SABAH İLK ÇALIŞMADA SARSINTI ve RÖLANTİDE DÜŞÜŞ

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eyup01
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

eyup01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Şub 2008
Mesajlar
1,045
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sevgili Forum Arkadaşlarim Aslinda Bu Saorun çok Yaygin Ve Benim Vectradada Var. Benim Araba Vectra 93 90hp Karbiratörlü Motorda Lavato Tüp Kali. Sahleyin Ilk çaliştirmada Normalde 9 Olan Rölanti Devrim 5 Lere Düşüyor Ve Araba Titriyor. Hareket Ettikten 5 Dakika Sora Normal Devrine Dönüyor. Bu Bir Sorunmu Yoksa Karbiratörlü Araçlarda Normal Bişeymi Bilmiyorum. Arabayi Bi Kaç Kez Tüpçüye Götürdüm Ayarliyor Ama Sabah Ilk çalişmada Ayni Sorunu Yaşiyorum. Bu Konuda Ustalar Ve Forum Arkadaşlarimin Yorumlari Ne Acaba?
 
arkadaşım benim araçta birkaç gün çalışmadığında ilk çalıştırmada 700 devre kadar düşüyor.. sanki normal gibi geldi..ustalar daha iyisini bilir ama..
 
gazda yapıyprsa normal ısıya gelmediği için yapar gaz zaten soğuk bide hava soğuk olunca istenen sıcaklığa gelince normale donmesi normal olmadı
gaz taktırdığın yerde ısı ayarını yükselt ama bu seferde benzin yakar
 
Hep Motor Sicakken Tüp Ayari Yaptiriyoruz!! Bide Motor Soğukken Mi Yaptirsak Ne.. Belki Ayar Tutar. Karbiratördeki Hava Ayarindan Olabilirmi?
 
eğer arabanızın jikle tertibatı çalışıyorsa; lpg ayarından değilde , lpg regülatörü üzerinde bulunan ve jikle hızını ayarlayan alyan bir vida var, onu biraz açmanız lazım..birde motor çalıştıktan sonra 1500 deviri geçmeyecek şekilde biraz gaz verinki jikle rölantiyi kolayca yükseltsin..
 
Motor soğukken ayar yaptırdığında motor ısındığı zaman rolantinin 15 lere tırmandığını görüceksin deneme bile....
 
Motor soğukken ayar yaptırdığında motor ısındığı zaman rolantinin 15 lere tırmandığını görüceksin deneme bile....


ben jikle hızını kontrol eden vida da bahsediyorum, rölanti hızını ayarlayan vidadan değil..?
 
eğer arabanızın jikle tertibatı çalışıyorsa; lpg ayarından değilde , lpg regülatörü üzerinde bulunan ve jikle hızını ayarlayan alyan bir vida var, onu biraz açmanız lazım..birde motor çalıştıktan sonra 1500 deviri geçmeyecek şekilde biraz gaz verinki jikle rölantiyi kolayca yükseltsin..

DOĞRU SÖYLÜYOSUN JİKLDEN OLABİLİR. EL KİTABINDA ŞÖYLE YAZIYOR SABAHLARI MOTORU İLK ÇALIŞTIMADAN ÖNCE GAZ PEDALINA BİR KERE SONUNA KADAR BASIN VE BIRAKIN OTOMOTİK JİKLE DEVREYE GİRECEKTİR YAZIYOR. BEN BİKAÇKERE DENEDİM JİKLENİN DEVREYE GİRDİĞİ FELAN YOK BOZUKMUDUR NEDİR.
:good:
 
bende de aynı araç var..

gaza tam basmanıza gerek yok..jiklenin içinde sarmal bir yay var..bu yay ısınıp soğuma esnasındaki uzama ve kısalma ile gaz pedalını ve kelebeği kontrol ediyor..

eğer jikle çalışmıyorsa,

1-jiklenin yayı çok fazla gerdirilmiş,
2-lpg emülatöründeki jikle vidası çok kısılmıştır..
 
Geri
Üst