servis bulamiyor...

senın aracın bı daha arıza yapmıstı sonuc ne oldu? bu sorun devır yukselmıyor dedıgın sorun basınc ayar valfınden yapabılır arıza ısıgıda yandıgına göre bı makınaya baglatır
 
Merhabalar! Hız sabitleyici konusunda frenle hiç bir alakası yok. Frene basınca devrede olan hız sabitleyici otomatik olarak aracın kontrolünü size bırakır.Bu nedende frene basınca çalıştırma diye bi şey yok. Hatta ayağınız gazda iken gazdan çekip hız sabitleyicinin üst kısmına ( aşağı ve yukarı bir butondur ) bastığımızda araça 6 km lik aralıklarla hızlanır.Bilgilerinize...
 
senın aracın bı daha arıza yapmıstı sonuc ne oldu? bu sorun devır yukselmıyor dedıgın sorun basınc ayar valfınden yapabılır arıza ısıgıda yandıgına göre bı makınaya baglatır
arac zaten MAP sensoru arizasi verdigi icin makinaya baglanmisti... bu ariza bu sensorden denilmisti ve temizlendikten sonra servisten ayrilmistim ama arac gene ayni sorunu cikardi... servise gitmeye vaktim yok onun icin biraz sallamada ama bu krank mil sensorunu duydugum iyi oldu en azindan oraya bakilmasini da isterim hazir garantiliyken garanti bitiminde hortlamasin bu ariza hop diye...
 
Merhabalar! Hız sabitleyici konusunda frenle hiç bir alakası yok. Frene basınca devrede olan hız sabitleyici otomatik olarak aracın kontrolünü size bırakır.Bu nedende frene basınca çalıştırma diye bi şey yok. Hatta ayağınız gazda iken gazdan çekip hız sabitleyicinin üst kısmına ( aşağı ve yukarı bir butondur ) bastığımızda araça 6 km lik aralıklarla hızlanır.Bilgilerinize...
yorumun icin tesekkur ederim ama tamamen farkli seylerden bahsediyoruz... bir de artis araliklari 2 km dir...
 
arac zaten MAP sensoru arizasi verdigi icin makinaya baglanmisti... bu ariza bu sensorden denilmisti ve temizlendikten sonra servisten ayrilmistim ama arac gene ayni sorunu cikardi... servise gitmeye vaktim yok onun icin biraz sallamada ama bu krank mil sensorunu duydugum iyi oldu en azindan oraya bakilmasini da isterim hazir garantiliyken garanti bitiminde hortlamasin bu ariza hop diye...
servise gittikten sonra sonuçları bekliyorum...En kötü arızalarda böyle tespit edilemeyenler oluyor bende aynısını çektiğimden anlıyorum seni....Ama dediğim gibi muhtemelen o parçadan çözülecektir...Kolay gelsin...
 
hız sabitleyiciyle ilgili arızayı biz de yaşadık, sorunu sizin dediğiniz gibi bulamadılar, biz debriyaj pedalına bağlı olan switch'i kontrol ettik, soketini temizledik ve araçtaki sorun ortadan kalktı

map sensörü arıza veriyorsa parçayı değiştirin, temizlik genelde bu tür parçaları kurtarmaz. Map Sensörü manifoltun içindeki basınca göre hava/ yakıt oranını ayarlamaya yardımcı olur.

Geçmiş olsun


bende mi bir gudubetlik durumu var bilemiyorum ama bu astra H de ne kadar enteresan sorun varsa beni buluyor... neden mi... hemen anlatayim...
aracimin iki sorununa cozum uretemedi servis
birincisi... aracin hiz sabitleyicisi kafasina gore tutukluk yapiyor, calistirma esnasinda frene basarak bir kisim cozum urettik ama bu seferde arac hareket halindeyken takilma yapiyor... misal arac 90 km hizla sbt leyici ile giderken yavaslama ihtiyaci doguyor ve tekrar hizlaninca aracin sabitleyicisi devreye girmiyor... ben ne yapiyorum bu durumda araci kenara cekiyor kontagi kapatiyor ve tekrar calistirarak ya sabir diyerek yola cikiyorum... servise gittim... sorundan bahsettim... aracin teknik incelemesinde ve arac elektroniginde bir sorun olmadigini ve de sonucta benim bir tusa basma ozurlu oldugumu ima ederek resmen sepetlediler... arkadaslar da iyi niyetli biz arizayi gormeden birsey yapamayiz dediler ama ben gene magdur gene bahtsizim...

ikincisi... her sabah isime aracimla gidiyorum... sehir disi trafigine cikip vites yukseltmeye baslayinca arac bazi zamanlar 3000 deviri asmiyor... gaza asiliyorum ama 3.vteste de 4.viteste de arac 3000 devirde takiliyor ve ariza isigi bir goz kirpiyor ve sonra sonuyor, akabinde de aracin tekrara calistirilmasi esnasinda ariza kodunu hafizaya almis olmasindan kaynakli ariza isigi belirli bir sure yaniyor ve sonra da sonuyor... bu hususda servise basvurdugumda MAP SENSORU isimli bir parcanin kurum bagladigini ve uygun bir yontemle bunun temizlendigini soylediler ... ne ise yarar mis bu sensor onu da soylediler... turbonun basincini duzenleyerek gaz oranina gore hava akisini ayarlama gorevini yapiyormus... ancak bu temizleme isleminden sonra cok degil bir iki gun saonra arac gene ayni sorunlarla ariza vermeye basladi...
aracin CIM modulu de degisti, EGR valve de degisti... yakit deposu da temizlendi... 60.000 bakimi da yeni yapildi...
ustalardan yardim rica ediyorum...
 
servise ugradim... ustalar sagolsun cok seffaf bir sekilde inceledik... baska bir astra 1.3 un degerleri ile karsilastirdik... bizim aracta yuksek basinc arizasi altinda P1080 gibi bir ariza vermis... bunun kaynaginin yine MAP sensoru oldugunu ve garanti kapsaminda degisimi icin siparis verecegini soyledi usta... o isi cozduk diyelim... bu hiz sbt. leyici, allah razi olsun, o gun tutukluk yapti... ustanin yaninda bazen devreye girmeye bezen girmemeye basladi, o da dolayisiyla sahit oldu ve arizanin arastirilmasi icin istisare edceklerini soyledi... ama aracin gaz pedali- fren pedali- debriyaj pedali ile ilgili degerleri tech 2 de bana gosterdi ve onlarda bir problem gorunmuyor... CIM modulunden kaynaklanabilirdi ama onu da daha yeni degistirdiginiz icin olmaz ki dedi... bel ki kumanda kolu switch lerinde sorun vardir dedi ben de o zaman her zaman yapmasi lazim dedim o da onayladi... arac devreye almiyor ama devreye aldigi zaman da herhangi bir aksaklik olmuyor... hizlandirma ve yavaslatma kademeleri gayet guzel calisiyor... bakalim ona ne diyecekler artik... tum sistemi mi yenilerler yoksa bunun bir ECU-kumanda kolu-CIM modulu arasi bir anlasmazliktan mi kaynaklanlandigini mi dusunurler bu ustalara kalmis... sonucta ben arizanin mevcudiyetini kanitladim ve garantimin bitmesine 3 ay kala bunun takibini baslattim... mazallah ustumuze kalir o kadar masraf...:)
 
Son düzenleme:
bu arada krank mili devir sensoru gayet guzel bir sekilde calisiyor ve gaz pedalina uygun tapkiler veriyor... ayrica sorun olsa buarada mutlaka teshis ederiz dedi ustamiz... bir de ekledi keske o sensor bozuk olsa da degistirip kurtulsak diye... bel ki selenoid valve gibi bir parca arizali olabilir bunu anlamak icin once MAP degisecek ariza tekrarlarsa o zaman baska degisimlere yoneliriz dedi...
 
bu tarz arızalarda direkt hangi parçanın arızalı olduğunu anlamak güç oluyor nedense...map sensörü değişince düzelir inşallah olmazsa diğer parçalara geçi zorunlu oluyor....benim arızada da birkaç parçadan olabilir dediler bir taneside valve ti.hatta dedim başımıza büyük işler açıcak gibi gözüküyor...Ama sensörle çözüldü Allaha şükür...bu sensörde her zaman arıza vermiyordu bende anca arabanın biraz zorlandığı 120km üzerinde yanıyordu...yani alt viteslerde lamba yakmıyordu o yüzden denemelerde her zaman arıza tesbit edilemiyordu...hayırlısıyla hallolması dileğiyle...kolay gelsin...
 
top bundan sonra serviste... artik onlar ne derse... yardim icin sagolasin samet bey... gelismelerden haberdar ederim... bu birden fazla parca nin ariza kaynagi olmasinin nedeni de hatayi tespit eden sensore kadar birkacinin ayni anda faaliyet gostermesinden kaynaklaniyor... bu ayni yemek yapmak gibi birsey... tadinin bozuk oldugunu anliyoruz ama tuz mu, karabiber mi, olmadi salcasi mi az anlamak tecrube istiyor... iste bu tecrubeli insana ulasirsak o zaman sensorlere guven oluyor... hadi hayirlisi...
 
Geri
Üst