spoiler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan avcı87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
avcı87' Alıntı:
spoiler a şöyle bak; arkada gerçekten iyi bir spoiler olduğunu düşün. arabanın arkasını yere iyi basıyor ve araban önden çekişli. ne olur diye bi düşün? arabanın hem performansı düşer hemde hakimiyeti kaybetmeye başlarsın:good:
Emin misin? Opel,vw,volvo,alfa,renault bunlar sadece bir kaçı yani adamların yanlış hesapladığı bir şey mi var arkaya spoiler koymakla.Bence spoiler her araç için gereklidir ister önden ister arkadan ister 4 çeker olsun yeterki amaca uygun olsun.Ayrıca önden çekişli çoğu aracın arkası hafiftir ve bu sebepten arkanın daha iyi yere basması işin rüzgarın direncini kullanmak en mantıklı ve basit bir uygulamadır.
 
coRSac' Alıntı:
Emin misin? Opel,vw,volvo,alfa,renault bunlar sadece bir kaçı yani adamların yanlış hesapladığı bir şey mi var arkaya spoiler koymakla.Bence spoiler her araç için gereklidir ister önden ister arkadan ister 4 çeker olsun yeterki amaca uygun olsun.Ayrıca önden çekişli çoğu aracın arkası hafiftir ve bu sebepten arkanın daha iyi yere basması işin rüzgarın direncini kullanmak en mantıklı ve basit bir uygulamadır.

ben söylediğim şeyden eminim ama şöyle örnek verirsem daha iyi olur, opel de kullanılan bi spoiler ile evo veya impi lerin spoiler lerine bakarsan aradaki farkı göreceksen. arkadan çekiş (verdiğim örnekler 4 çeker ama bu araçlarda gücün büyük bir bölümü arkaya aktarılır) araçlarda kullanılan spoiler ile bahsettiğin araçlardaki aynı şey değil. senin söylediklerin sadece denge sağlayıp arkayı savurmamak için, fakat arkadan çekişli araçlarda aracın arka tarafı ne kadar fazla yere basarsa tekerleklerdeki gücün yola aktarılması o kadar iyi olur ve aracın yüksek hızlarda savrulmasını önler:good:
 
maksat görüntü beni spoiler yada marşpiyel vs. inanmıyorum zaten.. biz yarış pilotu arabamızda dtm rally aracı vs. degilki :) maksat görüntü güzelligi
 
avcı87' Alıntı:
spoiler a şöyle bak; arkada gerçekten iyi bir spoiler olduğunu düşün. arabanın arkasını yere iyi basıyor ve araban önden çekişli. ne olur diye bi düşün? arabanın hem performansı düşer hemde hakimiyeti kaybetmeye başlarsın:good:
ama benim arabanın el kitabında 100 km üstündeki hızlara spoilersız çıkılmaması gerektiği yazıyooo
 
Spoiler her araç için uygundur ve lazımdır ister 4 ceker,ister önden,ister arkadan aracın duydugu ihtiyacada göre boyutları ve sekli değişir.
 
fastest89' Alıntı:
ama benim arabanın el kitabında 100 km üstündeki hızlara spoilersız çıkılmaması gerektiği yazıyooo

benim bahsettiğim ufak bi spoiler değil,yukarda da yazdığım gibi, evo ların veya impi lerin spoiler ları. düşük hızlarda zaten spoiler a gerek yok. örneğin; porsche lerin spoiler ları belli bi hızdan sonra açılıyo genelde;)
 
spoylerin yararları

Sadece görsel estetiği artırmak için kullanıldığı düşünülen Spoyler'in çok farklı işlevleri de var. Spoylerler, aerodinamiği artırarak, sürtünmeyi azaltıyor, aracın dengesini artırarak, yakıt tüketimini düşürüyor. Cam takviyeli polyesterden üretilen spoylerlerin tercih edilmesindeki en önemli neden ise otomobile sportif ve farklı bir hava vermesi. Türkiye'de satılan yerli ve yabancı hemen hemen bütün otomobiller için spoyler bulunuyor. Spoylerin, sağlam montajlı, görüşü etkilemeyen, çarpışma anında kesici kenarlar oluşturmayan, hafif, araç çevresindeki nesnelere ve aracın karoserine zarar vermeyecek yapıda olması gerekiyor. Spoyler almak isteyenlerin taklit ürünlerden kaçınmaları hem araclarının görüntüsü hemde maddi bütçeleri açısından önem arz eder,kalitesiz spoyler araca yarar yerine zarar verebilir.
Ön tampon spoyleri: Aracın altına giren rüzgarı yönlendirerek, araç üzerinde istenilen basınç dağılımını oluşturur ve sürtünmeleri azaltır.
Arka spoyler: Yüksek hızlarda araç gidiş stabilitesini pozitif yönde etkiler, emniyetli ve rahat sürüş sağlar. Ayrıca araç üstü türbülansı düzenleyerek, hızı artırarak daha düşük yakıt tüketimi oluşturur ve aerodinamik katsayıyı düşürür. Spoylerin üzerindeki stop lambası da artı bir emniyet getirir. Bu konudaki önerim var ise aracınızın orjinal aksesuarlarını yetkili servislerden temin edin.
Birde şunu söylemek gerekir ki araçlarına 4 jant, 4 lastik, spoyler, K&N filitre gibi ilave aksesuar takan bazı arkadaşlar kendilerini F1 pilotu altındaki araclarında Ferrari olduğunu sanıp caddeleri yüksek sesli muzik eşliğinde toza dumana katmaktadır. Bu arkadaşlara önerim ise bir çok markanın düzenlediği CUP yarışlara katılmaları, böylece hız tutkularını frenleme şansını yakalamış olurlar. Saygılar "TRAFİK KURALARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM"
 
Sadece görsel estetiği artırmak için kullanıldığı düşünülen Spoyler'in çok farklı işlevleri de var. Spoylerler, aerodinamiği artırarak, sürtünmeyi azaltıyor, aracın dengesini artırarak, yakıt tüketimini düşürüyor. Cam takviyeli polyesterden üretilen spoylerlerin tercih edilmesindeki en önemli neden ise otomobile sportif ve farklı bir hava vermesi. Türkiye'de satılan yerli ve yabancı hemen hemen bütün otomobiller için spoyler bulunuyor. Spoylerin, sağlam montajlı, görüşü etkilemeyen, çarpışma anında kesici kenarlar oluşturmayan, hafif, araç çevresindeki nesnelere ve aracın karoserine zarar vermeyecek yapıda olması gerekiyor. Spoyler almak isteyenlerin taklit ürünlerden kaçınmaları hem araclarının görüntüsü hemde maddi bütçeleri açısından önem arz eder,kalitesiz spoyler araca yarar yerine zarar verebilir.
Ön tampon spoyleri: Aracın altına giren rüzgarı yönlendirerek, araç üzerinde istenilen basınç dağılımını oluşturur ve sürtünmeleri azaltır.
Arka spoyler: Yüksek hızlarda araç gidiş stabilitesini pozitif yönde etkiler, emniyetli ve rahat sürüş sağlar. Ayrıca araç üstü türbülansı düzenleyerek, hızı artırarak daha düşük yakıt tüketimi oluşturur ve aerodinamik katsayıyı düşürür. Spoylerin üzerindeki stop lambası da artı bir emniyet getirir. Bu konudaki önerim var ise aracınızın orjinal aksesuarlarını yetkili servislerden temin edin.
Birde şunu söylemek gerekir ki araçlarına 4 jant, 4 lastik, spoyler, K&N filitre gibi ilave aksesuar takan bazı arkadaşlar kendilerini F1 pilotu altındaki araclarında Ferrari olduğunu sanıp caddeleri yüksek sesli muzik eşliğinde toza dumana katmaktadır. Bu arkadaşlara önerim ise bir çok markanın düzenlediği CUP yarışlara katılmaları, böylece hız tutkularını frenleme şansını yakalamış olurlar. Saygılar "TRAFİK KURALARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM"

güzel paylaşım. benim üzerine diyeceğim şey, sanayide spoiler yapılmaz. çok kişi spolilerin tipine bakıp 'benim arabada güzel durur' diyerek takıyor. normalde, bilgisayar programları, rüzgar tüneli testleri vs bayağı bir veri sonucunda ayarlanıyor bu alet. dikkat ettiyseniz bir f1 yarışında ön spoilerin biri 3-4 cm kırılıyor, pilot 2-3 sıra kaybediyor. o kadar etkili yani bu meret. bilinçli yapılırsa tabi.
 
Geri
Üst