Sürtme Problemi

kaan_corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
105
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Aracıma ofsetli jant taktığım için dodiklere sürtüyordu kamber açısını negatif yaptırdım fakat problemim düzelmedi tek problemim aracın yaylanması onu fazla pahalıya kaçmadan nasıl hallederim yardımcı olursanız çok mutlu olurum şimdiden teşekkür ederim.
 
Yayaları peresle tek tek tavsiye edilmez.Olmadı yeni bir amortisör al 4 adet derim baskada aklıma gelen birşey yok...
 
Aracıma ofsetli jant taktığım için dodiklere sürtüyordu kamber açısını negatif yaptırdım fakat problemim düzelmedi tek problemim aracın yaylanması onu fazla pahalıya kaçmadan nasıl hallederim yardımcı olursanız çok mutlu olurum şimdiden teşekkür ederim.



kamber açısı nedir negatif nasıl yapılır??

benim başıma da Vectra GT'de sürtme problemi geldiğinde ben araçla uğraşmak orjinalliğini bozmak ve daha çok masraf yapmak yerine zararın neresinden dönsem kardır diyerek gıcır gıcır jant-lastik takımımı satıp orjinallere geri dönmüştüm buda bana jant seçiminde güzel bir ders olmuştu :rolleyes:
 
kamber açısı nedir negatif nasıl yapılır??

benim başıma da Vectra GT'de sürtme problemi geldiğinde ben araçla uğraşmak orjinalliğini bozmak ve daha çok masraf yapmak yerine zararın neresinden dönsem kardır diyerek gıcır gıcır jant-lastik takımımı satıp orjinallere geri dönmüştüm buda bana jant seçiminde güzel bir ders olmuştu :rolleyes:



Şuan zaten aldığıma pişman oldum jantları bana baya masraf açtı en iyisini yapmışsınız.:)
 
Kamber-Kaster Ayarı

Başka bir marka forumundan alıntıdır ;

En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir. Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar. Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir. Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir. Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir. İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coilover sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar

Toe ayarı lastiklerin aracın düz olarak gittiği yönde içe ve dışa bakması ayarıdır. Toe out (Negative Toe) lastiklerin arka kısımlarının birbirine bakması anlamına gelir. Toe in (Positive Toe) ise tam tersidir.
Drift otomobillerinde ön takım toe out ayarlanırken arka lastiklerin ayarı 0 yani düz bırakılır. Burada amaç kaymaya başlayan arka tarafın kontrolünü daha iyi sağlamak ve daha derin açılarda drift yapabilmektir. Bu ayarlar düz gitmeyi zorlaştırsa da yan giderken büyük fayda sağlar. Drift otomobillerinde bu ayar -2 civarlarındadır.
Drag otomobillerinde ise bunun tam tersi geçerlidir. Arka takım +1 yada +1.5 ayarlanırken önler 0 bırakılır. Tabi buradaki amaç da en az patinajla kalkarak düz gitmektir. Lastiklerin bir miktar içe bakması kalkış anında tutunmayı arttırır.
 
Başka bir marka forumundan alıntıdır ;

En basit şekli ile kamber ayarı , lastiğin yere bastığı açıyı değiştirmektir. Yere tam dik açıyla basan lastik düz yolda maximum temas sağlar. Bu sayede en iyi hızlanma ve fren mesafesi elde edilir. Ancak negatif kamber ayarı sürüş dinamiğini değiştirecektir. Negatif ayar demek lastiklerin iç basması anlamına gelir. İç kısımları yola temas eden lastikler düz yolda daha az tutuş sağlarken viraj içinde ağırlık merkezinin değişmesi ve aracın esnemesi ile daha çok tutuş sağlarlar.
Standart araçlarda kamber açıları ile oynamak genellikle mümkün değildir.Sonradan değiştirilen amortisörler ve kamber düzeltme kolları (camber correction arm) ile bu ayarı yapmak mümkündür.Bir çok Coilover sisteminde camber plate bulunur.Bunları ayrıca alıp orjinal amortisöre monte etmekde mümkündür.Amortisör kulesinin üstüne takılırlar

Toe ayarı lastiklerin aracın düz olarak gittiği yönde içe ve dışa bakması ayarıdır. Toe out (Negative Toe) lastiklerin arka kısımlarının birbirine bakması anlamına gelir. Toe in (Positive Toe) ise tam tersidir.
Drift otomobillerinde ön takım toe out ayarlanırken arka lastiklerin ayarı 0 yani düz bırakılır. Burada amaç kaymaya başlayan arka tarafın kontrolünü daha iyi sağlamak ve daha derin açılarda drift yapabilmektir. Bu ayarlar düz gitmeyi zorlaştırsa da yan giderken büyük fayda sağlar. Drift otomobillerinde bu ayar -2 civarlarındadır.
Drag otomobillerinde ise bunun tam tersi geçerlidir. Arka takım +1 yada +1.5 ayarlanırken önler 0 bırakılır. Tabi buradaki amaç da en az patinajla kalkarak düz gitmektir. Lastiklerin bir miktar içe bakması kalkış anında tutunmayı arttırır.


çok faydalı bilgiler teşekkürler.
 
Öncelikle hayırlı olsun yeni jantlarınız herşeyden önce jantlarınızın et değeri, ölçüsünü ve lastik ebatınızı yazmanızda fayda var bence arkadaşların daha yardımcı olabilmesi açısından.Ofsetli jantların en kötü yanıda bu olsa gerek ama araçta yay yok sanırım diymi ve sürtme yapıyorsa jantta büyük sanırım dodikler çıkarıldığında hala sürtme yapıyormu? Eğer sürtüyorsa kaporta işlemi görmesi lazım.Kaportacı bir ustaya gidip camurlukları genişletmeniz gerekiyor eğer yay alacağım diyorsanız yayları taktıktan sonra yaptırın bu işlemi ölçü tutması ve davlumbaza çarpmaması açısından daha iyi olur. Yanlız ofset değeri büyüdükçe frenlerinizde ısı artışı dolayısıyla şişme olabilir fren mesafenizi uzatabilir.
 
Öncelikle hayırlı olsun yeni jantlarınız herşeyden önce jantlarınızın et değeri, ölçüsünü ve lastik ebatınızı yazmanızda fayda var bence arkadaşların daha yardımcı olabilmesi açısından.Ofsetli jantların en kötü yanıda bu olsa gerek ama araçta yay yok sanırım diymi ve sürtme yapıyorsa jantta büyük sanırım dodikler çıkarıldığında hala sürtme yapıyormu? Eğer sürtüyorsa kaporta işlemi görmesi lazım.Kaportacı bir ustaya gidip camurlukları genişletmeniz gerekiyor eğer yay alacağım diyorsanız yayları taktıktan sonra yaptırın bu işlemi ölçü tutması ve davlumbaza çarpmaması açısından daha iyi olur. Yanlız ofset değeri büyüdükçe frenlerinizde ısı artışı dolayısıyla şişme olabilir fren mesafenizi uzatabilir.


yukarda yazılanlar aynen doğrudur.
sat o jantları sat uğraşma :)
 
Öncelikle hayırlı olsun yeni jantlarınız herşeyden önce jantlarınızın et değeri, ölçüsünü ve lastik ebatınızı yazmanızda fayda var bence arkadaşların daha yardımcı olabilmesi açısından.Ofsetli jantların en kötü yanıda bu olsa gerek ama araçta yay yok sanırım diymi ve sürtme yapıyorsa jantta büyük sanırım dodikler çıkarıldığında hala sürtme yapıyormu? Eğer sürtüyorsa kaporta işlemi görmesi lazım.Kaportacı bir ustaya gidip camurlukları genişletmeniz gerekiyor eğer yay alacağım diyorsanız yayları taktıktan sonra yaptırın bu işlemi ölçü tutması ve davlumbaza çarpmaması açısından daha iyi olur. Yanlız ofset değeri büyüdükçe frenlerinizde ısı artışı dolayısıyla şişme olabilir fren mesafenizi uzatabilir.




arkalar 205-40-16 7.5 ofset
önler 195-40-16 9 ofset



nereye gittiysem nereye sorduysam kesin çözüm yolu bulamadı çamurlukları açarım diyolar ama boya olabilir diyorlar benim aracımdada hiç boya olmadığı için o riske girmek istemiyorum
 
Herkese yardımlarından dolayı çok teşekkür ederim.Sorunu çözdüm jantları sattım :)
 
Geri
Üst