silkeleme lütfen yardım..

Egr yi değiştirin

Tamamda neden. Egr fişi çekince fark olmadı belkî açık kalıtodur dedim körlettim ama yine aynı egr den olsa en azından körleyince geçerdi diye düşünüyorum

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:23 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:21 ----------

az önce tekrar boş yolda sessiz ortamda dikkatlice test ettim.
silkeleme devirden bağımsız ve tamamemn gaz pedalının konumuyla alakalı. şöyle ki 2. vites 4000 devirde giderken gazdan çektim hafif sallanıyo ki normal gibi geldi akabinde gaza hafif basılı tutunca silkeliyo yüklenirsem yok.
şöyle düşünün gaz pedalı 45 derecelik bi açıda gidip geliyo. ve ilk 5-10 derecelik kısımda tutarsam silkeliyo orayı geçersem ya silkelemiyo yada hafif geçiyo ama ilk kısımda tutarsam istersem 5000 devirde olayım devamlı silkeliyo. yani devirden bağımsız pedala dokunduğum anda ne oluyosa neresi çalışmıyorsa veya çalıyorsa sorun orda gibi..
 
Ayni sorun benim astra h de de vardi 2. Vites 1800-2000 devir arasi yapiyordu servis gazci dedi gazci servis dedi en sonunda biktirdilar beni ve araci sattim. Artik tekleme derdi yok :)

HTC EVO 3D X515m cihazımdan gönderildi
 
Tamamda neden. Egr fişi çekince fark olmadı belkî açık kalıtodur dedim körlettim ama yine aynı egr den olsa en azından körleyince geçerhiçbiriüşünüyorum

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 16:23 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 14:21 ----------

az önce tekrar boş yolda sessiz ortamda dikkatlice test ettim.
silkeleme devirden bağımsız ve tamamemn gaz pedalının konumuyla alakalı. şöyle ki 2. vites 4000 devirde giderken gazdan çektim hafif sallanıyo ki normal gibi geldi akabinde gaza hafif basılı tutunca silkeliyo yüklenirsem yok.
şöyle düşünün gaz pedalı 45 derecelik bi açıda gidip geliyo. ve ilk 5-10 derecelik kısımda tutarsam silkeliyo orayı geçersem ya silkelemiyo yada hafif geçiyo ama ilk kısımda tutarsam istersem 5000 devirde olayım devamlı silkeliyo. yani devirden bağımsız pedala dokunduğum anda ne oluyosa neresi çalışmıyorsa veya çalıyorsa sorun orda gibi..

İyi akşamlar benim aracım da 2005 lpg li z16xep motor twinport arızası var 1112 kodu ve benim araçta kalkislarda tekleme var rolanti düzensizliği yok benzinde hicbir sorun yok sadece lpgde yapıyo motor lpg ye alışana kadar rolanti bir inip çıkıyor 10 saniye sonra normale dönüyor bir daha yapmıyor ama o kalkislardaki tekleme benzin lpg farketmiyor oda debriyaj balatası en üste yakın kavriyor baskı balatası değişecek o tekleme yi yaptirmamak için kalkıslarda 2000 devire yakın kavrama yapıyorum tekleme olmuyor ve birde ayağı mı debriyaj dan geç cekersem devir düşük 1300 civarı tekleme yapıyo debriyaja kavrama noktasını ezberledigim için kavramaya yakın gaz veririm tekleme yapmaz aracım twinport tekleme si yapar 3000 devir civarı araç silkelenir twinport kapakları çalışmadığı için lpgde yapıyor genelde aracima 1 haftadır benzinde biniyorum Hiçbir sorunum yok ve benzinde aşırı bir tüketim de yok benzinde binecem artık bu araç lpg ye en uyumsuz araç çok hassas beklenmedik yerden arıza veriyor
 
kavraması ne üstte ne çok altta araçta kaçırmasıda yok . ancak tekrar test ettiğimde ilk kilometrelerde silkeleme yapmıyor bununla birlikte düşünürsek:
1. balata da sorun var ısınınca kaçırıyor belli ediyor diyebilir miyiz?
2. soğuk motor ısınıncaya kadar rölanti 1000 civarı otomatik çıktığı için daha fazla yakıt hava verdiği için silkeleme yok diyebilir miyiz?
3. bobin veya bujilerle alakalı olsa esas soğukken silkeleme yapar ısınınca ya geçer yada azalırdı diyebilir miyiz?

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 11:34 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 11:29 ----------

ayrıca gaz kelebeği akü kutup başları sökülmeden çıkarılıp temizlendi sonrasında herhangi bir adaptasyon v.s yapılmadı zaten hiç bir farklılık olmadı. adaptasyona ihtiyaç varmıdır acaba?
 
Bugün bujileri orjinal gm tek tırnak ile değiştirdim üzrinden çıkanlarda gm tek tırnak isi ve temizdi farkı yenilerin tırnak aralığı daha küçük netice olarak hiç fark yok araçta..
Bujileri drğiştirttiğim ustaya aracı kullanmasını söyledim on dakika kadar kıllandı hiç bişey olmadığı gibi aracımın mükemel olduğunu söyledi ya o esnada yapmadı yada bilemiyorum ama ayrılırken ordan ilk vites geçişinde silkeledi :(
 
Bugün bujileri orjinal gm tek tırnak ile değiştirdim üzrinden çıkanlarda gm tek tırnak isi ve temizdi farkı yenilerin tırnak aralığı daha küçük netice olarak hiç fark yok araçta..
Bujileri drğiştirttiğim ustaya aracı kullanmasını söyledim on dakika kadar kıllandı hiç bişey olmadığı gibi aracımın mükemel olduğunu söyledi ya o esnada yapmadı yada bilemiyorum ama ayrılırken ordan ilk vites geçişinde silkeledi :(

zaten ustalarda yapmaz ustalar aracın kavramasını bilmediği için stop etme veya teklettirmemek için biraz gaz vererek ve kavrama noktasına gelmeden kalkış yaparlar bu yüzden sorun yok derler siz şu devirde yapıyo diyecektiniz bu işin bujilerle alakası yok belki Bobin olabilir ama bobinde her zaman yapar debriyaj bilyası olabilir veya gaz potansiyometresi olabilir gaz potansiyometresi temizlenmesi yoluyla duzelmez elektronik ürün olduğu için degismesi gerekir o parçayı parçacılarla anlaşarak deneme yapın olmazsa iade edebilme garantisi isteyin veya ustanız yapsın
 
zaten ustalarda yapmaz ustalar aracın kavramasını bilmediği için stop etme veya teklettirmemek için biraz gaz vererek ve kavrama noktasına gelmeden kalkış yaparlar bu yüzden sorun yok derler siz şu devirde yapıyo diyecektiniz bu işin bujilerle alakası yok belki Bobin olabilir ama bobinde her zaman yapar debriyaj bilyası olabilir veya gaz potansiyometresi olabilir gaz potansiyometresi temizlenmesi yoluyla duzelmez elektronik ürün olduğu için degismesi gerekir o parçayı parçacılarla anlaşarak deneme yapın olmazsa iade edebilme garantisi isteyin veya ustanız yapsın

Valla hocam o kullanırken fazlasıyla yönlendirmeye çalıştım gaza bas çek çok az bas gibi ama yapmadı meret. Kendisi aynı zamanda akrabam olur parada almadı buji değişimine iyi niyetli biri bilgisayara bağlatalım dedim kendisinde yok küçük bi yer zaten tek çalışıyor boşuna kurcalatma arabanı masrafın yanında başka yerleride bozarlar yazılımını felan çok kafana takıyorsan al benim 93 model şahini iki gün bin kendine gelirsin dedi :)
 
Arkadaslar özellikle 1 ve 2. Vitestesabit giderken ayağınızı gazdan drek çektiğinizde aracın bir iki kere hafif beşiklenmesi normalmidîr yada hareket halînde olan aracı uygun vîtese alıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde yine atnı şekilde hafifçe lerî geri sallanması normalmidir.
Bendeki sorun sanırım bu. Eski aracımda (1.5 dci symbol) böyle birdurum yoktu.
 
Hala boğaz kelebeğinin temizlik harici doğru düzgün kontrolü + çıkma bir rölanti ayarlayıcı ile kontrol öneriyorum :) Özellikle düşük devirde olması rölanti ayarlayıcıyı akla getiriyor.
 
Belirtmiştim sanırım hocam düşükdevirde diyil her devirde yapıyor heleki 1500 devir altında özellikle dikkat ettim yapmıyor bu o
 
Geri
Üst