şanzımanın ısınması elektrik arızası verdirir mi?

xlms_green

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2009
Mesajlar
121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
şanzımanım ısınınca devre dışı kalıyor. ısınınca vitesler atmıyor. d de bile 4 le kalkmaya çalışıyor. arıza koduna bakıldığında crankshaft sensor no signal çıkıyor. şanzımanın ısınması bu elektrik arızasına yol açar mı. ustalar şanzıman bitik bu yüzden ısınınca elektrik arızası verdiriyor dediler. pek inandırıcı gelmedi. bilgisi olan arkadaşlardan yardım lütfen.
 
verir hemde ne verir o sorun yüzünden canim omegayi sattik hemde öldü fiyatina resmini eklemistim bulursam tekrar eklerim....önce ki bir konuyada aman dikkat omegalar hassas arabalardir demistim lütfen yanlis anlama . bir uclu baslayinca bitmez..

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=40664
4000 euroya verdik..
 
Son düzenleme:
Crankshaft sensor arızalı ise şanzıman kendini koruma moduna alır ve 3-4 viteste kalır , limp mode ya da go home modu(eve ya da servise gitmenizi sağlamak ve sizi yolda bırakmamak için) diyorlar.Değiştirirseniz sorun kalmayacaktır.Birde atf yağını kontrol edin.Ne zaman değiştirildi en son ve filtrede değiştirildi mi ?? Emin olun şanzımanınızda sorun yoktur.Isınıyor cünkü krank sensöründen bilgi alamayınca koruma moduna geçiyor ve büyük viteste dur kalk yapmaya başlayıncada ısı dan dolayı sapıtıyor..

yağın değişmesine gerek yok derlersede inanmayın mutlaka 60.000 km de bir değiştirin.Yağın ve filtrenin olduğu bir yerde yağın değişmesine gerek yok demeleri kadar mantıksız bir şey olamaz herhalde.Sorun olursa değiştirilir derler , ve sorun yağ ve filtresi değişmedigi için çıkıyor zaten.

Arabanız 4.500 devri falanda geçmedigi zaman da o sensör gitmiş demektir ve gene şanzımanı koruma moduna alır.Crank ve egzantrik sensörünü takım olarak değiştirmek daha mantıklıdır..Crankshaft sensörü cins bir yerde , çıkarıp temizleyin deneyin bazen çapak falan da gelebilir ve yapabilir diyorlar..

Banada aynı durum oldu ve banada 3000 tl fiyat verdiler , şanzımanı kendim indirdim , balkonda kendim tamir ettim ve dedikleri hiç bir arıza yoktu , haybeye şanzımanı komple revize etmiş oldum (130 usd )

IMG_2219.JPG



Resimdeki gibi bir ataş ile arıza kodlarını okuyun , yazın bakalım neymiş arıza.crankshaft sanırım p0340 idi..Başka ne varmış daha net görürsünüz.Tech 2 ye ihtiyacınız yok öğrenmek için.

Kontak açık iken (motor çalışmıyor) arıza ışıgı yanıp söner , 10 kez yanıp sönmesi 0 , digerleri 1 ise 1 , 2 kez yanıp sönerse 2.

10 1 1 10=0110 gibi

http://images.omegaowners.com/images/guides/paperclip_test/paperclip.html
 
Son düzenleme:
Crankshaft sensor arızalı ise şanzıman kendini koruma moduna alır ve 3-4 viteste kalır , limp mode ya da go home modu(eve ya da servise gitmenizi sağlamak ve sizi yolda bırakmamak için) diyorlar.Değiştirirseniz sorun kalmayacaktır.Birde atf yağını kontrol edin.Ne zaman değiştirildi en son ve filtrede değiştirildi mi ?? Emin olun şanzımanınızda sorun yoktur.Isınıyor cünkü krank sensöründen bilgi alamayınca koruma moduna geçiyor ve büyük viteste dur kalk yapmaya başlayıncada ısı dan dolayı sapıtıyor..

yağın değişmesine gerek yok derlersede inanmayın mutlaka 60.000 km de bir değiştirin.Yağın ve filtrenin olduğu bir yerde yağın değişmesine gerek yok demeleri kadar mantıksız bir şey olamaz herhalde.Sorun olursa değiştirilir derler , ve sorun yağ ve filtresi değişmedigi için çıkıyor zaten.

Arabanız 4.500 devri falanda geçmedigi zaman da o sensör gitmiş demektir ve gene şanzımanı koruma moduna alır.Crank ve egzantrik sensörünü takım olarak değiştirmek daha mantıklıdır..Crankshaft sensörü cins bir yerde , çıkarıp temizleyin deneyin bazen çapak falan da gelebilir ve yapabilir diyorlar..

Banada aynı durum oldu ve banada 3000 tl fiyat verdiler , şanzımanı kendim indirdim , balkonda kendim tamir ettim ve dedikleri hiç bir arıza yoktu , haybeye şanzımanı komple revize etmiş oldum (130 usd )

IMG_2219.JPG



Resimdeki gibi bir ataş ile arıza kodlarını okuyun , yazın bakalım neymiş arıza.crankshaft sanırım p0340 idi..Başka ne varmış daha net görürsünüz.Tech 2 ye ihtiyacınız yok öğrenmek için.

Kontak açık iken (motor çalışmıyor) arıza ışıgı yanıp söner , 10 kez yanıp sönmesi 0 , digerleri 1 ise 1 , 2 kez yanıp sönerse 2.

10 1 1 10=0110 gibi

http://images.omegaowners.com/images/guides/paperclip_test/paperclip.html


bu gün aynen belirttiğiniz gibi yaptım zaten ilk olarak 12 saydı bu test başladı demek. ardından 17 verdi bu da knock sensor 2 no signal vuruntu sensörü bu arıza da da bir süredir devam ediyor. önceleri ara sıra veriyordu artık sürekli veriyor. ardından 31 saydı. bu da crankshaft sensor no signal. 1 ay kadar önce de bunu yaptı. 31 kodlu arızayı. arabamın tesisatı ile benden önce çok oynamışlar. ben soketleri söküp temizleyip geri yerine taktım. akünün arkasındaki soketleri. 31 arızası gitti. o günden beri 17 arızası sürekli var. 15 gün kadar sorun çıkartmadı. 10 gün kadar bir süredir araç 95 dereceye çıktıktan kısa bir süre sonra şanzıman korumaya geçiyor. bu 17 arızası peydah olduktan sonra lpg de de çalışmamaya stop etmeye başladı. lpg ci tetikleme ucunu krank sensöründen almışlar sinyal yetmediği için ya şanzımanı ya da tüpü kesiyor dedi. daha önce böyle bi şey olmuyodu. bu yüzden sensörün bozulmuş olma ihtimalini düşünüyorum. ancak aracıma en son bakan opel ustası sensörleri söktü temizledi. test edip etmediğini bilmiyorum. açıkcası o kadar sıkıldım ki sormak aklıma gelmedi. son olarak bakan usta şanzıman ısınıyor bu yüzden elektrik arızası veriyor. sensörler sağlam dedi çıktı kenara. topu şanzımancıya attı. artık her şeyin hıyar diyene tuzu kapıp koşar hale geldim bu araba yüzünden. gerçekten bir çözüm üretilebilir de şu arabayı en azından bir gün hiç bir sorunu ve arıza ışığı olmadan binebilirsem sorunu çözene yemek ısmarlıycam vallahi. hem de en kebabından...verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. sensörleri nasıl test edebilirim çalışıp çalışmadıklarını nasıl anlarım bilmiyorum. ama şanzıman korumaya alsa da basarsam 5000 deviri çok rahat görüyorum.
 
omegada şanzıman arızaya geçince kendini 3 e yani serwis vitesine atar istersen dewre kesiciye bile sokarsın
şanzıman ısısını zaten tech 2 ye baglayınca gösterir.

anlaşıldı sende en sonunda benim gibi şanzımanı kendin söküp yapıp kurtulacaksın.


Uğur GARDİYAN
 
opel vectra b motor arızası

Merhaba arkadaşlar bende 97 model vectra cd alarak araınıza 10 gün önce katıldım.Aracımda aldığım günden buyana ara ara stop etme ve rolantide dengezislikler vede stop edince çalışıp tekrar stop etme problemleri vardı.Kayın biladerim tamirci,yanına gidip inceledik cihaza bağlanınca eksantirik ve kran sensörü arızası verdiği görüldü.Arıza silindi deneme yaptık problem yok eve dönerken 4. viteste araç silkeleyerek tekara arıza lambasını yaktı.Bu arada aracı ilk aldığım zaman kayın bladerim bu araçların motorlarının diğer motorlara göre sıcak çalıştığını bu nedenle kablolarının çok fazla deforme olduğunu ve değiştirisek iyi olacağını söyledi.Bende yaşadığım arızalardan dolayı bunu düşündüm ve tanıdığım bir elektirikçiye gittim tesisatı söktükçe korktum elimizi attığımız her kablo parçalanmış sıyrılmış,şaseye veya ters kutuba temas etmekte önceki sahipleride elllerie geçen kabloyu bantlamışlar.Bursada iyi bir tesisatçı var ona gittik.Gider gitmez opel vectra otomatik olduğunu anladı ve 3 gün sonraya gün verdi 450 tl ye yapacağını söyledi.Çarşamba günü aracımı alacağım ve test edeceğim %90 vectraların kronikleşmiş arızalarının sebeleri bunlardır.Eğer ope alacaksanız veya opeliniz varsa kapalı yerlerde boru veya kutu içindeki kablolarınızı kontrol etmenizde fayda var ben görünce bu araç nasıl yürüyor diye şaşırdım.Kim bilir olmayacak bir yerde kilitlenip kalabilirdikte.
 
Merhaba arkadaşlar bende 97 model vectra cd alarak araınıza 10 gün önce katıldım.Aracımda aldığım günden buyana ara ara stop etme ve rolantide dengezislikler vede stop edince çalışıp tekrar stop etme problemleri vardı.Kayın biladerim tamirci,yanına gidip inceledik cihaza bağlanınca eksantirik ve kran sensörü arızası verdiği görüldü.Arıza silindi deneme yaptık problem yok eve dönerken 4. viteste araç silkeleyerek tekara arıza lambasını yaktı.Bu arada aracı ilk aldığım zaman kayın bladerim bu araçların motorlarının diğer motorlara göre sıcak çalıştığını bu nedenle kablolarının çok fazla deforme olduğunu ve değiştirisek iyi olacağını söyledi.Bende yaşadığım arızalardan dolayı bunu düşündüm ve tanıdığım bir elektirikçiye gittim tesisatı söktükçe korktum elimizi attığımız her kablo parçalanmış sıyrılmış,şaseye veya ters kutuba temas etmekte önceki sahipleride elllerie geçen kabloyu bantlamışlar.Bursada iyi bir tesisatçı var ona gittik.Gider gitmez opel vectra otomatik olduğunu anladı ve 3 gün sonraya gün verdi 450 tl ye yapacağını söyledi.Çarşamba günü aracımı alacağım ve test edeceğim %90 vectraların kronikleşmiş arızalarının sebeleri bunlardır.Eğer ope alacaksanız veya opeliniz varsa kapalı yerlerde boru veya kutu içindeki kablolarınızı kontrol etmenizde fayda var ben görünce bu araç nasıl yürüyor diye şaşırdım.Kim bilir olmayacak bir yerde kilitlenip kalabilirdikte.

Opelim e hoş geldiniz, lütfen önce kendinizi tanıtınız ve açılan konuların tarihlerine dikkat ediniz.
Keyifli Forumlar.
 
Geri
Üst