Triptonik aracım bugün stop etti

algoritma16

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Haz 2013
Mesajlar
73
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar
başıma ilk kez böyle bişiy geliyor. 2004 model opel corsa 1.4 twin triptonic şanzuman aracım bugun ilk çalıştırgımda 50 metre sonra dur kalk sırasında stop etti. neden böyle birşey olur. Bu arada aracımda lpg var. ancak benzinle başlayıp sonra lpg ye geçiyor

bu arada şu sorunlar da var

*Devir artıyor ama araç aynı paralelde hızlanmıyor.
*Arabayı ilk çalıştırdığımda gaza dokunmama rağmen bazen araç kendini zor ileri atıyor
*Bazı zamanlar her zaman olmasa da rolantide ve ışıklarda durduğumda devir saati 0 ile 1 arasında gidip geliyor. Motordan ses geliyor ve araç titreme yapıyor o esnada.
*Bazı zamanlar aracı sağa sola çevirdiğimde yavaşladığımda sürücü koltuğunun altından vuruntu sesi geliyor. Ve direksiyon çevirirken de ses geliyor.



yakın bir zamanda bir servise gideceğim. sizce bunlar neden kaynaklanır?
 
Bu bahsettiğiniz tepkilerden düşük devirlerdeki titreme ve aracın devri ile hızlanmanın alakasız olması , manuel vitesin baskı balata bitirmesine işarettir, şanzımanınız active select mi yoksa easytronic mi? Easy ise otomatik debriyajlı manuel şanzımandır, baskı balata gitmiş demektir.
 
Bu bahsettiğiniz tepkilerden düşük devirlerdeki titreme ve aracın devri ile hızlanmanın alakasız olması , manuel vitesin baskı balata bitirmesine işarettir, şanzımanınız active select mi yoksa easytronic mi? Easy ise otomatik debriyajlı manuel şanzımandır, baskı balata gitmiş demektir.

aracım easytronic şanzumana sahip.
büyük ihtimal dediginiz gibi baskı balata bitmiş olabilir. cumartesi kontrol ettireceğim. peki gaz kelebegi ve egr ile alakası olabilir mi en azından söylediklerimin bazılarının
 
ıvmelenmedekı kayıp baskı balata ıle ılgılı tıtremelerde dahıl devır dalgalanmalarıda gaz kelebegı fılıtreler vs temızlıkle gıderılır..Direksıyonu tam kırıncakı ses muhtemelen bır cıhaz sesıdır buda elektrıklı bır dıreksıyon sıstemı varsa ondan gelır hıdrolıktede benzer sesler vardır aslında
ancak surucu koltugu altındakı vuruntu sesını test etmek lazım rot rotıl salıncak ön duzen amortısor ve kuleler hepsınıde kontrol etmek lazım...
 
Boğaz ve egr temizlensin, lpg filtresi değiştirilsin. Bir de aldığınız lpgye göre de farkedebilir, ben aygaz aldığımda rölantide nazlanıyor araç, katkısız lpg ile deneyin.
 
Boğaz ve egr temizlensin, lpg filtresi değiştirilsin. Bir de aldığınız lpgye göre de farkedebilir, ben aygaz aldığımda rölantide nazlanıyor araç, katkısız lpg ile deneyin.

aracım 65 bin km de. 2 bin km önce takıldı daha gaz. lavota kiti kullanıyorum. lpg filtresinin zamanı daha var. ama egr ve gaz kelebegini temizlettireceğim mutlaka..
ben aygaz kullanıyorum. geçen shell den aldım depoyu fulledim.
siz hangi gazı önerirsiniz?
 
ıvmelenmedekı kayıp baskı balata ıle ılgılı tıtremelerde dahıl devır dalgalanmalarıda gaz kelebegı fılıtreler vs temızlıkle gıderılır..Direksıyonu tam kırıncakı ses muhtemelen bır cıhaz sesıdır buda elektrıklı bır dıreksıyon sıstemı varsa ondan gelır hıdrolıktede benzer sesler vardır aslında
ancak surucu koltugu altındakı vuruntu sesını test etmek lazım rot rotıl salıncak ön duzen amortısor ve kuleler hepsınıde kontrol etmek lazım...

çok teşekkürler. baskı balataya baktıracağım mutlaka..
 
bir de ayagımızı gazdan çekerken arabanın tatlı tatlı yavaşlaması gerekirken benim araçta ayagımı gazdan çektiğimde sarsıntılı gidiliyor. kendini öne doğru atıyor. bu neden olabilir. gaz kelebeği egr valfi .?
 
Geri
Üst