Selenoid Valfi ve V kayış kütüğü değişimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tayfux
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

tayfux

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,006
Tepkime puanı
271
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhabalar. Daha önce bir konuda belirtmiştim aracımda selenoid valfi değişiminin yapılması gerektiğini. Aracaım 2012 Astra H 1.3 cdti 103 binde tamamen servis bakımlı. Odak serviste bütün bakımları yapıldığı için orası ile irtibata geçtim ve 1000 lira gibi bir fiyat aldım. Dışarıda işçilik ile birlikte hemen hemen 500 liralara hallediliyor ve orjinal GM parça kullanılıyor. 2 kat fiyat farkının olması biraz da beni sinirlendirdi ve servis müdürünü aradım. Durumu anlattım ve tamamen kendilerinin servisinde bakılan aracımla ilgili indirim talebinde bulundum. Bana geri dönüş yapacağını söyleyerek telefonu kapattı. Hemen hemen 10 dk sonra aradı ve işçilik dahil 750 liraya halledeceklerini söyledi. Parça olarak da orjinal GM. Malum bu günlerde servisler parçalarda eurorepar'a geçti. Ben de normalde kabul etmeyeceğimi ancak biraz da zorunda kaldığım için kabul ettiğimi bildirdim ve aracı Odak servise götürerek yaptırdım. Dışarıda 500, serviste 750 nispeten kabul edilebilir. ( Normalde diğer servisler sadece parça fiyatına 1000-1200 lira aralığında fiyat istiyorlar )

Servisten aracı alırken danışman arkadaş kağıda ustalar tarafından not düşüldüğünü ve V kayış kütüğünün yan basmaya başladığını söyledi. Orjinal parça ellerinde yoktu ve danışman arkadaşım eurorepar takmak istemediğini belirtti. Gates marka zaten orjinal üretici. Piyasada da çok fazla var. Onu da yine işçilik dahil parçayı şahsen bularak 500 liraya hallettik.

Sonuç olarak selenoid valfinin yaptığı, hem araba çalışırken hem de stop ettiğimde bir süre devam eden zorlama sesi gitti. Daha arıza kaydı açmadan hallettik. Uzun yola çoğunlukla küçük bebek olması sebepli ve gece ailemle çıktığım için sorun yaşamak istemedim. Kütük değişimi ile ilgili zaten ben birşey hissetmiyordum ancak enteresandır araba sanki daha rahat çalışıyor şu günlerde. Bu iki parça ile ilgili değişim düşünen olursa öngörü olması sebepli paylaşmak istedim.

Teşekkürler , sağlıcakla kalın...
 
Geri
Üst