Tüp güvenilirliği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aytac55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aytac55

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
253
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
tüp taktırmayı düsünüyorum fakat güven acısından şüphelerim var.haftada en az bir defa tüplü arabalarda patlama vs haberleri duyuyoruz medyadan engelli oldugumdan öyle acil bir durumda kendimi dısaarı atamam bu yüzden soguk bakıyorum bira siz ne dersiniz
 
Güvenlik bakımından LPG'ye bir türlü ısınamadım. Ne ben onu sevebildim ne de o beni sevdi. Tehlike her yerde var ama sonuçta sıvının tutuşma süresi ile gazın patlama süresi farklı. Şahsım adına söylüyorum kimse üzerine alınmasın, yakıt giderlerinden sıkıntı duymaya başladığım zaman LPG'li araca değil, dizel araca geçiş yaparım.
 
yıllardır lpg kullanıyorum bu güne kadarda hiç bir konuda şikayetim olmadı karbirötörlü yani klasik lpg de sıralı sistemde ama yıllardır çok araç değiştirdim ve hep sıralı kullandım artı teknolojiside ilerliyor artık tank da emniyet valfleri motor içinde emniyet valfleri var bir anda yoğun bir gaz salınımı olduğunda valfler lpg yi kesiyor tankların kaza anında mukavemet testleri yapılıyor ve başarı ile geçiyor artı türkiyeden yıllar önce avrupa bu sistemi kullanıyor ve bazı ülkelerde devlet lpg li arac kullanımını artırmak için teşvik veriyor bana göre en önemli konu bu işi bilen usta ellerde montaj ne performansta nede emniyette sorun görmüyorum hatta bir aracıma ben performans için uygulatmıştım ve başarılıda olmuştu hiç bir tereddüt yaşamadan taktırın ve güle güle kullanın derim emniyetsiz yada araca zarar verdiği konusunda ben hiç bir teknik açıklama yapıldığını duymadım . benzinin emniyetli olduğunu söyleyebilirmiyiz araç bakımsız benzin hortumları yıpranmış ve benzin egsoz manifoldunun üzerine damlar vaziyette çok araç gördüm peki benzinli arabanın bunda suşu ne sahibi aracına bakmıyorsa değilmi
 
"Aracınız ne kadar yakıyor, ne sıklıkla kullanıyorsunuz, alternatif yakıtın ve takılacak sistemin getireceği (bakım-kontrol-muayene öncesi ekstra işlem vb) komplikasyonlar sizi rahatsız edermi" gibi soruların cevabı sizde, o yüzden cevabı sizden daha iyi bilebilecek kimse yok..

ama kaliteli italyan ürünlerinden kullanırsanız ve tankı da aşırı doldurmazsanız sorun çıkartmaz.. tv'de duyulan haberler genelde bakımsız, kaçak-sızıntı yapan ama kullanıcısının ciddiyetle yaklaşmadığı araçlar. ben bakımı vesairesi düzgün olduu halde patlama yapan araç duymadım..
 
"aracınız ne kadar yakıyor, ne sıklıkla kullanıyorsunuz, alternatif yakıtın ve takılacak sistemin getireceği (bakım-kontrol-muayene öncesi ekstra işlem vb) komplikasyonlar sizi rahatsız edermi" gibi soruların cevabı sizde, o yüzden cevabı sizden daha iyi bilebilecek kimse yok..

Ama kaliteli italyan ürünlerinden kullanırsanız ve tankı da aşırı doldurmazsanız sorun çıkartmaz.. Tv'de duyulan haberler genelde bakımsız, kaçak-sızıntı yapan ama kullanıcısının ciddiyetle yaklaşmadığı araçlar. Ben bakımı vesairesi düzgün olduu halde patlama yapan araç duymadım..

+1000
 
"Aracınız ne kadar yakıyor, ne sıklıkla kullanıyorsunuz, alternatif yakıtın ve takılacak sistemin getireceği (bakım-kontrol-muayene öncesi ekstra işlem vb) komplikasyonlar sizi rahatsız edermi" gibi soruların cevabı sizde, o yüzden cevabı sizden daha iyi bilebilecek kimse yok..

ama kaliteli italyan ürünlerinden kullanırsanız ve tankı da aşırı doldurmazsanız sorun çıkartmaz.. tv'de duyulan haberler genelde bakımsız, kaçak-sızıntı yapan ama kullanıcısının ciddiyetle yaklaşmadığı araçlar. ben bakımı vesairesi düzgün olduu halde patlama yapan araç duymadım..
Kesinlikle doğru.Söylenecek bişey kalmamış.
 
usta o patlayanlar hep kacak baglantı olanlar yada mutfak tupu ıle gezenler oluyor sen bakımını yaptıktan sonra hıc patlama yapabılecegını sanmıyorum kı kaza testlerınıde gorduk tank cok saglam ole bakarsanız benzın tankı cok ınce bı sac tabakası yada plastık benzerı bı urun oluyor.... bence tup cok ama cok saglam tankını zamanı gelınce degıstır bakımını yaptır hortumalarını degıstır ondan sonrada güvenle kullan yanı
 
Sıralı sistem kullanıyorum. Geçen yıl arabayı servisten aldım, işe gittim. Akşam çıkışta çalıştırdım, lpg ye geçince motor duruyor. Birkaç kez çalıştırdım gene aynı. Açtım motor kaputunu, baktım lpg hortumu çıkmış. Ya kelepçe gevşedi ya da takılmadı. Her neyse, beynin böyle bir durumda lpg yi o an kestiğini görmek beni rahatlattı.
 
LPG TEHLİKELİ DEĞİLDİR

İnsanlarda lpg tehlikelidir gibi bir ön yargı vardır. Halbuki bu kanı doğru değildir, şöyleki:

1. Yanmalara genelde motor kısmındaki benzin ve gaz kaçakları neden olur. Gaz kaçakları sıvı şekilde olmadığı için bir ıslaklık olmaz ve gazın havadan ağır olması dolayısıyla çıkan gaz hemen yere iner. Bu ise yangın riskini azaltır. Halbuki benzin kaçağı olduğunda, çıkan benzin bulunduğu alana yayılır ve orayı ıslatır, bu ise küçük bir kıvılcımla yangına neden olabilir.

2. LPG tanklarının patlaması yalnızca aracın bagaj kısmının tamamen yanması durumunda söz konusu olabilir, bunun içinde lpg şamandıralarına basıç tahliye çıkışı konulmuştur. Sıcaklıktan genleşen gazın basıncı belli bir seviyeye geldiğinde, tahliye bacası açılarak gaz dışarı atılır ve patlama riski azalmış olur. Bunun dışında lpg tankının patlama riski çok zayıf bir olasılıktır. Aracın bagaj kısmının tamamen yanması durumunda ise zaten benzin de aynı derecede tehlike oluşturur.

3. Kaza durumlarında benzin gazdan daha tehlikelidir. Zira lpg depoları 4 milimlik saçtan yapılır ve 104 bar basınca dayanıklı olur. Benzin depoları ise ince saç veya fiberdir yapılmaktadır. Bu ise benzin depolarının en küçük bir darbede dağılmasına neden olur. Ayrıca lpg’li araçlarda kaza anında, gaz taşıyıcı boruların kopması halinde, aşırı akış valfi gazı keserek yanmayı önler. Benzin şamandıralarında böyle bir emniyet yoktur.

www.istanbullpg.com
0216 365 80 05
 
Merhaba arkadaşlar

Benimde başımdan geçen bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. (Daha önce farklı bir topic te yazmıştım.)

Laguna II aracımın rolantide stop etme problemi dolayısı ile yetkili lpg servislerinde uzun süreler geçirmiştim. Bunlardan birisinde yine kontroller yapıldıktan sonra eve doğru yola çıktım. Yine aynı akşam spora giderken kırmızı ışıkta klimadan gaz kokusu gelmeye başladı. Bende önümdeki araç için "adamın arabası gazı tam yakmadan çiğ gaz atıyor" diye düşünmüştüm. Ertesi gün işe giderken gaz kokusu yine geldiğinde hemen en yakın lpg yetkili servisine aracı çektim. Gaz kokusunu onlarda farketti. İlk olarak bağlantı noktalarını kontrol ettiler. Bulamadılar. En son alternatörün oradan geçen gaz borusunun alternatöre yaslandığını gördüler. Boruyu çekmeleri ile gazın ortalığa yayılması bir oldu. Alternatör gaz borusunu eritmiş ve delmişti.

Eğer uzun yola çıkmış olsaydım gaz kokusu kesinlikle bana gelmeyecekti. Aynı şekilde alternatörden çıkan kıvılcımlar da gazın alev almasına yol açacaktı. Sonrasını da herkes tahmin eder.

LPG işi şakaya gelmez. Herkesin söylediği gibi iyi bir kit ve iyi bit serviste takılmalı. Bende iyi bir kiti iyi bir serviste taktırdığımı düşünüyordum ama ona rağmen başıma gelen olay budur.

LPG iyidir kötüdür demem yanlış olur. Topu topu 1,5 sene kullandım. Ancak büyük konuşmamak lazım ama bundan sonra lpg li araç kullanmam. En azından fabrika çıkışlı, sadece lpg için geliştirilmiş, markanın garantisi altındaki araçlar olmadığı sürece sonradan takılan kitlere karşı bakış açım çok değişti.

Sadece kendi görüşümü ve yaşadığım olayı paylaşmak istedim. Amacım lpg yi kötülemek veya genelleme yapmak değildir.
 
Geri
Üst