr valfi temizlettim sorun hala devam ediyor. Birde bu bilgileri değerlendirelim. Arkadaşlar emeğinize sağlık... Tşk.
 
Çok başarılı, şiir tadında bir anlatım olmuş.Emeğinize sağlık.
Benim sorunum Astra F X16XEL aracımda bazen(sıcak motorda) motor kendi kendine gaz veriyor(2000 devir civarına çıkıp tekrar rölantiye iniyor ve bunu bir süre tekrarlıyor), bu esnada silkelenerek gidebiliyor, nadiren de stop ediyor. Anladığım kadarı ile sorun malum rölanti ayarlayıcıda.
Sorum ise 1.Malum parça nasıl arızalanır? Yani bozuldumu tam mı bozulur. Yoksa kafasına estiğinde çalışadabilir mi?
2.X16XEL motorlu Astra F nin malum parçasını sökebilmek için boğazın komple sökülmesi mi gerekmektedir? Saygılarımla.
 
Yukarıda bahsettiğim sorunun termostatın hemen altında bulunan hararet müşiri(sensörü)denen parçadan kaynaklı olduğunu tespit ettik.25 liralık parçanın değişimini müteakip sorunlar tamamen çözüldü.(Not:Bu parçanın hararet göstergesi veya radyatör fanı ile bir bağlantısı yok. Anladığım kadarıyla direkt ECU ile bağlantılı. Sıcak motoru soğuk olarak bildirince gönderilen fazla yakıttan dolayı motor boğuluyor)
 
Yukarıda bahsettiğim sorunun termostatın hemen altında bulunan hararet müşiri(sensörü)denen parçadan kaynaklı olduğunu tespit ettik.25 liralık parçanın değişimini müteakip sorunlar tamamen çözüldü.(Not:Bu parçanın hararet göstergesi veya radyatör fanı ile bir bağlantısı yok. Anladığım kadarıyla direkt ECU ile bağlantılı. Sıcak motoru soğuk olarak bildirince gönderilen fazla yakıttan dolayı motor boğuluyor)
motor sıcaklık sensoru beyine bilgi verir,ve buna göre zengin fakir karışımını ayarlar,eğer o 25tl lik müşşür arıza yaparsa zengin karışımı ile boğulur fazla yakar
 
Geri
Üst