ters çalışma

peki üstüne 97 oktan benzin alsam düzelirmi; ayar soketi 95 oktanda olduğu için hep 95 oktan benzin alıyordum; şimdi depoyu boşaltıpmı yeni benzin alayım yoksa üstüne 97 oktan alıp devam mı edeyim; bu arada benzinde kullanırken stop edince hiç sorun yok....
 
abi o oktan kodlayıcısı bi işe yarıyomu ya? bende 2 sene önce 20se motorlu omega-a vardı 95 te yapsam 98 de yapsam avans vuruyodu bi fark olmuyodu. genellikle 98 oktan cıktıktan sonra hep 98 tarafını taktım ama bi farkı yoktu siz hissediyomusunuz farkı?
 
Abicim opellerin kitapçığına bakın 95 oktan yazar zateen halil senin sorunun başk ozaman
 
arkadaşlar alakası yok benzinle.

radyatorde su var mı az veya hiç olması muhtemel. bir bakın bakalım veya orada su varsa o zaman lpg nin motor suyu vanalarının ve bağlantılarının geçtiği yerleri kontrol ettir. Büyük ihtimal ondan oluyordur. Benim başıma geldi çünkü...
 
stop ettikten sonra bikaç sn daha çalışmaya devam ediyor....
hımm hiç duymamıştım öğrendiğimn iyi oldu Halil
mikserli sistem olduğundan olmasın? rastgele söyledim gerçi
 
arkadaşlar alakası yok benzinle.

radyatorde su var mı az veya hiç olması muhtemel. bir bakın bakalım veya orada su varsa o zaman lpg nin motor suyu vanalarının ve bağlantılarının geçtiği yerleri kontrol ettir. Büyük ihtimal ondan oluyordur. Benim başıma geldi çünkü...

unutmuşum bir de motor suyunun sıcaklığına göre suyu kesip kesmemeyi kontrol eden müşür var. Onu da kontrol edin oradan da olabilir problem termostat herhalde adı
 
Son düzenleme:
unutmuşum bir de motor suyunun sıcaklığına göre suyu kesip kesmemeyi kontrol eden müşür var. Onu da kontrol edin oradan da olabilir problem termostat herhalde adı


radyatör suyu normal seviyede,beyin ısınıyor, giriş çıkış hortumlarında sorun yok ; tamircim çok ısınıyor diye olabilir dedi, lpgyi takan yer ise rölanti yüksek ondan yapar dedi rölantiyi düşürdük şimdi deniyoruz bakalım; ama bence yine sorun çözülmedi gibi....
 
Değerli dostlar merhaba
97 corsa b aracım var tek nokta enjeksiyonlu.
lpg li.


ters çalışma yapıyor.


stop ederken bir iki saniye vuruntu ve şıkırtılı stop.


Bujiler yeni. Bobin yeni.Akü yeni.
Akım kontrol vs yapıldı. Gaz ayrı vs her şey yapıldı.


Sonra farkettim ki bu sorunu motor soğukken yapıyor.
Yani diyelim ki yarım saat bindiniz arabaya ve stop ettiniz , saat gibi sessizce stop ediyor.
Yani motor ve çevresel aksamlar sıcaksa sıkıntı yok.


Ama ne zaman ki motor ısınmadan stop edin, bu sorun boy gösteriyor.
İster benzin ister lpg olsun fark etmiyor..Motor sıcaksa sorun yok , soğuksa sıkıntılı stop..


sizce bu neden olur ?


aklımda sadece lambda var..300 derece sıcaklıkla veri gönderdiğine dair, yani o sıcaklıkla devreye girdiği bilgisini okumuştum.. ondan önce, yani bu sıcaklığa gelmeden önce acaba veri akışı olmadığı ya da önceki stoptan kalan veri ile mi bu işi yapıyor ?

Yani beyin , lamda devreye girene kadar soğuk motora sıcakmış muamalei mi yapıyor (lambda devredeyken sorunsuz stop edip , sabah çalıştırdığımızda o değerlerle mi hareket ediyoruz..) Taki lambda ya da ısı müşürü o anki gerçek durumu beyne yollayana kadar..





siz ne dersiniz ?


yakıt seçmeksizin bu ters çalışmayı soğuk motorda yaptığına göre bu konu daha çok verisel yani beyin ile ilgili bir mevzu mu ?


bir yerde emülatör işe yarar diye okumuştum..taktıran deneyen var mı ?


selamlar
 
Son düzenleme:
Ters çalışma diye bir şey olmaz motorun yapısına tasarımına aykırı bir durumdur bu.


Bahsettiğiniz vuruntulu stop etme durumu aşırı zengin karışım dan kaynaklanabilir hatta yüksek bir ihtimaldir. Bu arada aracınızın diğer emsallerine göre yakıt tüketimi nasıl?



En başlıca şüpheli motor sıcaklık sensörü fakat bu arıza cihaza bağlandığında gözükmez.
 
Geri
Üst