Servo Direksiyon Hatası Hk.

astrajservo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Ustalarım Merhaba,

Aracım Opel Astra j 2012 model . Bundan yaklaşık 2 hafta önce seyir halindeyken servo direksiyon hatası aldım ve direksiyon aniden ciddi seviyede sertleşti nerdeyse kaza yapıyordum.

Hemen ardından aracı Opel servisine götürdüm. Akünün gücünün zayıfladığını söylediler aküyü değiştirdik. Araba 5 gün düzgün çalıştıktan sonra tekrar aynı hatayı verdi. Şu anda arabayı açınca 3-5 dk direksiyon düzgün çalışıyor sonra servo direksiyon hatası verip sertleşiyor. Kontağı kapatıp 5 dk beklersem tekrar direksiyon düzgün çalışıp bir süre sonra yeniden aynı hatayı veriyor. Hatayı verince arabayı kapatana kadar düzelme olmuyor.

Opel yetkili bayi 14.500 TL'ye direksiyon kutusunun değiştirilmesi gerektiğini söyledi . Emin olmadığımdan ve çok yüksek bir rakam olduğundan yaptırmadım. Önerileriniz tavsiyeleriniz nedir? Sorun neyden kaynaklı olabilir. Çok teşekkür ederim.
 
Geçmiş olsun aracınızın şarj ile ilgili problemi varmı yokmu onu kontrol ettirin geçtiğimiz yaz antalyadan dönerken bende aynı problemi yaşadım direksiyon bir anda sertleşti kenara çektim kontağı aç kapa yaptıktan sonra düzeldi,sonra direksiyonun altında yani pedalların üzerindeki kapağı açıp servo direksiyonun soketlerini söküp kontak sprey ile temizleyip tekrar taktım daha sonra op-com ile aracımı kurcalarken bir kez alternatör ile ilgili bir arıza kodu yakaladım,onu düzelttikten sonra bir daha problem yaşamadım.
 
Merhaba,

Bu sorunu yaşayıp da internet araması ile bu sayfaya gelenler olabilir. O yüzden mümkün olduğunca detaylı olarak yazmaya çalışacağım.

Benim aracımda ( opel astra 1.4 turbo a14net. Atiker gold lpg sistemi takılı durumda ) bazısı kullanıcı ekranında görünen, bazısı aracın arıza hafızasına kaydedilen birçok hata - arıza durumu vardı ( servo direksiyon hatası , park yardımcısı hatası , yolda giderken esp' yi kapatmak , yolda giderken gösterge panelini kapatıp açmak, teyp dilini ingilizceye dönüştürmek, motor eksik takviyesi hatası aklıma gelenler)

Aracı serviste bilgisayara bağlayınca arıza olarak görünenler genelde şunlardı :
motor kontrol modülü : p0959 , motor soğutma suyu termostat ısıtıcısı kontrol devresi yüksek voltaj
karoseri kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
park freni kontrol modülü : c0561 , sistem devreden çıkarma bilgileri depolandı
servo direksiyon kontrol modülü : u0121 , elektronik fren kontrol modülü ile iletişim kayboldu
servo direksiyon kontrol modülü : u0100 , motor kontrol modülü ile iletişim kayboldu
multimedya çalıcı arabirim modülü : b1325 , kontrol modülü güç devresi
motor kontrol modülü : p0299 , motor eksik takviyesi

Zaman içinde şunu da farkettim. Araçta sistemdeki voltaj ani olarak yükselip düşüyordu. Gerilim yaklaşık 15.5 voltun üzerine çıktığında sistem yukarda bahsettiğim hataları vermeye başlıyordu. Yaptığım araştırmalar neticesinde bir buçuk yıl sonunda sorunun nedenini öğrenip düzelttirdim.

LPG sistemi aracın haberleşme hattına ( obd , can ) bağlı. Atiker' in yazılımında (ustaların lpg ayarını yaptığı yazılım) aracın haberleşme hattı ile veri alışverişini hangi protokol ile yapacağına dair bir ayar var. Bu ayarın varsayılan değeri otomatik ( auto ) olarak seçili gelmekte. Eğer bu ayar otomatik olarak bırakılmış durumda ise lpg sistemi aracın haberleşme hattı ile hangi protokolle konuşacağını doğru olarak belirleyemiyor ve sistemdeki tüm iletişimi bozuyor. Bu ayarı " 8: CAN Standard 500 kbps " ( opel bu seri araçlarda bu protokolü kullanıyormuş) yaptıktan sonra araçta yukarda bahsettiğim arızaların tümü yok oldu.

İnternette bu durumun lovato sistemlerde de görüldüğüne şahit oldum.

Bu türden sorunlarla uğraşanlar varsa denesinler, işe yarayabilir.


20211118_09480226c64e89eaa02331.jpg
 
Geri
Üst