- Katılım
- 5 Tem 2007
- Mesajlar
- 15
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 55
Merhaba arkadaşlar,
1997 model Vectra CD 2000 aracımda son iki gündür ışıklarda falan beklerken rolanti anında arıza lambası yanıyor ve bu esnada araç gaz yemiyor. Kalkış yapmak istediğimde genelde ya motor duruyor yada büyük bir sarsıntı ile araç kalkıyor. Bir süre sonra arıza lambası sönerek araç normale dönüyor. Hareket etmeden gaz pedalını aralıklı olarak yavaş yavaş basarak gaz yemesini sağlayıp motor durmadan devri 4 bin civarına çıkarabilirsem lamba sönüp araç normale dönüyor.
Bugün aracı sürekli gittiğim özel servise götürdüm. Tech 2 bağlayıp aracı bir süre rolentide çalıştırınca arıza yine ortaya çıktı ve ekranda Kütle hava algılayıcı voltajı düşük yazdı. Tabi hemen bu parça değiştirildi ama sonuç değişmedi. Araç tekrar aynı arızayı veriyordu. Sonra rolanti ayarlayıcı ve gaz kelebek kontrolcüsü değişti ama arıza devam ediyor. Ustalar en son ABS ve motor beyinlerindeki sorunda bunu yapabilir dediler ama geç olduğu için pazartesiye bıraktık. Ayrıca bu son iki ihtimalde olmazsa sorun kesinlikle motor elektrik tesisatından çıkar dediler.
Ne yapacağımı şaşaırdım. Eğer iş tesisata girerse komple tesisat kablo demeti değişmeliymiş ve bulmak zor diyorlar. Bulunsa bile oldukça pahalı birşeymiş. Bu model vectraların çoğunda kabloların motora çok yakın geçmesinden dolayı böyle kablo erimesi gibi sorunlar olabiliyormuş.
Sizlere sormak istediğim öncelikle bu arızanın tespitinde ustalar doğru yoldamı? Arıza tesisattan çıkarsa bana ne önerirsiniz? Bu kablo demeti gerçekten çok pahalı ve bulunamayan birşey mi?
Dediğim gibi arıza sadece rolentide çalışırken ortaya çıkıyor. Sürekli seyir halinde oluşmuyor ve ortaya çıktığı an araç asla gaz yemiyor.
Not : Aracımda sıralı LPG var ancak sorun hem lpg hemde benzin devredeyken oluyor.
Teşekkür ederim....
1997 model Vectra CD 2000 aracımda son iki gündür ışıklarda falan beklerken rolanti anında arıza lambası yanıyor ve bu esnada araç gaz yemiyor. Kalkış yapmak istediğimde genelde ya motor duruyor yada büyük bir sarsıntı ile araç kalkıyor. Bir süre sonra arıza lambası sönerek araç normale dönüyor. Hareket etmeden gaz pedalını aralıklı olarak yavaş yavaş basarak gaz yemesini sağlayıp motor durmadan devri 4 bin civarına çıkarabilirsem lamba sönüp araç normale dönüyor.
Bugün aracı sürekli gittiğim özel servise götürdüm. Tech 2 bağlayıp aracı bir süre rolentide çalıştırınca arıza yine ortaya çıktı ve ekranda Kütle hava algılayıcı voltajı düşük yazdı. Tabi hemen bu parça değiştirildi ama sonuç değişmedi. Araç tekrar aynı arızayı veriyordu. Sonra rolanti ayarlayıcı ve gaz kelebek kontrolcüsü değişti ama arıza devam ediyor. Ustalar en son ABS ve motor beyinlerindeki sorunda bunu yapabilir dediler ama geç olduğu için pazartesiye bıraktık. Ayrıca bu son iki ihtimalde olmazsa sorun kesinlikle motor elektrik tesisatından çıkar dediler.
Ne yapacağımı şaşaırdım. Eğer iş tesisata girerse komple tesisat kablo demeti değişmeliymiş ve bulmak zor diyorlar. Bulunsa bile oldukça pahalı birşeymiş. Bu model vectraların çoğunda kabloların motora çok yakın geçmesinden dolayı böyle kablo erimesi gibi sorunlar olabiliyormuş.
Sizlere sormak istediğim öncelikle bu arızanın tespitinde ustalar doğru yoldamı? Arıza tesisattan çıkarsa bana ne önerirsiniz? Bu kablo demeti gerçekten çok pahalı ve bulunamayan birşey mi?
Dediğim gibi arıza sadece rolentide çalışırken ortaya çıkıyor. Sürekli seyir halinde oluşmuyor ve ortaya çıktığı an araç asla gaz yemiyor.
Not : Aracımda sıralı LPG var ancak sorun hem lpg hemde benzin devredeyken oluyor.
Teşekkür ederim....