Soğutma Suyu kontrol Hatası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan yokum
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
2015 yılındaki yazım aynen kopyalıyorum hocam..

Arkadaşlar aracım 2012 Model Simli Siyah Astra H 1.3 cdti essential comfort paket garantisi bitmiş durumda.

Arkadaşlar aracım geçen ay "soğutma sıvısı seviyesi" uyarısı vermeye başladı. İlk başta çok tedirgin oldum çünkü soğutma suyu hepimizin bildiği gibi çok önemlidir ve arabanın tabir-i caizse can suyudur. Yoğun trafikte çektim kenara ve açtım kaputu baktım ki hiçbir sıkıntı yok. Kaçak ve eksilme de yok. Neyse dedim ok tuşuna basarak devam ettim. Sonraki günler ara ara bu arızayı vermeye devam etti hatta sitemize de yazdım. Araştırmalarım sonucu bu arızanın Astra h larda hatta bazı İnsignialarda kronik bir sorun olduğunu ve sensör ile kabın birlikte değiştiğini öğrendim. işçilik ile birlikte servislerde 250-300 lira gibi bir rakam çıkıyor. Düşündüm ve durumun benim suçum olmadığına kanaat getirip olayı bir akşam Opel Türkiye'ye yazmaya karar verdim. Olayın kronik olduğunu ve parçanın sürücü hatası olamayacak bir konumda olduğunu anlatan bir yazımı Opel Türkiye ye gönderdim. Eğer kabul etmezlerse olayı mahkemeye taşıyacağımı bildirdim ve elimde kanıtların(birçok sürücünün mağdur olduğuna dair internet yazıları) olduğunu beyan ettim. Ertesi gün Opel Türkiye (İzmir) bana geri dönüş yaptı. Telefonu düzgün diksiyonlu bir hanımefendi açtı ve olayı incelemeye aldıklarını, en yakın zamanda hangi servise aracımı götürmek istediğimi sordu. Her zaman Zeytinburnu Odak servisini kullandığım için orayı istedim. Ardından hemen beni Odak müşteri temsilcisi aradı ve randevu kararlaştırdık. Arabamı dün servise götürdüm incelendi ve sonuç Opel Türkiye ye yazıldı. Bugün ise bana saat 14:00 sularında dönüş yapıldı ve bakımlarım düzgün, aracım kazasız olduğu için iyi niyetimizinde bir sembolü olarak parçanın dilediğim zaman ücretsiz değiştirileceğini aktardılar. Hemen yakalamışken atladım arabaya gittim. Sağ olsun Zeytinburnu Odak servisindeki Tarık kardeşim arabayı alıp gereken işlemleri yapıp değişimi sağladı. Her zaman servisleri ve Opel Türkiye yi burada ezeriz ama sağ olsunlar bana bu iyiliği yapıp belirli bir masraftan kurtardılar. Opel Türkiye deki bayan Çarşamba günü yine arayıp durumu kontrol edeceğini ve yakından ilgilendiklerini söyledi ve 3 kere aradı. Bana herhangi bir fatura gibi bir şey verilmediği için paylaşamıyorum ama olay budur. Teşekkürler GM Türkiye, Teşekkürler Opel Türkiye, Teşekkürler Zeytinburnu Odak Opel , Teşekkürler 3 senedir Servis danışmanım olan sohbeti şahane Tarık kardeşim..
smile000.gif
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan55
Tayfun hocam,iyi hoşta bakımları yaptırmışsınız ve iyi niyet diye saçma sapan birşey söylemişler..Neden derseniz?Şimdi sizi çok iyi tanıyorum(araç konusunda)..Titiz birisiniz ve düzenli bir şekilde aracınız bakımını yaptırıyorsunuz..Yani antifiriz soğutma suyuda büyük bir ihtimalle servis tarafından iyi birşekilde konulup değiştirildi ve her gittiğinizdede kontrol edildi diye düşünüyorum..Yani burdan bu arızanın kronik olduğu kesinleşmişte oluyor..Bu tip arızanın sevis tarfından mecburen değişmesi gerekiyor..Yani bu İYİ NİYET falan değil...Bir kaç kişi yapılan bir şey iyi niyet olamaz...Mahkeme yolunuz açılmasın diye afedersiniz ama seve seve ! değiştirmişler ki emsal teşkil edip daha fazla değişim yapıp zarar etmesinler..İyi niyet kapsamı dedikleri işte bu kandırmaca....Yani bu opelin anlayışlı bir firma olduğu anlamına gelmiyor malesef...
Saygılar...
 
Kronik olan problemi ucretsiz cozmeleri gerekiyor. Oyle bi konu gormustum bi ara tartisilmisti nissan in bi 4x4 unde arac ayak altina su aliyordu. Adamlar servise soyluyolar servisin bahanesi araci tazzikli suyla yikamayin oluyo. Tuketici mahkemesiyle aracin para iadesi yapilmisti. Servise derdini anlatana kadar... Birde soyle bisey var bu araclarda hic bir problem cikmayacaksa servis ne yapacak nasil kazanacak. Oyuzden malzeme kalitesini ust duzeyde tuttuklarina inanmiyorum. Hani diyoruz ya bu araclar cok isiniyo terletme yapar. Terletmeyi contadan yapiyor. ozaman contayi daha kaliteli terletme yapmayacak sekilde uret. O sekilde uretirlerse araclar omurluk olur. Bi araci alan 20 30 sene biner. Buda ureticinin isine gelmez
 
Bi araci alan 20 30 sene biner. Buda ureticinin isine gelmez
Planlı eskitme deniyormuş bu duruma, mal sağlam olunca insanlar elindekinin yenisini değiştirmeyince nasıl çarklar dönecek.
 
Aracımı bakıma götürdüm ( yağı suyu filtreleri vs. rutin bakım işte ).Bakımdan önce su seviyesi normaldi herhangi bir uyarı filanda vermiyordu.Ancak ne zaman bakım yaptırdım 1-2 hafta içinde hemen uyarı verdii suyu kontrol ettiğimde su seviyesinin gerçektende düşük olduğunu gözlemledim.Tekrar bakım yaptırdığım servise giderek durumu anlattım ilave su koydurdum ogün bugündür sıkıntı yok..( yaklaşık 8 aydır )
 
Tayfun hocam,iyi hoşta bakımları yaptırmışsınız ve iyi niyet diye saçma sapan birşey söylemişler..Neden derseniz?Şimdi sizi çok iyi tanıyorum(araç konusunda)..Titiz birisiniz ve düzenli bir şekilde aracınız bakımını yaptırıyorsunuz..Yani antifiriz soğutma suyuda büyük bir ihtimalle servis tarafından iyi birşekilde konulup değiştirildi ve her gittiğinizdede kontrol edildi diye düşünüyorum..Yani burdan bu arızanın kronik olduğu kesinleşmişte oluyor..Bu tip arızanın sevis tarfından mecburen değişmesi gerekiyor..Yani bu İYİ NİYET falan değil...Bir kaç kişi yapılan bir şey iyi niyet olamaz...Mahkeme yolunuz açılmasın diye afedersiniz ama seve seve ! değiştirmişler ki emsal teşkil edip daha fazla değişim yapıp zarar etmesinler..İyi niyet kapsamı dedikleri işte bu kandırmaca....Yani bu opelin anlayışlı bir firma olduğu anlamına gelmiyor malesef...
Saygılar...
Cemil hocam vallahi gelsen şimdi araba leş gibi yıkayamıyorum bile yoğunluktan😂😂 neyse şaka bir yana bende şöyle bir durum var. ben senede 15 bin km zar zor yapan bir insan olduğun için senede bir kere nasıl olsa diyorum ve evet a dan z ye servise baktırıyorum arabayı. ha birde şöyle bir artım oluyor ki bir sorun çıkarsa ve bu gerçekten kullanıcı hatası olmazsa arabanın anahtarını önlerine atıyorum ve araba sizin siz bakıyorsunuz kaputu sadece siz açıyorsunuz bu sorun neden oldu? diye hesap soruyorum. benim attığim mailde özellikle insignialarda ve astralarda kronik olduğunu ve bunları istenirse belgeleyebileceğimi söyledim. belki bunlar da etkili olmuş olabilir. Bir de Cemil hocam ve sevgili arkadaşlar bu değişim olayını sadece ben yaptırmadım. birçok sitede birçok arkadaş bu şekilde ücretsiz değiştirmiş. Şimdi Opel PSA gurubuna satıldı ve durum nedir bilmiyorum. Yine bazı arkadaşlar resimli şekilde nasıl çıkarılacağını nasıl temizleneceğini detaylı anlattılar. istenirse o şekilde de bu sorun çözülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil
2015 yılındaki yazım aynen kopyalıyorum hocam..

Arkadaşlar aracım 2012 Model Simli Siyah Astra H 1.3 cdti essential comfort paket garantisi bitmiş durumda.

Arkadaşlar aracım geçen ay "soğutma sıvısı seviyesi" uyarısı vermeye başladı. İlk başta çok tedirgin oldum çünkü soğutma suyu hepimizin bildiği gibi çok önemlidir ve arabanın tabir-i caizse can suyudur. Yoğun trafikte çektim kenara ve açtım kaputu baktım ki hiçbir sıkıntı yok. Kaçak ve eksilme de yok. Neyse dedim ok tuşuna basarak devam ettim. Sonraki günler ara ara bu arızayı vermeye devam etti hatta sitemize de yazdım. Araştırmalarım sonucu bu arızanın Astra h larda hatta bazı İnsignialarda kronik bir sorun olduğunu ve sensör ile kabın birlikte değiştiğini öğrendim. işçilik ile birlikte servislerde 250-300 lira gibi bir rakam çıkıyor. Düşündüm ve durumun benim suçum olmadığına kanaat getirip olayı bir akşam Opel Türkiye'ye yazmaya karar verdim. Olayın kronik olduğunu ve parçanın sürücü hatası olamayacak bir konumda olduğunu anlatan bir yazımı Opel Türkiye ye gönderdim. Eğer kabul etmezlerse olayı mahkemeye taşıyacağımı bildirdim ve elimde kanıtların(birçok sürücünün mağdur olduğuna dair internet yazıları) olduğunu beyan ettim. Ertesi gün Opel Türkiye (İzmir) bana geri dönüş yaptı. Telefonu düzgün diksiyonlu bir hanımefendi açtı ve olayı incelemeye aldıklarını, en yakın zamanda hangi servise aracımı götürmek istediğimi sordu. Her zaman Zeytinburnu Odak servisini kullandığım için orayı istedim. Ardından hemen beni Odak müşteri temsilcisi aradı ve randevu kararlaştırdık. Arabamı dün servise götürdüm incelendi ve sonuç Opel Türkiye ye yazıldı. Bugün ise bana saat 14:00 sularında dönüş yapıldı ve bakımlarım düzgün, aracım kazasız olduğu için iyi niyetimizinde bir sembolü olarak parçanın dilediğim zaman ücretsiz değiştirileceğini aktardılar. Hemen yakalamışken atladım arabaya gittim. Sağ olsun Zeytinburnu Odak servisindeki Tarık kardeşim arabayı alıp gereken işlemleri yapıp değişimi sağladı. Her zaman servisleri ve Opel Türkiye yi burada ezeriz ama sağ olsunlar bana bu iyiliği yapıp belirli bir masraftan kurtardılar. Opel Türkiye deki bayan Çarşamba günü yine arayıp durumu kontrol edeceğini ve yakından ilgilendiklerini söyledi ve 3 kere aradı. Bana herhangi bir fatura gibi bir şey verilmediği için paylaşamıyorum ama olay budur. Teşekkürler GM Türkiye, Teşekkürler Opel Türkiye, Teşekkürler Zeytinburnu Odak Opel , Teşekkürler 3 senedir Servis danışmanım olan sohbeti şahane Tarık kardeşim..
smile000.gif


İyi günler Tayfun bey,2011 1.3 cdti full servis bakımlı ve kazasız essentia comfort bende de .Sizle aynı problemi yaşıyorum.Sizin opele yazmış olduğunuz yazı ve belgeleri bana da gönderebilir misiniz?Bugun aracıservise götürdüm 900 tl çektiler.Sizin yazınızı dün okumuştum,bu sorunun kronik olduğunu söyledim Opel Türkiye ile görüşün ücretsiz değiştirelim dediler. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler. b86758@gmail.com
 
İyi günler Tayfun bey,2011 1.3 cdti full servis bakımlı ve kazasız essentia comfort bende de .Sizle aynı problemi yaşıyorum.Sizin opele yazmış olduğunuz yazı ve belgeleri bana da gönderebilir misiniz?Bugun aracıservise götürdüm 900 tl çektiler.Sizin yazınızı dün okumuştum,bu sorunun kronik olduğunu söyledim Opel Türkiye ile görüşün ücretsiz değiştirelim dediler. Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler. b86758@gmail.com
Emre bey evrak vermiyorlar servisten maalesef. Ben Opel genel merkezini telefonlar arayıp konuşmuştum. daha sonra genel sorunu anlatan bir mail istediler ama onların sisteminden attığım için elimde mail örneği yok. size tavsiyem direk Opel müşteri hizmetlerini arayıp konuşmanız yada twitter dan da yazarsanız hemen cevaplıyorlar. ama çok kişinin ücretsiz değiştiğini duyuyorum. sizinkini de karşılarlar sanırım..
 
Çok teşekkürler.Sizin yöntemlerinizi denedim ama yapmadılar,muhtemelen yönetim vs değişince böyle oldu herhalde.Aracı Önce urfadaki opele sonra konyadaki opele götürdüm.Birisi hazne arızalı dedi,diğeri hiç bir sıkıntı yok dedi. Konya'da özel servise götürdüm termostata giden hortum delinmiş değiştirdik su azalması kesildi ama bu kez de araç beynine su kaçmış araç vites arızası vermeye a1 a2 deyken vitesi boşa atmaya başladı.Yağmurla uğrasırken basımıza kar yağdı.Şimdi onunla uğraşıyoruz.
 
Geri
Üst