Siz Siz Olun Sakın 2 Lastik Almayın !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BlueLive
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İnşallah bekleriz
 
konya da kış lastigi gibi dert hiç yok genelde konyalı olmayanlar geldikleri ilk sene takıyorlar sonra gerek kalmayınca atıyorlar :)

kış lastiği için illa ki karmı lazım yoksa karsız yagmurlu veya soguk havada iyimi öbürlerinden

hava sıcaklıgı 7 derecenin altına düştügünde, yazlık lastiklerin hamuru sertleşir, bu da yol tutuşu olumsuz etkiler, fren mesafesini uzatır, dolayısı ile güvenlik sorunu yaratır.Kış lastigi kullanmak için illa kar/buz olmasını beklemeyin, sonbahardan itibaren geceleri neredeyse tüm Türkiye de akşam-gece, sabah erken hava sıcaklıkları 7 derecenin altında,eger yogun araç kullanan bir araç sahibi iseniz kış lastigi tavsiye ederim
 
taksit imkanı da göz önünde bulundurulursa zorlanmadan ödenebilir 4 lastik...
Geçen hafta afyonda kar vardı, köy okuluna gidiyoruz rampa var 3 km'lik,
Bir hocamız çıkamadı geri döndü alt yoldan dolaştı, ben 3 kez dur kalk yaptım alpinlerle banamısın demedi... hatta arada bi keyif olsun diye fren koydum düzlükte boş yolda abs çalışıyor mu diye :D
 
lastiklerden sonra araca binmek daha zevkli hale geldi. önceden kayarmı buzmudur die korkmaktan basamıyordum. gidemiyordum hatta. şimdi rahatladım.
 
Her zaman söylüyorum zaten
; Lastik 4 adet alınır. Aracın arkadan kayması normal, bunu anlamak için pratiğe gerek yok, basit fizik.
 
önden kaysa müdahale edebilirsiniz demişsiniz.önden çekişli araçta arkadan bırakırsamı toplamak kolay olur önden bırakırsa mı?
 
önden kaysa müdahale edebilirsiniz demişsiniz.önden çekişli araçta arkadan bırakırsamı toplamak kolay olur önden bırakırsa mı?

Önden kayması çok daha kolay geliyor bana. Tahrik ön tekerde olduğu için, daha fazla dışa kayması için frene, içeri alması için gaza yüklenme şansımız var. Ayrıca yön veren teker ön olduğu için, direksiyon tepkilerini savrulan tarafa çok daha hızlı aktarıyorsun. Arka bıraktı mı, ters kontra verip önü takip etmesini ummaktan başka çare yok, bu esnada aracın cevap verme süresi öne göre daha uzun. Çoğu zaman arka önü takip ediyor, ama koptuğu an hiç şansınız kalmıyor direk spin. Bu aracınız ile ne kadar sınırda olduğunuzla alakalı. Normal sınırları çok zorlamıyorsanız, sorun yok zaten, arka önün peşinden geliyor, biraz adrenalin alıyorsunuz, aynadan arka çok fena gözüküyor. Ama tam sınırdaysanız, arka koparsa toplama şansınız maalesef yok. Hatta yol durumuna göre toplamaya çalışmayıp, direk spine yönelmek daha makul oluyor. Şanslı olmayı dilemek gerek.
 
Önden çekişli araçlar tahrik tekerleklerinden dolayı önden kaymaya meyillidir.Gel gelelim önden çekişli araçlarda arkadan kopma yaşandığında eksen düzeni bozulmamış ön lastiklere tahrik uygulanarak aracın izine dönmesi kolaylaşır.Önden kayma durumunda ise ki en tehlikeli durumlardandır, araç kontrolsüzce ön tekerlekler kilitlenmiş gibi apex dışına çıkar.Yüksek beygirli araçlarda önden çekişin tercih edilmemesinin birçok nedeni vardır.bunlar arasında;
ön tekerlekler tahrik anındayken aracın arka dingile daha fazla ağırlık vermesi sonucu, ön tahrik tekerleklerinin yere basma kuvvetinin azalması, Ağırlaşan direksiyon sistemi nedeniyle direksiyonun hantallaşması, ve tahrik uygulandığında önden kayan aracın, arkadan kayan araca göre izine daha zor dönderilmesi sayılabilir.

Önden çekişli araçlarda önden kayma yaşandığında direksiyon açısı maksimum tutunmaya göre azaltılmalı, araç tutunmaya başladığında ise hafif gaz vererek süspansiyonun dengelenmesi sonucu aracın izine dönmesi sağlanmalıdır.Araç önden kayma durumundayken fren yapılması kızaklamanın artmasına ve zaten saliselik tepkiler ile izine sokabileceğimiz aracın viraj dışına daha sert bir şekilde savrulmasına neden olur.Viraj girişlerinde uygun fren noktasında frenaj yapılıp, viraj içinde apex noktasında gaz verilerek sağlıklı bir viraj alma sağlanır.Viraj içinde yapılan frenler aracın arkasının ahfiflemesine ve aracın buruna yığılmasına neden olur.dengesi bozulan süspansiyondan dolayı normalden daha yavaş girsek bile araç viraj içinde izini kaybedebilir.Aynı şekilde viraj içinde aniden ayağı gazdan çekmek te tehlikelidir.Kompresyona giren motor frenaj etkisi yapacağı için yığılma olur ve risk artar.Virajlara optimum hızda girip sabit bir gaz ile dönülmesi gerekir.Aynı şekilde viraj içinde yapılan ufak direksyon hareketleride risklidir.Tutunma sınırında olan içteki lastikler bu direksiyon hareketlerinden dolayı dahada kararsızlaşır.Salınıma giren araç tehlikeye davetiye çıkartır...
 
arkadaşlar kışlık lastik almayı düşünüyorum ama hangi ebatların hangi janta uyum sağladığını bilmiyorum. benim lastiklerim 215/50-17 bir yerde uygun fiyata 215-45-17 buldum. bu ebatlar benim jantıma uygun mudur bir şey farkeder mi?
 
arkadaşlar kışlık lastik almayı düşünüyorum ama hangi ebatların hangi janta uyum sağladığını bilmiyorum. benim lastiklerim 215/50-17 bir yerde uygun fiyata 215-45-17 buldum. bu ebatlar benim jantıma uygun mudur bir şey farkeder mi?

45 yanak kış lastiği için uygun olmaz bence.Zaten kış lastiklerinin taban ve yanları güçlendirilmiş oluyor.Bu yüzden konfor bir miktar düşüyor.Kışın girilecek çukurlar, tümsekler v.s. düşünüldüğünde 45 yanak lastik kesinlikle sorun oluşturacaktır.Zaten maliyetide fazla olur.Onun yerine 4 tane 16 inç sac jant alıp buna uygun kış lastiği alarak iki takım halinde kullanabilirsiniz.Hem fiyatı daha uygun olur hemde baharda sökme takma sıkıntınız olmaz...
 
Geri
Üst