Şİddetlİ rüzgarli yollarda sollamaya dİkkat!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ozgurruh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şİddetlİ rüzgarli yollarda sollamaya dİkkat!

bu konuda gerçekten çok dikkatli olmak lazım sollucağımız araç büyük ise direksiyona 2 defa yapışmak gerek elektrik süpürgesi gibi çekiyor mazallah..
ama kullandığım araçlar arasında böyle sollamalarda enaz savrulan aracın combo olduğunu farkettim Aerodinamik'i çok iyi.
 
adana maraş otobanında benzer durumla karşılaştım rüzgar aracı baya sarsıyo teşekkürler..

O yolda ilk gittiğimde rüzgar beni en soldan en sağa almıştı, gerçekten çok tehlikeli yol.
 
Hayret bunu ehliyet alırken öğretmiyorlarmı? kamyonun yanına girerken çıkarken rüzgarlı havada dikkat edileceğini:(
Almanyada ehliyet alırken her yol sathında her durumda nelere dikkat edileceği öğretilir ama konu güzel yinede teşekürler
 
Geçen sene benimde başıma benzer bir durum gelmişti...

O zaman ki aracım Renault Clio HB idi, sultandağında bir arkadaşın düğününe gidiyorduk, çay'ı geçince aşırı rüzgar başladı, kamyonu solluyordum duble yolda, kamyonu geçer geçemz öyle bir rüzgar vurdu ki resmen savurdu araç... Kamyon rüzgarı kesmişti, boşluğa çıkınca çok sert vurdu rüzgar arabaya... Sonra resmen ellerimi direksiyona kilitleyip gitmiştim... O gün bugün rüzgarlı havalarda hep aklıma gelir bu olay...
 
F1'de bu terim sıkça geçer. Bir araç diğerini geçmeden önce arkasına sonuna kadar yapışır. Amaç rüzgar boşluğundan yararlanmaktır. Yanına geldiği an her şey değişir.Çünkü öndeki aracın yaymış olduğu rüzgar boşluğu yerini tamamen sert bir havaya bırakır. Aracı güçlü ise geçer değilse tekrar yerini verir.

Bu olayda böyledir. Kamyonun rüzgar boşluğu hacim ve çap olarak sizin aracınızdan büyük olduğu için etkisi de büyük olacaktır. Yanına geldiğiniz anda çekim kuvveti aracınızı etkileyeblir. Rüzgarlı havalarda o kadar şiddetlidir ki bu olay bazen arabayı yerinden alıp götüren bir şey var sanırsınız...
 
Rüzgar tecrübesi bambaşka birşey.Sürekli rüzgar akımı olan yerlerde gerekli uyarılar ve rüzgar torbaları var (adını anımsayamadım şu an).Viyadüklerde , boğaz geçişlerinde , vs vs rüzgar olma durumu çok rahat bilinebilecek yerlerde bile dip gaz asılan okadar sürücü var ki anlatamam.Ehliyet verirken gerekli eğitim verilmediği gibi fikriyat olarak ta düşüncesiz çok insan var malesef.
 
Fiat uno ile 140 a çıkma gafletinde bulunan bir arkadaş tırı solluyor, tırı solladıktan sonra direksiyon düz olduğu halde araç önce tırdan 1 metre uzaklaşıyor sonra 2 metre geri yaklaşıyor ve bunların hepsi birkaç salisede biz arabanın içindeyken oluyor.En yakın dinlenme yerine çekilip sigaralar yakılıp dualar ediliyor ve yola 80 ile devam ediliyor :)
 
Aslında burda arabayı savuran kamyonun değil, aracın diğer tarafındaki hava basıncı.
Muslukta suyu açın yarım parmak kalınlığı kadar akarken, avucunuzu yavaşça akan suya yaklaştırın. Neredeyse değecek kadar yakın mesafeye gelince, akan suyun eğilerek elinize yanaştığını göreceksiniz.
Burda elinizle, su hattı arasındaki alan daralıp havanın hızı artıyor ve basıncı azalıyor. Diğer taraftaki hava basıncı suyu itiyor.

Aynı şekilde bir kamyonun yanından yakın bir şekilde geçerken, daha büyük ve düz bir satıh olan dorseyle araç arasındaki hava basıncı bir anda düşüyor ve aracın boş yanındaki havanın basıncı sizi kamyona doğru sürüklüyor. Sonrasında kamyonu geçince bu sefer kamyon tarafındaki basınçta normale dönüyor. Bu sefer orası eşit basınçla iterek dengeliyor. Yani, bi anda ne oluyor demeye kalmadan sağ-sol yapıp yalpalıyor araç.
Bir de hava rüzgarlıysa, rüzgarın yönüne göre türlü türlü varyasyonlarla durum değişiyor.

Dikkatli olmak lazım, Allah muhafaza.
 
Rüzgar tecrübesi bambaşka birşey.Sürekli rüzgar akımı olan yerlerde gerekli uyarılar ve rüzgar torbaları var (adını anımsayamadım şu an).Viyadüklerde , boğaz geçişlerinde , vs vs rüzgar olma durumu çok rahat bilinebilecek yerlerde bile dip gaz asılan okadar sürücü var ki anlatamam.Ehliyet verirken gerekli eğitim verilmediği gibi fikriyat olarak ta düşüncesiz çok insan var malesef.

6 ay felan oluyor:( berberimde ehliyet okulu kitabı vardı açtım baktım tuhafıma gitti sanki araba tamircisi yetiştiriliyor,yahu ehliyet alanı ne ilgilendirir marş dinamosu yok şu yok bu:(
sonuçta insan tamirci olmayacak kuralları trafiği öğretseler ya...geçen haberlerde avrupa tabelası konusu vardı hanımla gül gül öldük trafik polisine soruyorlar bilemiyor..kafanızı şişireceğim kusura bakmayın almanya meraklısı değilim Ben Ülkemi seviyorum ama neden bu konularda ülkemdede olmasın kurallar yasalar da insanlar insan gibi saygı değer kural içinde sevgi ile yaşamasın :) sonuçta bu insanlar araba kullanacak kural öğrenecek tamirci ise kendine düşeni yanlışım varmı? Burda okullarda askerler gelir ne idi ismini unuttum eğitim veriyor arkadaş askeri önemli değil gelsin eğitimli babacan polisler almanyadaki gibi okul bahcesine koysun trafik lambaları kaldırım işaretleri gelsin o gün çoçuklar pisikletlerl ile güzel eğitim alsın nerdeeee.çoçuk askere 20 sinde ya gidecek ya gitmeyecek ama bu ülkede trafikte yaşayacak sonuçta.
Bu arada bundan 10 sene oluyor ankarada kaza yaptım ki 100 de 100 karşı taraf suçlu geldi polis kavga yapacağım adam kural bilmiyor aha almancı suçlu çıkaracak aldım evrakları resmini çektim gittim emniyete dedim tabela olmayan ara sokakda öncelik ülkemizde ayrı bir kanun mu var polisiniz bu raporda bu sağ sol kuralı yokmu bu ülkede sağolsun komser inceledi ve bana hak verdi :) haklı çıktım..
 
Son düzenleme:
reno 9 vardı bende enjeksıyonla transporter 5 yı gecmek ıstedım ama adam tam yanına geldıgımda gazladı uyuz oldum dugmeyı benzıne aldım kar tıpı lastılerle gerıden hızlanarak yanına 190 la geldım ama sag ayna degdı gıbı oldu o kadar ruzgarını yedım arabanın tabı reno 9 oldugundan dolayı boyle oldu bı sarampole bı t5 e gel gıt yaptım bı kac kez en son gectım
 
Geri
Üst