sizce oksijen sensöründen mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan atalip
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
araştırabilirsiniz önce...maf ayrıdır map ayrıdır oksijen ayrıdır...
oksijen sens net değeri sensör ısınınca gösterir...
 
izninizle kendimden alinti yapayim;
Ayrica kendim de uyguladim ve sanirim 2 yildan fazla bu sekilde kullaniyorum sorun yasamadim..
Asagida verdigim link malum cok eski ve artik gecerli degil. Halen satilip satilmadigini da bilmiyorum. Bir de manifoltun onunde ve arkasinda iki adet sensoru olan araclar varmis bunlardaki durumu bilemem.. Benimki 2001 Astra G Z16XE..
Ama kim uretti ise benden defalarca "Allah razi olsun" duasi aldi..

Nisan 2010 da yazmisim asagidakileri;

Eksoz/Emisyon/Oksijen
Slmlr,

Acizane ogrendiklerimi paylasmama izin verirseniz;

Arabalarimiz eskidikce ortaya cikan Katalitik Konvertor arizalarinin ekranda devamli ortaya cikmasi hepimizi rahatsiz ediyor.

Aslinda ideal cozum (parasi degil tabii) Kat Konver. u yenilemek olmali ama bu boylesine yuksek fiatlarla mumkun degil..

Konvertorunuz bozulmuz, bosaltilmis veya susturucu/eksoz borulari ile degistirilmisse bu oksijen oranini olcen sensoru yaniltmak icin Turk kafasi yeni bir parca icad etmis..

Burada
http://www.hepsiburada.com/productde...tso20100100101

Bu parcayi takdirmak sureti ile bu ekranda devamli ariza isigini gormekden kurtulabiliriz.

Aslinda bu ariza lambasi sadece eksoz arizasini bildiriyor olsa idi pek onemli olmayabilirdi. Ancak bu uyari isiginin arizalari bildirdigini ve bu uyariyi servislerde elektronik alet baglatarak verdigi ariza codu ile ortaya cikardigimizi bilirsek uyarinin onemi ortaya cikiyor.

Yani kisaca Oksijen sensorunu aldatip ciddi olabilecek diger arizalardan haberdar olmak akillica olmali..

Yanlisin var diyenler varsa ben de ogrenmekden memnun olacagim..
 
Son düzenleme:
araştırabilirsiniz önce...maf ayrıdır map ayrıdır oksijen ayrıdır...
oksijen sens net değeri sensör ısınınca gösterir...

Araştırmama gerek yok çok iyi bildiğim şeyler. Her aracımda mecburen sensörü söker ve wideband takıp takip ederim. Sensörün yada motorun ısınması ile yakından alakası yok. Bak çok basitçe Maf, oksijen, debimetre nin çalışma mantığını açıklıyorum, istersen tekniğe de inerim. Her biri ayrı olsa da mantık şudur:

Aynı araç hem Ankara da Hem İzmir de hem şam da hem isveçte yol alıyor. Buradaki iklim, mevsim, rakım vs. şartları farklıdır. Bu yerlerin hepsinde havanın hacmi aynıdır, aynı oranda supaptan içeri çekilir ve sıkıştırılır. Fakat:

Kütle aynı olsada içerdiği oksijen miktarı farklıdır. O sensör onu bilir ve aracı AFR sini dengede tutmaya çalılşır. Bunu sürekli, sürekli yapar.

Motor soğuk sıcak, Hava soğuk, sıcak fark etmerz. Bu böyledir. Çokca makale var bu konuda, bazıları hatalı ama bir kaçını okuyunca çözeceksindir zaten. Yakın zamanda AFR yi etkileyen faktörler hakkında bir yazı yazacam orada teknik olarak yer alacaktır.
 
atmosfer basınç sensörü ayrıdır,dediğiniz gibi deniz seviye oksijen yoğunluğuna göre avans ayarlamaya yardımcı olur,bağzı araçlarda debimetre üzeri kiminde yekpare ayrı bir sensördür...

maf manifold vakum sensörüdür,aracın manifoldundaki emmeye göre sinyal gönderir,genelinde akışmetre kullanmayanlarda vardır,ikisininde olduğu çoktur....

map basınca yönelik çalışır turboşarjda çok kullanılır,görev birbirine yakındır,ateşleme zamanı,

oksijen sensörü sabit çıkış vermez genelde rezistanslıdır,makina belli sıcaklığa geldikten sonra net ölçüm yapıp görevini ozaman yerine getirir...maksimum 5 dakika içinde normal çalışma aralığını yakalar,sabir voltaj çıkışı olmaz sürekli yükselip alçalır, sabit gaza geçtikten 3-5 saniye içinde sabitlenmez fakat fazla oynama göstermez...
 
Tech2 ile aracı çalıştırırsanız ve verileri izlerseniz sensörün çalıştığını ve anında verileri motor beynine ilettiğini görürsünüz. Derseniz ki motor ısınana kadar verileri yok sayar, hesaplamaz, o zaman soru da gelir, neden ve nasıl afr yi ayarlayacak da motor çalışacak. Amaç ne. Üzerindeki rezistansın ısındığını mı sanıyorsunuz? O rezistans, termometre rezistansıdır ve geçen havanın sıcaklığını ölçüp motora der ki, gelen havanın sıcaklığı şudur.

Bosch bir ara Ensim ve elimko dan satın almaktaydı diye biliyorum. Termometre rezistans hakkında özet bilgiye http://www.ensim.com.tr/uploads/urun-belgeyukle-dosyalar/727.pdf den ulaşabilirsiniz.
 
emre bey elektrikle ısınan bir sensör değil hiç arabayı ilk marş diagnos a bağladınızmı ??

ben motosikletçiyim ama veletliğimden beri servislerin içindeyim...
özellikle ducati aprilia grubunda sık gereken carbon ve throttle ayarını yapacağımız zaman carbon cihazı eksoza bağlanır,diagnos da aktifken makina bir kez fan açtıktan sonra gereken ayar yapmaya başlanır...
çünki egsoza bağlı carbon makinası yani oksijen sensörü bile soğukken net değer okumaz.....
arada çok bir fark yok biri 15bin devir çeviriyor,biri 6700 yaktığı benzin aynı,biri sıralı dört biri L2 veya 90C2 veya V4
 
izninizle kendimden alinti yapayim;
Ayrica kendim de uyguladim ve sanirim 2 yildan fazla bu sekilde kullaniyorum sorun yasamadim..
Asagida verdigim link malum cok eski ve artik gecerli degil. Halen satilip satilmadigini da bilmiyorum. Bir de manifoltun onunde ve arkasinda iki adet sensoru olan araclar varmis bunlardaki durumu bilemem.. Benimki 2001 Astra G Z16XE..
Ama kim uretti ise benden defalarca "Allah razi olsun" duasi aldi..

Nisan 2010 da yazmisim asagidakileri;

Eksoz/Emisyon/Oksijen
Slmlr,

Acizane ogrendiklerimi paylasmama izin verirseniz;

Arabalarimiz eskidikce ortaya cikan Katalitik Konvertor arizalarinin ekranda devamli ortaya cikmasi hepimizi rahatsiz ediyor.

Aslinda ideal cozum (parasi degil tabii) Kat Konver. u yenilemek olmali ama bu boylesine yuksek fiatlarla mumkun degil..

Konvertorunuz bozulmuz, bosaltilmis veya susturucu/eksoz borulari ile degistirilmisse bu oksijen oranini olcen sensoru yaniltmak icin Turk kafasi yeni bir parca icad etmis..

Burada
http://www.hepsiburada.com/productde...tso20100100101

Bu parcayi takdirmak sureti ile bu ekranda devamli ariza isigini gormekden kurtulabiliriz.

Aslinda bu ariza lambasi sadece eksoz arizasini bildiriyor olsa idi pek onemli olmayabilirdi. Ancak bu uyari isiginin arizalari bildirdigini ve bu uyariyi servislerde elektronik alet baglatarak verdigi ariza codu ile ortaya cikardigimizi bilirsek uyarinin onemi ortaya cikiyor.

Yani kisaca Oksijen sensorunu aldatip ciddi olabilecek diger arizalardan haberdar olmak akillica olmali..

Yanlisin var diyenler varsa ben de ogrenmekden memnun olacagim..

Üstadım o parçadan bana da lazım ama verdiğiniz link yok,nette bayağı bi aradım bulamadım bir yerde.Sanırım satıştan kalkmış.Bulabileceğimiz bir yer biliyor musunuz başka?
 
izninizle kendimden alinti yapayim;
Ayrica kendim de uyguladim ve sanirim 2 yildan fazla bu sekilde kullaniyorum sorun yasamadim..
Asagida verdigim link malum cok eski ve artik gecerli degil. Halen satilip satilmadigini da bilmiyorum. Bir de manifoltun onunde ve arkasinda iki adet sensoru olan araclar varmis bunlardaki durumu bilemem.. Benimki 2001 Astra G Z16XE..
Ama kim uretti ise benden defalarca "Allah razi olsun" duasi aldi..

Nisan 2010 da yazmisim asagidakileri;

Eksoz/Emisyon/Oksijen
Slmlr,

Acizane ogrendiklerimi paylasmama izin verirseniz;

Arabalarimiz eskidikce ortaya cikan Katalitik Konvertor arizalarinin ekranda devamli ortaya cikmasi hepimizi rahatsiz ediyor.

Aslinda ideal cozum (parasi degil tabii) Kat Konver. u yenilemek olmali ama bu boylesine yuksek fiatlarla mumkun degil..

Konvertorunuz bozulmuz, bosaltilmis veya susturucu/eksoz borulari ile degistirilmisse bu oksijen oranini olcen sensoru yaniltmak icin Turk kafasi yeni bir parca icad etmis..

Burada
http://www.hepsiburada.com/productde...tso20100100101

Bu parcayi takdirmak sureti ile bu ekranda devamli ariza isigini gormekden kurtulabiliriz.

Aslinda bu ariza lambasi sadece eksoz arizasini bildiriyor olsa idi pek onemli olmayabilirdi. Ancak bu uyari isiginin arizalari bildirdigini ve bu uyariyi servislerde elektronik alet baglatarak verdigi ariza codu ile ortaya cikardigimizi bilirsek uyarinin onemi ortaya cikiyor.

Yani kisaca Oksijen sensorunu aldatip ciddi olabilecek diger arizalardan haberdar olmak akillica olmali..

Yanlisin var diyenler varsa ben de ogrenmekden memnun olacagim..
bende bu parçayı çok merak ettim nasıl birşeymiş diye
 
Korkarim yardimci olamiyacagim.
Google bile bulamadi.
Bende eski bilgisayarlarimdan birinde resmi vardi ama bakalim bulabilir miyim.

Üstadlan biri belki biliyordur.
 
Geri
Üst