sadece sabah soğukta yanan arıza lambası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan lampard
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yetkili serviste 140 tl almışlardı özelde yok burda.ustamla konuştum aynısını söyledi açarsak süpap a gidebilir dedi 1000 lirayı bulur. Kurum olursa sadece 500 e oluyor.
Ustamın son dediği mantıklı.lamba yanıyor ama motor çok düzgün çalışıyor neden açayım ki üst kapağı kullan biraz titreme sarsıntı olursa açalım parana yazık dedi erken olur. Senin dediğin gibi katkı vs uygula dedi sonuç almak için acele etme lambayı da boşver dedi sonuçta fakir zengin için ecu müdahale etmez diye düşünüyorum.lambayı obd2 ile anında android telden siliyorum.
Beklemede kalacam bir süre kaptan yorum ve önerilerin için teşekkür ederim önemliydi benim için
Bir defa açıp süpapları değişip toplayıp devam etmek lazım sonuç olarak bunun içinde bekleyip emin olmak

Sony E6603


En güzeli subap ayarı yapmak , bir külbütörü açtır ustana sentil çakısı vursun boşlukları okusun bakalım Opelin tavsiyesi ile ne kadar fark var .

Tavsiyeyi aşağıya ekliyorum , 90 binde kadehler itecekler yıpranmış olmaz ayarı kurtarır ...

Uzama denen olay bu .

0c02a9e28859d92c76a7a764bdf99754.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Son düzenleme:
En güzeli subap ayarı yapmak , bir külbütörü açtır ustana sentil çakısı vursun boşlukları okusun bakalım Opelin tavsiyesi ile ne kadar fark var .

Tavsiyeyi aşağıya ekliyorum , 90 binde kadehler itecekler yıpranmış olmaz ayarı kurtarır ...

Uzama denen olay bu .

0c02a9e28859d92c76a7a764bdf99754.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk
Kaptan yedek bobinle denedim 3 gün yapmadı.4.gün tekrar lambayı yakmaya başladı düzenli sabahları.
Bugün şöyle bir belirti verdi:
Lamba yanar yanmaz motor teklemeye başladı hemen anında obd2 cihazından telefondan torque programıyla arızaya baktım" silindir 4 tekleme hatası "
Verdiğini gördüm. Motor tekleyerek çalışırken arıza lambasını söndürdüm ve motor anında düzeldi lamba da söndü. Kurum veya supap olmadığını düşünüyorum.enjektör bağlantılarında sorun olabilirmi acaba

Sony E6603
 
Bence kurum aynısını Z16XEP te yaşadım .


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
peki teşekkür ederim.yetkili servisle görüştüm carbon clean için 150tl ye yapılıyor 3.bir bobin ile deneme yapıyorum şuan sonra servise bırakacam arabayı carbon clean için
 
tolga bey lpg ecu sunu nasıl devre dışı bırakıyorsunuz?
 
aslında lpg ecusunu net olarak devredışı bırakıp denemedim henüz ama onu da yapacam.sadece lpg sigortasını çıkardım ve bobinden alınan devir sinyalini çıkarıp denedim.lpg ecusunu çıkarınca araç çalışmıyor bağlantılardan dolayı bugün ustayla görüştüm 3.bobin denemem de bitsin gidip lpg enjektör bağlantılarını söküp son olarak da onu deneyecem daha da olmuyorsa kurum net gibi zaten
 
Dün tanıdıgım bir ustanın referansı ile BoschCarSevice gittim komprösör ölcümü için.. Baya büyük bir tamirhane idi sahibine kendimi tanıtıp durumu anlattım.. Kaputu ac aracı calıstır dedi biraz dinledi bu aracın bütün silindirlerin komprosörü iyi dedi.Beni salladı galiba dedim.Odasına cay ikram için davet etti oda ne duvarda otomotiv muhendisliği yuksek lisans diploması var herifin..Ne kadar yag yakıyor diye sordu 7000km/1lt gibi dedim normall motorun ii dedi..Bu ürünü kullanırsan hiç yakmaz dedi paylasmak istedim20161130_123108.webp
Ayrıca carbonclean yaptırmam gerekmi ustam dedim su an sarsıntı veya devir salınımı yok sabah ilk calıstırmada da anormallik yoksa gerek yok cünki yag yakımı artabilir dedi.Carbonclean yerine würt ün motor temizleme ürününü 25 litre benzine döküp uzunyolda devirli kullanın ve bunu 2 -- 3 kez yapın aynı işlem dedi..
 
Bence kurum aynısını Z16XEP te yaşadım .


Sent from my iPhone using Tapatalk

evet 3. sorunsuz orjinal bobin ile de lamba yandı.carbon clean yaptıracam bakalım nolacak.
kaptan blogundaki gibi manifolt temizliği yaptırsam yani bahsettiğin kurum sadece manifolt kurumu olabilirmi?
 
evet 3. sorunsuz orjinal bobin ile de lamba yandı.carbon clean yaptıracam bakalım nolacak.
kaptan blogundaki gibi manifolt temizliği yaptırsam yani bahsettiğin kurum sadece manifolt kurumu olabilirmi?

Z16XEP te kurum 2 farklı nokta da başa bela . Sebep aynı EGR ama kurum 2 noktada ortaya çıkıyor .

1. si blogda bahsettiğim twinport flenci
2. si ise emme subap yüzeyine (seat yada yatak) ve silindir içine nufüz ederek yapışan kurum .

2. Kurum kompresyon kaybına sebep olur , yanma kalitesini bozar . Ayrıca uzun süre bu şekilde kullanım bobin ömrünü kısaltır . Bir endoskopik kamera bulup subap yüzeylerine ve piston başlarına bakılabilir . Ben kendi aracımda teşhisi o şekilde koymuştum .

Eğer kamera imkanı yoksa Leakdown Test (Türkçesini Bilmiyorum) yapılarak aracında kompresyon kaçağı var mı, varsa nereden teşhis edebilirsin . Bence emme subapları üzerinde ki kurum kompresyon kaçağına sebep oluyor.
 
Anladım kaptan servise gidiyorum bugün carbon temizliği için.ilk mesajlarda dediklerini uygulayacam. emin oldum bobinden en azından.bu bobinleri farklı vectraya takıyorum onlarda sorun yok ama kurum olmayabilir onlarda

E6653 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst