Sizce Aracı Zorlamalımıyım ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Streo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kafanıza göre kullanın bahadırın dediği gibi artık araç açma devri bitti...tabi hergün bagırta bagırtada gezmeyin kafanıza göre dediysek.
 
o zaman otobana çıkacaksınız ve düzlükte sondan 2. viteste hızlanıp son vitese atıp son hız denemesi yapın. son hıza ulaşınca ayağınızı gazdan tamamen çekin ve aracın 20-30km/s kadar yavaşlamasına izin verip tekrar dip gaz yapın. son hız ulaşınca gazı kademeli olarak istediğiniz hıza düşene kadar yavaşça bırakın. sonra tekrar dip gaz yapın ve son hızı görüp normal kullanımınıza devam edin ;)

böylece aracın kabiliyetinide görmüş olursunuz ;)

Bahadır ben bunun mantığını anlamadım. Vites düşürülmesi gerektiği atlandı mı? yoksa arabaya kast mı ediyoruz :D
 
kafanıza göre kullanın bahadırın dediği gibi artık araç açma devri bitti...tabi hergün bagırta bagırtada gezmeyin kafanıza göre dediysek.

her gün vututu gezerseniz yakında tütütü motor gitti dersiniz
 
Bahadır ben bunun mantığını anlamadım. Vites düşürülmesi gerektiği atlandı mı? yoksa arabaya kast mı ediyoruz :D

arabaya kastedecek ne var ki? vites düşürmeye gerek yok, zaten son hız ve son vitesteyiz. 20km/s yavaşlayınca motor devri çok fazla düşmeyecek ki. en fazla 800-1000dd arasında bir değişim olur. son hız ve son viteste 4500dd motor devri olsa en kötü ihtimal 3500dd'ya geriler, bu da vites değiştirmek için pekte gerekli değildir.

ben onno ustanın bir alıntısına yorum katarak yazdım.

onno usta diyor ki; sıfır araç alındığında rodaj dönemi yoktur ancak yine de başlarda sakin ve yumuşak kullanmakta fayda vardır. bunun yanında araçlar seri üretim olduğundan dolayı banttan çıkan her araç kontrol edilmez belli zzaman aralıklarında bir araç seçilir ve a'dan z'ye kontrol edilir. eğer araç sağlam çıkarsa diğer araçlar incelenmez ancak seçilen araç hatalı ise tüm araçlar incelenir. bu sebepten dolayı yeni alınan araç garanti kapsamındayken son viteste olabildiğince süratlenilmeli ve arada bir gaz bırakılarak şanzıman rahatlatılmalıdır. eğer araçta bir sorun varsa garanti kapsamındayken ortaya çıkması aracın zorlanması esnasında meydana gelir ve sonradan daha büyük masraflara yol açmaz.

alıntıdır.
 
arabaya kastedecek ne var ki? vites düşürmeye gerek yok, zaten son hız ve son vitesteyiz. 20km/s yavaşlayınca motor devri çok fazla düşmeyecek ki. en fazla 800-1000dd arasında bir değişim olur. son hız ve son viteste 4500dd motor devri olsa en kötü ihtimal 3500dd'ya geriler, bu da vites değiştirmek için pekte gerekli değildir.

ben onno ustanın bir alıntısına yorum katarak yazdım.

onno usta diyor ki; sıfır araç alındığında rodaj dönemi yoktur ancak yine de başlarda sakin ve yumuşak kullanmakta fayda vardır. bunun yanında araçlar seri üretim olduğundan dolayı banttan çıkan her araç kontrol edilmez belli zzaman aralıklarında bir araç seçilir ve a'dan z'ye kontrol edilir. eğer araç sağlam çıkarsa diğer araçlar incelenmez ancak seçilen araç hatalı ise tüm araçlar incelenir. bu sebepten dolayı yeni alınan araç garanti kapsamındayken son viteste olabildiğince süratlenilmeli ve arada bir gaz bırakılarak şanzıman rahatlatılmalıdır. eğer araçta bir sorun varsa garanti kapsamındayken ortaya çıkması aracın zorlanması esnasında meydana gelir ve sonradan daha büyük masraflara yol açmaz.

alıntıdır.

Bahadır ben alıntı yaptığın konu hakkında bişey demedim, niyetim sana muhalafet olmak da değil, yanlış anlama :D Arkadaşın aracı ile senin aracın max güç ve tork devirleri aynı sayılır. Düz bir yolda çık, max sürat yapmana gerek yok, 5. viteste 100km hızdan 20km ye kadar düşüp, vites küçültmeden bi dip az yap. Ondan sonra tekrar konuşalım bu konuyu ;)
 
o zaman otobana çıkacaksınız ve düzlükte sondan 2. viteste hızlanıp son vitese atıp son hız denemesi yapın. son hıza ulaşınca ayağınızı gazdan tamamen çekin ve aracın 20-30km/s kadar yavaşlamasına izin verip tekrar dip gaz yapın. son hız ulaşınca gazı kademeli olarak istediğiniz hıza düşene kadar yavaşça bırakın. sonra tekrar dip gaz yapın ve son hızı görüp normal kullanımınıza devam edin ;)

böylece aracın kabiliyetinide görmüş olursunuz ;)

Bahadır ben alıntı yaptığın konu hakkında bişey demedim, niyetim sana muhalafet olmak da değil, yanlış anlama :D Arkadaşın aracı ile senin aracın max güç ve tork devirleri aynı sayılır. Düz bir yolda çık, max sürat yapmana gerek yok, 5. viteste 100km hızdan 20km ye kadar düşüp, vites küçültmeden bi dip az yap. Ondan sonra tekrar konuşalım bu konuyu ;)

bahsettiğimiz şey farklı Hasan kardeşim. yanlış okumuşun galiba sen. ben son hıza ulaşınca örneğin benim aracımda 215km/s 20km/s kadar yavaşla 195km/s hıza düş tekrar dip gaz yap demek istemiştim. :D
 
bahsettiğimiz şey farklı Hasan kardeşim. yanlış okumuşun galiba sen. ben son hıza ulaşınca örneğin benim aracımda 215km/s 20km/s kadar yavaşla 195km/s hıza düş tekrar dip gaz yap demek istemiştim. :D


Şimdi oldu :D

Bende 20-30 Km ye kadar yavaşlayıp, tekrar dip gaz bas. olarak anladım. Dedim şimdi biri gidip motoru kıracak :D
 
Araça benzinli mi dizel mi? Dizelse öyle pek bağırtmanın bir espirisi yok. Zaten benzinlinin aksine belirli devir üstü güç kaybı olur dizelde, kesmeden vites atarsanız daha hızlı kalkar. Araç açma olayı kalktı diyen görüşe tam katılmıyorum. Rodaj süreleri azalmıştır, boşluklar mikron seviyesine gelmiştir vs. ama, çokca sıfır araç kullandım. Tecrübelerime göre, yüksek dahil her devir bandında, sürekli değişken sürülen ilk 7.500 km ile araç çok daha atik oluyor. Ablamın, Babamın sıfır araçları var. Daha öncede oldular, sabit devirde takılırlar ve her seferinde kendi araçlarım bariz daha iyi yürüdü.
 
Geri
Üst