Arkadaşlar merhaba;
Daha önce bu konu defalarca konuşuldu ama ben yaşadığım problemi bir türlü çözmedim. Araç 2008 model 1.6 Astra Classic Twinport 0 km alınmış bir araç. Aracın problemi daha 100 km de iken başlayan sıcak motorda uzun marş süresinden sonra çalışma. Yani aracın motoru soğuk iken 1,5 tur marş ile motor çalışırken eğer motor sıcak ise bu tur sayısı 6-7 ye kadar çıkıyor. Ama bu her zaman olmuyor. Bazen sıcak motorda yarım turda alırken bazen 2 turda alıyor ama bazende bu tur sayısı 7 yi bulabiliyor. Araç 12300 km oldu ve problem ara ara hiç olmadık zamanlarda hava şartlarına bakmaksızın ( -5 derece veya + 32 derece) gerçekleşiyor. Kısacası sıcak motorda aracın çalışmasının kaç turda çalışacağı hiç bir zaman net değil. Ama mesela 5 tur marş döndü ve kontağı aracı zorlamamak için kapattım. 30 sn bekledikten sonra marşa bastığımda araç çok çabuk çalışıyor. Yani sıcak motorda düzensiz ( sarsıntılı ve kaç tur olacağı belli olmayan marş süresi) veya uzun marştan sonra alma ( çalışmaya isteksiz en az 6-7 tur sonunda zorla çalışan motor ) problemleri devam ediyor.
Şimdi yetkili servislerde araca yapılanları söyleyeyim.
1- Araç 8 defa tech 2 ye bağlandı değişik sıcaklık ve koşularda hiç bir hata koduna rastlanmadı. Ayrıca araca ilişkin tüm ölçüm değerleri pozitif. Ki bu geç çalışma sorunu yetkili bir ustanın yanında da yaptı.
2- Önlem olsun diye garantiden krank devir sensörü değişti.
3-Akü aracın fabrika çıkışından itibren arızalıymış garantiden değişti.
4-6000 km de bujilerin korlaştığı tespit edildi garantiden tüm bujiler değişti.
5-EGR valfi kontrol edildi işlevini yitirdiği söylendi garantiden 0'ı takıldı.
6-Boğaz kelebi çok az kirlenmiş ama yine de temizlendi.
7-Her 3000 km de bir enjektör temizleyici konuldu.
8-Motor kompresor testine sokuldu tüm ölçümlerin gayet pozitif olduğu belirtildi.
9-Benzin pompasının basınç testi yapıldı sorun olmadığı belirtildi.
10- Araca son versiyon yazılım yüklendi.
11- Araca 95 oktan servisin anlaşmalı olduğu benzin istasyonundan benzin konuldu güvenilir olmayan yerlerden kesinlikle benzin alınmadı.
Şimdi değerli arkadaşlar ve ustalar sizlerin değerli yorum ve önerilerini bekliyorum.Araç 1 ay sonra 15.000 bakımına girecek hangi parçaya bakılmalı ne değiştirilmeli bilemiyorum. Çünkü 4 ayrı opel servisi de ne yapacağını bilemiyor Macaristan a yazdılar onlar da bilmiyor. Tek söyledikleri bu 1,6 Twinport araçlarda zaman zaman bu şikayetle gelen müşterilerinin olduğu ve bunların sayısının arttığı.
Sabredip okuyanlara şimdiden teşekkürler...
Daha önce bu konu defalarca konuşuldu ama ben yaşadığım problemi bir türlü çözmedim. Araç 2008 model 1.6 Astra Classic Twinport 0 km alınmış bir araç. Aracın problemi daha 100 km de iken başlayan sıcak motorda uzun marş süresinden sonra çalışma. Yani aracın motoru soğuk iken 1,5 tur marş ile motor çalışırken eğer motor sıcak ise bu tur sayısı 6-7 ye kadar çıkıyor. Ama bu her zaman olmuyor. Bazen sıcak motorda yarım turda alırken bazen 2 turda alıyor ama bazende bu tur sayısı 7 yi bulabiliyor. Araç 12300 km oldu ve problem ara ara hiç olmadık zamanlarda hava şartlarına bakmaksızın ( -5 derece veya + 32 derece) gerçekleşiyor. Kısacası sıcak motorda aracın çalışmasının kaç turda çalışacağı hiç bir zaman net değil. Ama mesela 5 tur marş döndü ve kontağı aracı zorlamamak için kapattım. 30 sn bekledikten sonra marşa bastığımda araç çok çabuk çalışıyor. Yani sıcak motorda düzensiz ( sarsıntılı ve kaç tur olacağı belli olmayan marş süresi) veya uzun marştan sonra alma ( çalışmaya isteksiz en az 6-7 tur sonunda zorla çalışan motor ) problemleri devam ediyor.
Şimdi yetkili servislerde araca yapılanları söyleyeyim.
1- Araç 8 defa tech 2 ye bağlandı değişik sıcaklık ve koşularda hiç bir hata koduna rastlanmadı. Ayrıca araca ilişkin tüm ölçüm değerleri pozitif. Ki bu geç çalışma sorunu yetkili bir ustanın yanında da yaptı.
2- Önlem olsun diye garantiden krank devir sensörü değişti.
3-Akü aracın fabrika çıkışından itibren arızalıymış garantiden değişti.
4-6000 km de bujilerin korlaştığı tespit edildi garantiden tüm bujiler değişti.
5-EGR valfi kontrol edildi işlevini yitirdiği söylendi garantiden 0'ı takıldı.
6-Boğaz kelebi çok az kirlenmiş ama yine de temizlendi.
7-Her 3000 km de bir enjektör temizleyici konuldu.
8-Motor kompresor testine sokuldu tüm ölçümlerin gayet pozitif olduğu belirtildi.
9-Benzin pompasının basınç testi yapıldı sorun olmadığı belirtildi.
10- Araca son versiyon yazılım yüklendi.
11- Araca 95 oktan servisin anlaşmalı olduğu benzin istasyonundan benzin konuldu güvenilir olmayan yerlerden kesinlikle benzin alınmadı.
Şimdi değerli arkadaşlar ve ustalar sizlerin değerli yorum ve önerilerini bekliyorum.Araç 1 ay sonra 15.000 bakımına girecek hangi parçaya bakılmalı ne değiştirilmeli bilemiyorum. Çünkü 4 ayrı opel servisi de ne yapacağını bilemiyor Macaristan a yazdılar onlar da bilmiyor. Tek söyledikleri bu 1,6 Twinport araçlarda zaman zaman bu şikayetle gelen müşterilerinin olduğu ve bunların sayısının arttığı.
Sabredip okuyanlara şimdiden teşekkürler...