Suda kalan Opel Astra H araçta ECN 30204 hatası ve rölantide tekleme.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cronostr
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

cronostr

Kayıtlı Kullanıcı
45-Manisa
Katılım
24 Haz 2016
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar başıma geleni kısaca anlatayım: Aracım suda kaldı ve motor rektifiyeye gitti. Bazı parçaları değişti. Tamir olup almaya gittiğimde rölantideyken devrinde düşüp tekrar normale dönmeler gördüm. Bunu sürekli tekrarlıyor. Bir de fren gaz tekniğiyle aracın arıza kodlarına baktığımda ECN 30204 ve ECN 1345E kodlarını gördüm. ELM 327 ile hata kodlarını silmek isteyince 1345e 'yi sildi, 30204 'ü görmedi. Bu hata kodu devam ediyor. Ustaya durumu anlattığımda egzosunda yağ var, 1500 km. kullan bu yağı iyice atsın aracı tekrar alıp ayarlayacağız dedi. Rölantideki bu devir dalgalanması aldığım hata kodları da göz önüne alındığında neden olabilir?Ustanın dediği gibi yapılacak ayar ile düzelir mi?
Konu hakkında yardımlarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
 
Ateşleme sorunu gibi ama ne desek tahminden öteye gitmez.
bujiler ve bobin değişmiştir diye düşünüyorum zaten.
 
Torque programı ile ELM 327 üzerinden oksijen sensörlerine baktım. Sensör 1 sinüs dalgasına benzer (ancak dengesiz)bir grafik oluştururken, sensör 2 ise 0,5 ile 1 V. ortasında düz çizgi şeklinde bir grafik oluşturuyor. Oksijen sensörlerini değerlendirirsek rölantideki bu teklemenin nedeni sizce sensörler olabilir mi? Vakum değeri 21,1 çıkıyor torqueda. Bu değer normal mi? Throttle 14,1 görünüyordu. Bu nedir bilmiyorum. Sıcaklık 100 dereceydi. Bu bilgiler ışığında rölantideki dalgalanma ile ilgili fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
öndeki sensör 1 sensör zaten düzeltme yaptığı için dalgalı gider... alıp verme ateşleme sorunu değilse vakum kaçağıdır.
 
Ateşleme bobinini değiştirip deneyeceğiz. Aracın arıza kodunu (ECN 30204) sildik cihazla. Fren gaz yöntemiyle tekrar görmedim. Muhtemelen ateşleme bobini arızalı.
 
öndeki sensör 1 sensör zaten düzeltme yaptığı için dalgalı gider... alıp verme ateşleme sorunu değilse vakum kaçağıdır.

Ateşleme bobinini değiştirdik. Rölantideki devir dalgalanması devam ediyor. Nerelerden kaynaklanabilir bu dalgalanma acaba? Egzosu dinlediğimde arada hafif pat pat sesleri de geliyor. Motora baktığımda motor bazen hafif titreşimli bazen sabit çalışıyor.
 
vakum kaçağı olma ihtimali yüksek. subaplarıda ölçtürün...
 
vakum kaçağı olma ihtimali yüksek. subaplarıda ölçtürün...

Klimayı çalıştırdığım zaman rölantideki dalgalanma düzeliyor ve sabit bir değerde kalıyor. Bu arıza ile ilgili bilgi verebilir mi?
 
Boğaz kelebeği ve contasını kontrol ettimi ustanız.
Klimada düzeliyorsa.ve ustanız bulamıyorsa sebebi,tech2 ile rölantiyi çok az artırın bakalım düzelebilir

E6653 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Boğaz kelebeğini temizledi usta. Sorun aynen devam ediyor. MAF sensörünün fişini kontak kapalıyken söküp arabayı çalıştırdığımda fark olmadı çalışmada yalnız P 11014 diye bir hata kodu verdi. Geri taktım aynı şekilde rölantide devirde gezme, motorda hızın bir düşüp bir yükselmesi devam ediyor. Sıkıntı MAF sensöründe olabilir mi?
 
Geri
Üst