tekerlekleri değiştirirken bijon somunu kırıldı. şuan bi somun eksik.

basit çıkar sorun olmaz iyi bi tornacı frezeci işi bitiirir... sorun olmaz
 
iyi bi tornacı bulurum inşallah iş kampanayı değiştirme aşamasına gelmez inşallah :)
 
adamlar 5 bijon jant alıp 3 ünü bağlıyorlar çünkü arabaları 4 bijon 3 ü denk geliyor. çok riskli bence
 
Yani 20 yillik tornaciyim kardesim anlattigim sokak ortasinda yapilacak bir islem klavuz dediginiz sey vidaya saplanir bu klavuzun bu isler icin kopan vidalari cikarmak icin normal klavuzun tersi olan bisey zor olan bisey yok uzerinde el matkabiyla bile delersin elle zor olacagi icin kademe kademe 3 - 8 -ve 10 mm tig ile delin dedim arkadasim yapamazsan buyuk atolyeler ugrasmaz o yuzden kucuk bir atolyeye git kafana takilacak bisey yok basit bisey basinda durursun bakarsin sakin delerek curutmesine izin verme yerini bozar sonra deligi buyut yeniden klavuz cek yeniden bijon yap 4 farkli biri farkli olur sen klavuzla cikarmasini soyle ters klavuz sakin unutma takimi yoksa baskasina gotur..
 
şimdi tork anahtarı kullanılmıs olsa çok iyi olr ona ıddam yok ama ıllakı otrkla sıkılsa kırılmayacak dıye bırseyde yok zamanla kırılabılıyor. ama bu lastıkcı mılleıne aklım ermıyor kocaman bı bıjon anahtarları var sankı kamyon tekerı sıkar gıbı asılıyor mubarek. her hafta kesın bı kaçtane bıjon kırarlar getırırler.. bizim işyerındede nerdeyse hıc kırdıgımız olmadı olmussa bıle hep sökerken kırılır
 
şimdi tork anahtarı kullanılmıs olsa çok iyi olr ona ıddam yok ama ıllakı otrkla sıkılsa kırılmayacak dıye bırseyde yok zamanla kırılabılıyor. ama bu lastıkcı mılleıne aklım ermıyor kocaman bı bıjon anahtarları var sankı kamyon tekerı sıkar gıbı asılıyor mubarek. her hafta kesın bı kaçtane bıjon kırarlar getırırler.. bizim işyerındede nerdeyse hıc kırdıgımız olmadı olmussa bıle hep sökerken kırılır

yok yani benim demek istediğim bu araç imal edilirken montaj teknik resimlerinde somunu ...N.m yada lbf.in tork ile sıkın diye yazar. Bunun hesabı da vardır zaten. Tabi sanayide yada lastikçilerde imkan yok hissiyatla asılıyolar. Fazla tork uygulamak da malzemedeki burulma momentini artırıyor ve kesiliyor. Dediğin gibi tork anahtarı da malzemenin ilk anındaki gibi olmuyor çünkü yük taşıyan malzeme yoruluyor ve akma dayanımından daha düşük bir gerilimde kırılabiliyor.
 
geçmiş olsun dikkat etmek lazım umarım sorunsuz ve masrafsız hallolur
 
Yani 20 yillik tornaciyim kardesim anlattigim sokak ortasinda yapilacak bir islem klavuz dediginiz sey vidaya saplanir bu klavuzun bu isler icin kopan vidalari cikarmak icin normal klavuzun tersi olan bisey zor olan bisey yok uzerinde el matkabiyla bile delersin elle zor olacagi icin kademe kademe 3 - 8 -ve 10 mm tig ile delin dedim arkadasim yapamazsan buyuk atolyeler ugrasmaz o yuzden kucuk bir atolyeye git kafana takilacak bisey yok basit bisey basinda durursun bakarsin sakin delerek curutmesine izin verme yerini bozar sonra deligi buyut yeniden klavuz cek yeniden bijon yap 4 farkli biri farkli olur sen klavuzla cikarmasini soyle ters klavuz sakin unutma takimi yoksa baskasina gotur..

:good: :good: :good:
 
geçmiş olsun
 
merhaba arkadaşlar. lastikçi nasıl asıldıysa sol arka tekerlekteki bi bijon kırıldı ve içinde kaldı çıkmıyor. kampanayı sökmek gerekiyormuş sanırım. daha önce bu tür bi olay başına gelen varmı. ayrıca bijon somununu kolayca bulabilirmiyim??

ayrıca şuan 5 bijon olması gerekiyor 4 bijon ile kullanıyorum büyük bi sıkıntı olurmu acaba?
Önemli değil, kampana söküldükten sonra tornacılar çıkarır. Boşu boşuna masraf ve zaman kaybı işte. Lastikçi milletini her zaman fazla sıkmaması için uyarırım (zaten bijonlar ters diş olduğu için teker döndükçe sıkılma bir miktar daha devam eder), ama nafile, herifler sanki kuvvet denemesi yapıyorlar. Huylu huyundan vazgeçmiyor. Yeni nesil araçların bijon anahtarları zayıf. Zorlayınca eğilme-kırılma oluyor. Gece vakti uzun yolda teker patlarsa ne olacak. Bu nedenle aracında klasik 4 lü bijon anahtarı ile boru parçası taşıyorum. Acayip de faydasını görüyorum.
 
Geri
Üst