Silindir kapak contası değişti herşey değişti

Hocam alakası bile yok ecu sıfırlandığı an orjinale döner. Ben kendi arabami devirli sürüyorum babam devirsiz sürüyor o zaman bu araba orta yolumu arayacak. Öyle bir şey duyulmamis görülmemiş bir şey. Bu arada sizin dediğiniz şey sıfır arabalarda motor açmada geçerli bişey.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Haklısın Akü sökülüp 10-15 dakika beklenince ECU sıfırlanır.Ancak uzun kullanımda kendini programlar 100 km demelerinin sebebi budur siz babanla kısa süreli kullandığınız içi çokta farketmez ama uzun süreli kullanımlarda ecu senin kullanım şeklini kaydeder. Özellikle BRC forum sitesinden benzer konulara bakabilirsin.
( Başka bir forumun reklamı olmadı inşallah)
 
şimdi dayanamyıp ustamı aradım usta akadaşlar bu şekilde söylo diye benim araba 1 hafta yattı ecu kendini sıfırlamış mıdır diye? yok öyle bişey dedi ecu ya programlarsın o sürekli içinde kalır. öyle bişey olsa motor beynide sıfırlanır dedi. ben arabayı toplattım hiç km yapmadan ayarlara baktık değişmemiş arkadaş daha geçen hafta oluyo bu olay.
 
Şimdi şunu söylemek gerek. Üst kapak contası açıldığı zaman bu ecuda kalan ayarların bozulmasına nasil vardiniz. Bir kere usta conta değişiyor piston sekman subap değişmiyor. Bu arabanın hatası değil. Ustanın hatası büyük bir ihtimalle lpg ile ilgili parçalara zarar verdi yada yerinden çıkardı. Enjektör , bağlantı kabloları , gaz ayarı , lpg beyni , bobin , buji kablosu bunlara bakılması lazim. Ayrıca ecu ayarlarını sifirladiktan sonra arabanın kaydettiği değerler değil araba kendini zor hatırlıyor onunla hiçbir ilgisi yok.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
hangi ustaymış o ya 400 km - bilmem kaç km gitmesi gerekli diye...

1- eğer aracın lpg tesisatı yeni takılmışsa veya aracın regulatörü veya lpg enjektörleri yani kısaca gazın geçtiği elemanlar değişti ise araç belli bir km kullanılıp ayara gidilir ki bu durum o elemanların işlevlerini tam anlamına yapana kadar orinklerinin yaylarının siboblarının tam yerine oturması için beklenir ve ayarlanır..

2- aracın ecusu o anki değerlere göre yakıt ve hava karışımını ayarlar motor sıcaklığı çekilen hava sıcaklığı yakıt kalitesi v.s. öyle km gitmekle ecu ayar falan saklamaz.. eğer ecuyu güncelletirseniz o zaman ancak değerleri değişir.

3- sadece akü sökmekle arıza kayıtlarını silebilirsiniz. ecu yu resetlemek için farklı ve uzun yöntemler mevcut. veya aracın ecusunu güncellersiniz..

bence farklı ve iyi bir lpg servisine gidip komple tesisatı kontrol ettirin. eğer aracın ateşleme sistemi veya motorunda yanlış müdehale varsa zaten lpg sistemine el sürmeden bunların yapılmasını isteyeceklerdir..
 
Ustalarda hiç gafa yok ya, aküyü 15dk araçtan ayırdığınızda zaten ECU ayarları sıfırlanıyor, ben sürekli düşük devirde kullandığımdan araç bazen sağırlaşıyor gaz yeme isteği kaçıyor, aküyü söküyorum kutup başlarından sanki 20hp koymuşum gibi canlanıyor araç :D
 
Ustalarda hiç gafa yok ya, aküyü 15dk araçtan ayırdığınızda zaten ECU ayarları sıfırlanıyor, ben sürekli düşük devirde kullandığımdan araç bazen sağırlaşıyor gaz yeme isteği kaçıyor, aküyü söküyorum kutup başlarından sanki 20hp koymuşum gibi canlanıyor araç :D

Eskiden bende Tigra varken aküyü söküyodum sabah bir çalıştırıyordum dediğin gibi 15-20 hp artmış gibi oluyordu :D
 
Öncelik geçmiş olsun. Bir kere 400 km benzinde bin diyen usta usta değildir. Öyle bir şey yok bu başından savma politikası. Ayrıca benzinde bir süre bilindiği zaman ecu kendini falan programlamaz. Ecunun ayarlarını sıfırlamayı deneyebilirsiniz oda basit akü kutup başlarını söküp 6 saat kadar bekleyin alın size benzinde kendine gelen değerler. Bence ustanız üst kapağı sokerken lpg ile ilgili parçalardan birine zarar verdi yada aracın ateslemesind e problem vardı. Bujiyi sifirlayinca kendini belli etti. Bobin ve Buji kablosuna baktırın derim.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben hiç üst kapak alt kapak contadan falan bahsetmedim.Ben sadece yukardaki kırmızı işaretlediğim yere göre ECU nun (Aracın kendi ECU su) Kendi kendi programladığından ve LPG cilerinde bu ayarları simule ederek otomatik kalibrasyon yaptığından bahsettim.
Kolay Gelsin.
 
Ben hiç üst kapak alt kapak contadan falan bahsetmedim.Ben sadece yukardaki kırmızı işaretlediğim yere göre ECU nun (Aracın kendi ECU su) Kendi kendi programladığından ve LPG cilerinde bu ayarları simule ederek otomatik kalibrasyon yaptığından bahsettim.
Kolay Gelsin.
Bende zaten hocam araçta yapılan tamirattan sonra yaşanan sıkıntıyı hesaba katarak öyle dedim.
 
1. lpg enjektörlerinin sırasını karıstırmış yanlış bağlamış veya sokme sırasında kablolar zarar görmüş olabilir
2.eger çift tırnakllı buji taktıysa lpg de sorun yapmış olabilir
 
Geri
Üst