Teyp'in sesini açınca farlar göz kırpıyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Savarona
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bana kapasitör bağlamanın mantığını söylermisin? 12V DC aküye paralel bağlı bir devrede kapasitör ne işe yarar? 100 - 150 dolara satılan kapasitörün(Kondansatörün ) ne özelliği var çok merak ettim? Kaç Volt, Kaç Farad bu kapasitör.

aracın sarj dinamosu öncelikliolarak bobin-buji sistemini besler, sonra aküyü sarj eder sonrada aracdaki diğer kısımlara (far, teyp, vs) elektrik verir..

kapasitorsuz araçlarda aküden çekilen direkt enerji yi alternator yerıne koymakta zorlanır. cunku aynı anda hem bujılere hemde aracın elektrıksel gereclerıne enerjı saglamamktadır. alternator bıldıgınız uzere gucunu kayıstan alır. cok enerjı gerektıgı ıcın aracın devrının yukselmesı gerekmektedır. bu sırada aracınızın performansıda dusecektır. ve sız bunun ıcın gaza yukleneceksınız ve aracınız bu seferde benzın yakacaktır. ne kadar güç o kadar enerjı. + bunnla da kalmayıp aracınızın sız ne kadar cabalasanızda farları ve elektrıksel dıer fonksıyonları kesme yapacaktır(gıdıp gelme gıbı).

oysa ki kapasıtor olan araclarda bu gıbı durumlar soz konusu deıldır. neden? çünkü enerji deponuz vardır. ve sızın kapasıtorunuz enrjı verdıgı sırada akunuz sar olmaya dewam etmektedır. kapasıtorun ıcınde enerjı oldugundan akuden cok az bır guc daha alarak eskı akımına gelır. ve bu ıslem bole dewam eder.


gelelım kapasitorun faydalarına;

aracınızın performansından çalmanızı engeller
aracınızın fazla benzin yakmasını engeller
aracınızın aküsünü korur
aracınızın alternatorunu korur
aracınızın elektrksel gereclernin sağlıklı calısmasını saglar
aracınızın müzik sisteminin max. verimler ile calısmasını saglar


her 1000 W için 1 FARAD lık kapasitör öneriliyor.. :good:
 
benzer bir sorun arkadaşımın arabasındada vardı ama ses sistemi olarak baya yüklü bir araba idi sistemin sesini açınca basın her vuruşunda arabanın farları hafiften gidip geliyordu (bir azalma oluyoardu) 1 farad lık kapasitör koydurduk şimimdi sorun yok.
 
Peki bu 1 farad lık bir kapasitör alsam bu sorunu çözermi ve nasıl baglayacam
 
belki sorunlar farklı olabilir bence bi elektrikçiye git sorunun ne olduğuna baksınlar belki kapasitöre gerek kalmayabilir tutarda bu durumda gider bi kapasitör alırda sorun çözülmezse boşuna para vermiş olursun
 
aracın sarj dinamosu öncelikliolarak bobin-buji sistemini besler, sonra aküyü sarj eder sonrada aracdaki diğer kısımlara (far, teyp, vs) elektrik verir..

kapasitorsuz araçlarda aküden çekilen direkt enerji yi alternator yerıne koymakta zorlanır. cunku aynı anda hem bujılere hemde aracın elektrıksel gereclerıne enerjı saglamamktadır. alternator bıldıgınız uzere gucunu kayıstan alır. cok enerjı gerektıgı ıcın aracın devrının yukselmesı gerekmektedır. bu sırada aracınızın performansıda dusecektır. ve sız bunun ıcın gaza yukleneceksınız ve aracınız bu seferde benzın yakacaktır. ne kadar güç o kadar enerjı. + bunnla da kalmayıp aracınızın sız ne kadar cabalasanızda farları ve elektrıksel dıer fonksıyonları kesme yapacaktır(gıdıp gelme gıbı).

oysa ki kapasıtor olan araclarda bu gıbı durumlar soz konusu deıldır. neden? çünkü enerji deponuz vardır. ve sızın kapasıtorunuz enrjı verdıgı sırada akunuz sar olmaya dewam etmektedır. kapasıtorun ıcınde enerjı oldugundan akuden cok az bır guc daha alarak eskı akımına gelır. ve bu ıslem bole dewam eder.


gelelım kapasitorun faydalarına;

aracınızın performansından çalmanızı engeller
aracınızın fazla benzin yakmasını engeller
aracınızın aküsünü korur
aracınızın alternatorunu korur
aracınızın elektrksel gereclernin sağlıklı calısmasını saglar
aracınızın müzik sisteminin max. verimler ile calısmasını saglar


her 1000 W için 1 FARAD lık kapasitör öneriliyor.. :good:

Bende diyorum ki kondansatör sadece filtreleme yapar ani düşüşleri kırpıntıları engeller ama bu kırpıntılar eğer akün sağlamsa zaten 12 v altına inmez...Yani bir zararı olmaz.

1- Kondsansatör kendinden elektrik üreten bir alet değildir... Sonuçta onu şarj edecek elektrik yine alternatör tarafından sağlanır. dolayısıyla sana fazladan bir güç sağlamaz..alternatörün yükünü azaltmaz, az benzin yaktırmaz...
2- Alternatör araç üzerinde öncelik sıralaması yapamaz aküye ve dolayısıyla sisteme paralel bağlıdır...sistemden yük fazla çekilirse voltaj düşeceğinden aküşü şarj akımı düşer herhangi bi sıralama söz konusu değildir.
3- 1000w lık bir sistemi 1 farad lık kondansatör 1sn taşır en fazla. bunun sonunda sistemden çekilen yük azalmalı , alternatör rahat şarj etmelidirki kondansatör tekrar şarj olabilsin.. şayet sistemden çekilen yük sürekli olursa kondansatör sistem voltajına kadar düşer daha fazla voltajla şarj olamıyacağı için. yani bi çözüm olamaz.
4 ama anfili bir sistemde tesisat kablosundan kaynaklanan ani voltaj düşüşünü filtre etmek amacıyla, beslenecek cihaza en yakın yere monte edilerek ani düşüşlerden kaynaklanan ses bozulması engellenir. dediğin olay budur..
5- Böyle bir sistemde daha büyük bir akü kullanmak en mantıklısıdır. Hem kesin çözüm hem daha ucuz..(alternatörün sağlamsa şayet)
 
Gece araba rölantide çalışırken (teyp kapalı durumda) gaz verin. Her gaz verişte farlar daha fazla ışık veriyorsa aküde problem var demektir. Bu testi yapın ondan sonra tamir için bir yol belirleyin.

Savaş abi, dediklerinin aynısı benimkinde oluyor ilk çalıştırma teyp kapalı kısaları yakıyorum gaza dokanınca ampullerin ışığı artıyor. Elektrikçiye sordum far rölelerinden kaynaklanıyor dedi uzunlar ve kısalarda ayrı ayrı 70A far röleleri takılı. Akü 72A ışığı yemyeşil yanıyo şarj dinamosu 150A zaten dinamoyuda yeni taktırdım 2 ay felan oldu.
 
Savaş abi, dediklerinin aynısı benimkinde oluyor ilk çalıştırma teyp kapalı kısaları yakıyorum gaza dokanınca ampullerin ışığı artıyor. Elektrikçiye sordum far rölelerinden kaynaklanıyor dedi uzunlar ve kısalarda ayrı ayrı 70A far röleleri takılı. Akü 72A ışığı yemyeşil yanıyo şarj dinamosu 150A zaten dinamoyuda yeni taktırdım 2 ay felan oldu.
Sorun hala devam ediyormu?
 
Sorun hala devam ediyormu?

Evet Savaş abi, sürekli böyle neyden öyle yaptığını çözebilmiş değilim yakında bidaha gidecem elektrikçiye şahse olmasından korkuyorum..
 
Geri
Üst