Sonunda Yaylandık :)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Turbo-
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Hepinize tesekkur ederim arkadaslar :)
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

araç güzel olmuş
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Arkadaşlar, 3,5 cm'lik kaliteli bir yay taktırmayı düşünüyorum ben de uzun zamandır; ama aklıma takılan bazı noktalar var. Bunlardan birisi konfordaki düşüş; ama bu çok öznel bir şey olduğu için denemeden bir yargıya varmak mümkün olmayacak sanırım. Onun için bunu atlıyorum.

Bunun dışında merak ettiğim noktalar şunlar:

- Yay takmanın araca uzun vadede kalıcı zararı oluyor mu?
- Aracın altını vurma riski dışında dikkat edilmesi gereken bir husus var mı?
- Aracın kısmen garanti dışı kalması gibi bir durum söz konusu olur mu?
- Yay taktıktan sonra önceden olmayan herhangi bir rahatsız edici ses gelmeye başlıyor mu?

Bu konularda tecrübesi olan arkadaşlar çok kısaca da olsa bir bilgilendirmede bulunabilirlerse çok sevinirim.
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Merak ettiginiz konular tamamen kullaniciya bagli ve dikkatli kullanimlarda zarar vermez..

Yaylardan kaynakli genelde amortisor sorunlari yasanabiliyor ama opel amortisorlerin de garantisini 5.000km kadar veriyor.. Garanti suresini gecmisseniz takilabilir..

Bazi yaylarda (ki benim aracimda da var) genellikle on yaylarda vokurdama sesi duyuluyor, onun icin de hortum montaji yapiliyor o da etkili bir cozum olabiliyor.. Yaydan kaynakli diger sesler ise aracin icinde azda olsa(rahatsiz etmeyecek, dikkat cekmeyecek kadar) takirtilar geliyor.. O tikirtilari da yayin srtlik durumuna gore minumuma indirebilirsin..

Tavsiye edebilecegim yay cesitleri H&R yumusak bir yaydir..araci fazla dusurmez ama..
3cm KW dusunurseniz aracin diger yaylara gore daha cok dustugunu girebilirsin..

Bende 3cm KW yay var ve neredeyse 5cm dusurdu..
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Yay takmak uzun vadede amortisorleri zorlayabilir bunun için coilover öneririm...
Konfor hangi yayı takarsanız takın azalacaktir ve fakat yine coil de bu azalma daha azdır yani daha konforludur...
Yayı kisaltip, spor yapıp, amortisorleri standart bırakırsanız aracınız sertlesir, ikisinin de esneme payları birbirine yakın olup, calışma oranları da benzerse konfor artar...
Dikkat etmeniz gerekenler konusu kisiseldir bence... Su bır gerçektir ki aracın altını çarpmadan çarpmamayi ogrenemezsiniz.. :)
İlla ki ufak tefek surtmeler olacaktır ki bu surtmelerin de %50 si orta susturucu kazan geri kalanı da karter dir...
Karter surtmelerinde sıkıntı olmaz adı üstünde korumadir zaten o, ama kazan nsa da darbelere çok dayanıklı değildir... Zedelenme, çizik, yırtılma olabilir... Buna dikkat edilmelidir diye düşünüyorum...
Aracınız yayi taktiracaginiz yere göre değişmek üzere yürüyen aksamini garanti dısı bırakır...
Araçta hortum lokurtusu sesi gelebilir, çukura sert girdiğinizde yay spirallerinin birbirine çarpma sesi gelebilir...
Marka olarak Eibach, HR, KW, Vogtland, Bilstein onerebilirim...
Yay da KW çok düşürür... Coil de Bilstein öneririm, bizim araçlar için kiti mevcuttur...
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Ben yaysız dayanamıyorum bu yollara birde yay taksam tırlatırım.
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

UNS link' Alıntı:
Yay takmak uzun vadede amortisorleri zorlayabilir bunun için coilover öneririm...
Konfor hangi yayı takarsanız takın azalacaktir ve fakat yine coil de bu azalma daha azdır yani daha konforludur...
Yayı kisaltip, spor yapıp, amortisorleri standart bırakırsanız aracınız sertlesir, ikisinin de esneme payları birbirine yakın olup, calışma oranları da benzerse konfor artar...
Dikkat etmeniz gerekenler konusu kisiseldir bence... Su bır gerçektir ki aracın altını çarpmadan çarpmamayi ogrenemezsiniz.. :)
İlla ki ufak tefek surtmeler olacaktır ki bu surtmelerin de %50 si orta susturucu kazan geri kalanı da karter dir...
Karter surtmelerinde sıkıntı olmaz adı üstünde korumadir zaten o, ama kazan nsa da darbelere çok dayanıklı değildir... Zedelenme, çizik, yırtılma olabilir... Buna dikkat edilmelidir diye düşünüyorum...
Aracınız yayi taktiracaginiz yere göre değişmek üzere yürüyen aksamini garanti dısı bırakır...
Araçta hortum lokurtusu sesi gelebilir, çukura sert girdiğinizde yay spirallerinin birbirine çarpma sesi gelebilir...
Marka olarak Eibach, HR, KW, Vogtland, Bilstein onerebilirim...
Yay da KW çok düşürür... Coil de Bilstein öneririm, bizim araçlar için kiti mevcuttur...

tunç yoksa sen bilstein filanmı aldın :)
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar. Şimdilik yay/coilover takmanın eksileri ve almam gereken riskler artılarını biraz geçiyor gibi benim için. İleride kendimi bu konuda biraz daha ikna edebilirsem belki böyle bir işe girerim.

thnxx
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

Aktaş link' Alıntı:
tunç yoksa sen bilstein filanmı aldın :)
Yok ama ingiltereden bulmuştum biraz pahalidir kendileri ama tam pist aracı yaratıyor... :)
 
Ynt: Sonunda Yaylandık :)

es de nasıl yanlıyoruz ama
okkk okkk okkk okkk okkk
 
Geri
Üst