Şanzıman Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ahmetgnc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhabalar,

Aracımı 2.el aldım yaklaşık 2 hafta oldu 1.4 turbo otomatik 73bin kmde. Bakımını yaptırdım eksperini yaptırdım herhangi bir sorun görünmedi fakat bugün 50-60km hızla giderken önde ki aracı geçmek için gaza yüklendim araç devirlendi ancak şanzımanda bir sorun oldu vites atamadı kafası karıştı gibi oldu en yakın sürede servise gidin uyarsı verdi daha sonra yavaşladım uyarı gitti ancak bir süre performans düşüklüğünü hissettim normalde o devirlerde 90-100 km hızla gitmesi gerekiyorken 80km hızı geçerken çok yavaştı araç ancak devir saati yükseliyordu. 1 saat dur kalk trafikteydim şanzıman ısınmış olabilir diye düşündüm fakat aracı yeterince tanımadığım için böyle bir kronik problemi var mı yok mu bilmiyorum.

Motor yağı ve bujiler daha yeni değişti.

Umarım derdimi anlatabilmişimdir.
Fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler.
Korkmayın herhangi bir sıkıntısı yok aşırı dur kalk ve sıcaklıkta yapabiliyor benim başıma da geliyor arada bir evet yağ değişimi yapın ama öyle bildiğim kadarıyla 10 küsür litre degil benim aracım omega 2.5 v6 4.4 Lt şanzuman yağı alıyor. Kalibrasyonu da kendiniz yapın. Korkmayın bir sıkıntı yok. Benim aracım resmen vites geçişlerinde vurma yapıyordu baya baya resetleme atınca sorunsuz biniyorum sizde aynısını yapın.

1.si aracı frene basılı tutarak el freni çekik bir halde çalıştırın
2.si aracı D konumuna alın ve ayağınızı frenden çekin ama el frenini indirmeyin
3.sü hiç frene basmadan toplamda 5 sefer 3 er saniye ara ile N konumuna alın ve dediğim gibi hiç frene basmadan D-N yapın
4.sü 5. sefer N konumuna çekince (D ile başladınız N de bitirin ama unutmayın hiç frene basmadan ve el freni indirmeden) bu sefer R konumuna getirin ve aynı işlemi D de nasıl yaptıysanız R dede yapın.
5.si en son R konumunda iken frene basın ve P konumuna getirip 3 saniye bekledikten sonra aracı kapatın.

Bu kadar reset attınız bir daha uzun süre birşey olmaz gerçi malum yol şartlarından dolayı siz bu işlemi ayda 1 kere yaparsanız iyi olur.

Hayırlı akşamlar.
 
Korkmayın herhangi bir sıkıntısı yok aşırı dur kalk ve sıcaklıkta yapabiliyor benim başıma da geliyor arada bir evet yağ değişimi yapın ama öyle bildiğim kadarıyla 10 küsür litre degil benim aracım omega 2.5 v6 4.4 Lt şanzuman yağı alıyor. Kalibrasyonu da kendiniz yapın. Korkmayın bir sıkıntı yok. Benim aracım resmen vites geçişlerinde vurma yapıyordu baya baya resetleme atınca sorunsuz biniyorum sizde aynısını yapın.

1.si aracı frene basılı tutarak el freni çekik bir halde çalıştırın
2.si aracı D konumuna alın ve ayağınızı frenden çekin ama el frenini indirmeyin
3.sü hiç frene basmadan toplamda 5 sefer 3 er saniye ara ile N konumuna alın ve dediğim gibi hiç frene basmadan D-N yapın
4.sü 5. sefer N konumuna çekince (D ile başladınız N de bitirin ama unutmayın hiç frene basmadan ve el freni indirmeden) bu sefer R konumuna getirin ve aynı işlemi D de nasıl yaptıysanız R dede yapın.
5.si en son R konumunda iken frene basın ve P konumuna getirip 3 saniye bekledikten sonra aracı kapatın.

Bu kadar reset attınız bir daha uzun süre birşey olmaz gerçi malum yol şartlarından dolayı siz bu işlemi ayda 1 kere yaparsanız iyi olur.

Hayırlı akşamlar.
Merhabalar, bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Açıkçası bende gerçekten bu kadar ciddi bir problem mi var diye soracaktım çünkü bu problem bir daha olmadı vites geçişleri normaldi. Resetleme işlemini yağ ekletmeden önce yapayım mı
 
Dediginiz yöntemi nerden biliyorsunuz. Manüel olarak ecu resetlenebilir mi gerçekten.
 
Anladım yani o zaman manüel kalibrasyon oluyor mu demek bu
hayır tam otomatikte benim bildiğim manuel olarak bir işlem yapılamıyor
 
O zaman Şahinucar arakadaş yanlış biliyor galiba. Yada astra j de olmuyor o yöntem.
 
O zaman Şahinucar arakadaş yanlış biliyor galiba. Yada astra j de olmuyor o yöntem.
Astra j'de kullanılan 6t40 ve 6t45 kodlu tam otomatik şanzımanların sıvı kapasitesi 8,12lt'dir. Tavsiye edilen şanzıman sıvısı Fabrikada da şanzıman içerisine konulan gm dexron 6'dır.

Ustanıza götürürseniz ve değişim makinası mevcut değilse tapadan tamamı boşaltılamadığından mevcut yağın sadece 5lt'si yenilenecektir. 5lt gm dexron 6+ işçilik (maksimum 100tl olmalı çünkü basit bir işlem)

Makina ile değişimde yaklaşık 8lt (şanzımanın temizlenmesi için) + 2lt (makinenin devir daim yapabilmesi için) + 8lt (yeni sıvı) = 18lt yağ harcanıyor. Yanılmıyorsam gm dexron 6'nın 1lt fiyatı 95-100tl civarıydı. 700-800 tl de işçilik alıyorlar. Makina ile değişim minimum 2500tl tutacaktır.

Makina ile değişim yaptıran hiç tanıdığım yok fakat forumda benim gibi 5lt ile değişim yaptıran arkadaşlarımız var.
 
Merhabalar, bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Açıkçası bende gerçekten bu kadar ciddi bir problem mi var diye soracaktım çünkü bu problem bir daha olmadı vites geçişleri normaldi. Resetleme işlemini yağ ekletmeden önce yapayım mı
Herhangi bir sakıncası yok yapabilirsiniz ama yağ koyduktan sonra mutlaka yapın biraz kullanın 1-2 km sonra evinize dönün ve yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Dediginiz yöntemi nerden biliyorsunuz. Manüel olarak ecu resetlenebilir mi gerçekten.
Burada hangi konuydu tam hatırlamıyorum teknik arkadaşlar yazmıştı bende şans eseri denedim ve oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan. ve Blackram
Geri
Üst