Tavan Lambası İçin Yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan eakin65
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

eakin65

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
61
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2000 model astra g 1.7 dti aracımda tavan lambası sürekli yanıyor.Multitimer ın bozuk olabileceği söylendi. bir sürü multitimer denememe rağmen hepsinde aynı sonuç.Bütün kapı switch leri sökülüp boşa çıkartıldığı halde yanmaya devam ediyor. bana bir yerden şase alıyor gibi geldi.ancak işin ilginç tarafı bazen kontak açıp kapattığımda normal çalışıyor görünüyor.yine kontakla bir iki sefer oynadığımda bozuk haline dönüyor. TIS 2000 den baktığımda bütün switchlerden gelen gri kablolar birleşip multitimera giriyor. Nerde birleştiğini konusunda bilen varsa yardım edebilir birde gri kablolar birleştikten sonra bir kablo ile ayrıca alarm sistemine gidiyor görünüyor. araçta alarm sistemi yok ancak tesisatı varsa ordanda şase alıyor olabilir o uç nereye gidiyor. bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
kolay gelsin
 
2000 model astra g 1.7 dti aracımda tavan lambası sürekli yanıyor.Multitimer ın bozuk olabileceği söylendi. bir sürü multitimer denememe rağmen hepsinde aynı sonuç.Bütün kapı switch leri sökülüp boşa çıkartıldığı halde yanmaya devam ediyor. bana bir yerden şase alıyor gibi geldi.ancak işin ilginç tarafı bazen kontak açıp kapattığımda normal çalışıyor görünüyor.yine kontakla bir iki sefer oynadığımda bozuk haline dönüyor. TIS 2000 den baktığımda bütün switchlerden gelen gri kablolar birleşip multitimera giriyor. Nerde birleştiğini konusunda bilen varsa yardım edebilir birde gri kablolar birleştikten sonra bir kablo ile ayrıca alarm sistemine gidiyor görünüyor. araçta alarm sistemi yok ancak tesisatı varsa ordanda şase alıyor olabilir o uç nereye gidiyor. bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.
kolay gelsin


Tavan lambanız üzerinde alarm sensörleri ve okuma lambaları olan türden mi yoksa düz tek lamba olandan mı?

Ayrıca switch bağlantıları için debriyajın solundaki büyük plastik kapak altında yeşil renkli bir soket var. X1 soketi. Soketi çıkarıp kendinize çevirince pinlerin numaraları yazıyor. Orada 29 nolu olan kapı switchlerine gidiyor. 20 nolu olansa sadece şoför kapısındakine gidiyor ve kapı açınca öten buzzer'ın ve merkezi kilidin bağlantısı.
 
İç aydınlatma şeması

attachment.php


Multitimer şeması

attachment.php


Şemalara göre takip edeceğiniz yol şöyle: (+) voltaj yeşil renkli iç aydınlatma rölesinden geliyor. (-) ise direkt şaseye gitmiyor. Multitimer üzerinden devresini tamamlıyor. Buna bağlantı da 2 yerden gitmiş:

Arkada tavandaki tutamaklarda lamba var mı? Varsa ön tavan lambasının şasesiyle onların bir şasesi birleşiyor. Orda bir problem olabilir.

Bir de ön lambadan Multitimere giden kendi şase kablosu var. Bu lambadan gelip debriyaj yanindaki X1 soketinin 66 nolu pinine bağlanıyor. Ordanda sigorta kutusuna gidiyor. Bir de bu yolu takip edin. Şase alabilir sıyrılmış bir yerden.

Şöyle bir deneme yapabilirsiniz: X1 soketini çıkarın. Böylece kapı switchleri ve tavan lambasının bağlantıları kesilecek. Eğer lambanız hala yanıyorsa soketten lambaya kadar olan kısımda biryerlerde şase alıyordur.

Sağdan soldan bir kablo bulun. Bunun bir ucunu aracın metal boyasız gövdesine, diğer ucunu da erkek X1 soketinin 66 nolu ucuna sokun. Bunu yapınca tavan lambası şase alıp yanacak.

Başka bir deneme: Elinize bir avometre alın. Kablo bağlantısını ölçen bip sesi veren konuma alın. Yine X1 sökülü olsun. Sigorta panelindeki yeşil renkli sol alttaki röleyi sökün. Avometrenin bir ucunu X1 soketinin 66 nolu uca sokun. Diğer ucunu da şaseye. Eğer öterse biryerlerden şase alıyordur.
Burda ötmezse bu sefer soketten multitimera ölçeceksiniz. Yine 66 nolu ucun dişi olan sokettekine değdirin, diğer ucu da Multitimer soketinin 14 nolu ucuna sokun. Öterse şase alıyordur. Multitimerin soketi:

attachment.php
 

Ekli dosyalar

  • İç Aydınlatma.webp
    İç Aydınlatma.webp
    35.2 KB · Görüntüleme: 170
  • Multitimer.webp
    Multitimer.webp
    38.8 KB · Görüntüleme: 163
  • multitimer-soket.webp
    multitimer-soket.webp
    25.5 KB · Görüntüleme: 162
X1 soketini söktüğümde lamba yanmıyor. Multitimer soketini söktüğümdede yanmıyor.Arka tavan elciklerinde lamba yok.ama tesisatı varmı bilmiyorum ona bakamadım. multitimer lamba arası değilde kapı switchleri ile multitimer arası bir şase olayı gibi geliyor bana.Switch lerden gelen gri kabloların hepsinin nerde birleştiğini bilirsem onları ayırıp tek tek hangi kapı tesisatından şase aldığına bakabilirim.

not: Sigorta kutusundaki yeşil role yok benimkinde. multitimerden çıkıp X1 soketinden sonra direk lambaya gidiyor kablo.
not2:multitimerden 14 numaralı pini söküp gri kabloları iptal ettiğimde ön kapı switch lerindeki mavi kablolardan ( kapı açık farlar açık uyarı ucu) sadece ön kapılar normal çalışıyor. sanki hiç bir arıza yokmuş gibi. ancak o zamanda arka kapılar açılınca lamba devreye girmiyor.
kolay gelsin
 
X1 soketini söktüğümde lamba yanmıyor. Multitimer soketini söktüğümdede yanmıyor.Arka tavan elciklerinde lamba yok.ama tesisatı varmı bilmiyorum ona bakamadım. multitimer lamba arası değilde kapı switchleri ile multitimer arası bir şase olayı gibi geliyor bana.Switch lerden gelen gri kabloların hepsinin nerde birleştiğini bilirsem onları ayırıp tek tek hangi kapı tesisatından şase aldığına bakabilirim.

not: Sigorta kutusundaki yeşil role yok benimkinde. multitimerden çıkıp X1 soketinden sonra direk lambaya gidiyor kablo.
not2:multitimerden 14 numaralı pini söküp gri kabloları iptal ettiğimde ön kapı switch lerindeki mavi kablolardan ( kapı açık farlar açık uyarı ucu) sadece ön kapılar normal çalışıyor. sanki hiç bir arıza yokmuş gibi. ancak o zamanda arka kapılar açılınca lamba devreye girmiyor.
kolay gelsin

Pardon. Şemayı tekrar çıkardım. Tavan lambasına 28 nolu sigortadan (+) geliyor. Ordan lambaya, X1 soketi 66'dan da Multitimera gidip şase alıyor.
Multitimer 14 nolu ucu sökünce Multitimerın 4 kapı üzerinden şase bağlantısı kesiliyor. Devre tamamlanmadığı için kapı açınca lamba yanmamalı.
Ek yeri için şoför tarafı kalabalık ama sağ ön yolcu tarafı daha müsait. Torpidoyu çıkarıp altındaki yandaki kapağı çıkarınca merkezi kilit ve kapıdan gelen kabloların birleştiği yeri görebilirsiniz. Eğer orda bir birleşme olmayıp X1'in oraya kadar ayrı kablolarla gidiyorlarsa iş daha karışık.

Birde TIS'de sizin de görebileceğiniz gibi kapı switchlerinin alarmla da bağlantısı varmış. Eğer tesisatı varsa ordada problem olabilir. Bunun için de merkezi kilidinizin X61 soketinin 16 nolu ucuna bir bakın. Bir kablo bağlımı. Bağlıysa onu bir kontrol edin derim.
 
Pardon. Şemayı tekrar çıkardım. Tavan lambasına 28 nolu sigortadan (+) geliyor. Ordan lambaya, X1 soketi 66'dan da Multitimera gidip şase alıyor.
Multitimer 14 nolu ucu sökünce Multitimerın 4 kapı üzerinden şase bağlantısı kesiliyor. Devre tamamlanmadığı için kapı açınca lamba yanmamalı.
Ek yeri için şoför tarafı kalabalık ama sağ ön yolcu tarafı daha müsait. Torpidoyu çıkarıp altındaki yandaki kapağı çıkarınca merkezi kilit ve kapıdan gelen kabloların birleştiği yeri görebilirsiniz. Eğer orda bir birleşme olmayıp X1'in oraya kadar ayrı kablolarla gidiyorlarsa iş daha karışık.

Birde TIS'de sizin de görebileceğiniz gibi kapı switchlerinin alarmla da bağlantısı varmış. Eğer tesisatı varsa ordada problem olabilir. Bunun için de merkezi kilidinizin X61 soketinin 16 nolu ucuna bir bakın. Bir kablo bağlımı. Bağlıysa onu bir kontrol edin derim.

Enis bey dediğiniz gibi X1 soketinin orda birleşiyorsa iş zor çünkü sökülen üst sokette yoktu bakmıştım alt taraf nasıl çıkartılıp kontrol edilcek bilmiyorum.
birde merkezi kilitteki dediğiniz ucu kontrol edeceğim.
kolay gelsin
 
bendeki TIS 2000 şeması bu şekilde

16972d1398766099-tavan-lambasi-icin-yardim-kapi-kontak.jpg
 

Ekli dosyalar

  • kapı kontak.webp
    kapı kontak.webp
    15.2 KB · Görüntüleme: 133
Kapı switchinde yada kablolmasında hata olsa düşünüyorsunuz ama o zaman da konsolda kapı açık ışığı ile birlikte yanması gerekmez mi, tepe lambasının?

Yanlış anlamayın ama, far düğmesi çekili kalmış olabilir. O düğmenin bozulma, takılı kalma, açık unutulma ihtimali daha çok gibi.
 
Emre bey konsolda kapı açık uyarı ışığı yok. Astra G lerde yokmuş internette bende aradım varda yanmıyormu diye. Far anahtarını her türlü denedim açık kalması bir tarafa bozuk olup o yakıyor olabilirmi diye.
kolay gelsin.
 
Geri
Üst