Önden çekişli araçlar tahrik tekerleklerinden dolayı önden kaymaya meyillidir.Gel gelelim önden çekişli araçlarda arkadan kopma yaşandığında eksen düzeni bozulmamış ön lastiklere tahrik uygulanarak aracın izine dönmesi kolaylaşır.Önden kayma durumunda ise ki en tehlikeli durumlardandır, araç kontrolsüzce ön tekerlekler kilitlenmiş gibi apex dışına çıkar.Yüksek beygirli araçlarda önden çekişin tercih edilmemesinin birçok nedeni vardır.bunlar arasında;
ön tekerlekler tahrik anındayken aracın arka dingile daha fazla ağırlık vermesi sonucu, ön tahrik tekerleklerinin yere basma kuvvetinin azalması, Ağırlaşan direksiyon sistemi nedeniyle direksiyonun hantallaşması, ve tahrik uygulandığında önden kayan aracın, arkadan kayan araca göre izine daha zor dönderilmesi sayılabilir.
Önden çekişli araçlarda önden kayma yaşandığında direksiyon açısı maksimum tutunmaya göre azaltılmalı, araç tutunmaya başladığında ise hafif gaz vererek süspansiyonun dengelenmesi sonucu aracın izine dönmesi sağlanmalıdır.Araç önden kayma durumundayken fren yapılması kızaklamanın artmasına ve zaten saliselik tepkiler ile izine sokabileceğimiz aracın viraj dışına daha sert bir şekilde savrulmasına neden olur.Viraj girişlerinde uygun fren noktasında frenaj yapılıp, viraj içinde apex noktasında gaz verilerek sağlıklı bir viraj alma sağlanır.Viraj içinde yapılan frenler aracın arkasının ahfiflemesine ve aracın buruna yığılmasına neden olur.dengesi bozulan süspansiyondan dolayı normalden daha yavaş girsek bile araç viraj içinde izini kaybedebilir.Aynı şekilde viraj içinde aniden ayağı gazdan çekmek te tehlikelidir.Kompresyona giren motor frenaj etkisi yapacağı için yığılma olur ve risk artar.Virajlara optimum hızda girip sabit bir gaz ile dönülmesi gerekir.Aynı şekilde viraj içinde yapılan ufak direksyon hareketleride risklidir.Tutunma sınırında olan içteki lastikler bu direksiyon hareketlerinden dolayı dahada kararsızlaşır.Salınıma giren araç tehlikeye davetiye çıkartır...