Tüp güvenilirliği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aytac55
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
yok mermi atmıslar yok roket atmışlar olmıyacak şeyler bunlarlpg tesisatında montajda en ufak bir hatada cok buyuk tehlıkeler doguyor.boruların aracın cok sıcak bölgelerine yakın biryere monte edildiginde facia
gidipte gaz kaçağına cakmak falan tutmadıkca ısıdan patlamaz lpg tankı...;) illa bir kıvılcım vs olması lazım...
 
yok mermi atmıslar yok roket atmışlar olmıyacak şeyler bunlarlpg tesisatında montajda en ufak bir hatada cok buyuk tehlıkeler doguyor.boruların aracın cok sıcak bölgelerine yakın biryere monte edildiginde facia

Evet arkadaşlar Makina mühendisleri odası, Mühendislik Fakültesi Görevlileri, Yıllardır bu işi yapan TSE'li yetkili servisler bilmiyor, aytaş55 arkadaşımız bu işi biliyor..
 
milletimizin tipik özelliğidir bir şeylerden korkup bir daha asla korktuğu şey neyse ısınamama diye. buna kendimde dahilim. ancak bence daha objektif bakıp iyi değerlendirmek kıymetlendirmek gerekli. benizn hortumu ile gaz hortumunun muhteviyatı aynı. dolaştığı geçtiği yerler aynı. en azından yaklaşık. lpg nin zararlı olduğunu düşünmüyorum. her şeyin zamanında ve dikkatli yapılan/yaptırılan kontrollerinin bu bir nebzede olsa haklı korkuyu yenmekte buyuk rolu olacaktır.
 
lpg motora zarar verir ama taktırmazsamda bana zarar verir...;) unutmayalımkı 90 model tofaslarda senelerdır tüp var hala tas gibiler:)
 
arkadaşlar hayatın kendisi zarar zaten. 33 yaşındayım doğal oksijenle besleniyorum ama her yerde arıza değişen boya var... bırakın da lpg de 600 kg lık demir yığınına zarar versin mumkunse...
 
LPG İLE İLGİLİ EN ÇOK SORULAN SORULAR



S 1. SIRALI SİSTEM NE DEMEK?
C 1.
Benzinli ve enjektörlü olan yeni nesil otomobiller sıralı sistemdir. Yani otolar benzinli hallerinde de sıralıdır. 4 Enjektör sırayla yanma odasına yakıt püskürtür. Bu yakıt yollama işlemi çok hızlı olduğundan ve sırayla yakıt gönderildiğinden bir ECU ( Elektrik Kontrol Ünitesi ) sayesinde yapılır. Sıralı LPG sisteminde de aynı bu şekilde 4 enjektör bir ECU sayesinde araca sırayla püskürterek yakıt gönderir. Yani benzin sistemini birebir taklit eder. Fakat her sıralı sistem aynı değildir. Yazılımları ve malzeme kaliteleri farklıdır. Dolayısı ile faydaları da farklıdır.
S 2. LPG PATLARMI ? LPG PATLAMAZ İSE PATLADI,YANDI DENİLEN HABERLER NEDİR?
C 2.
Lpg patlamaz. Hollanda da yapılan bir testde araç bir apartmanın üçüncü katından aşağı atılmıştır. Çarpışmadan daha şiddetli bir etki olmasına rağmen lpg li araçta herhangi bir patlama yanma olmamıştır. Lpg tankları benzinli otolarının yakıt depolarına göre daha dayanıklıdır. Yani arkadan çarpmalarda lpg deposu patlamaz. Aksine hasarın büyümesini engeller. Peki lpg li otolarda yangın çıktı bu otolar patladı haberi nedir? Her otomobilde benzinden dolayı veya lpg den dolayı yangın çıkabilir. Fakat bir otomobilin patlaması genelde benzinden olur. Doğru yapılmış bir lpg montajında deponun patlama riski kesinlikle yoktur. Lpg tankı 120 derece ısıyı gördüğünde tüm yakıtını aracın dışına tahliye eder ve patlama olmaz. Yakıt borularının lpg sızdırması halinde depodaki emniyet valfi devreye girerek yakıt gönderilmesini durdurur. Halk arasında patlama denen şey şudur. Enjektörlü otolara klasik sistem (karbüratörlü) montajı yapılmıştır. Bu son derece yanlış bir uygulamadır. Yani sıralı sistem yerine az bir bedel ödeyerek yakıtın enjektörler aracılığıyla değil bir hortumla yanma odasına gönderilmesidir. Bu tarz montajlarda manifold patlaması olur. Veya back fire denilen geri ateşlemeyle hava filitresi patlar. Bu patlama sözü hep aracın patlaması şeklinde algılanmıştır. Bir çok haber lpg li otonun patladığını söylemiştir. Fakat sonradan düzeltmeler yapılmıştır. Zaten yanan veya patlayan bir otonun hemen neden dolayı yandığı belirlenemez. Araştırmaların yapılması gerekir. Fakat yanan otoda lpg tankının olması suçlu olduğunun göstergesi olarak algılandığından aracın arkasına boş bir depo bırakıp aracı ateşe versek lpg li oto yandı diye haber olur.

S 3. LPG KOKU YAPARMI ?
C 3.
Lpg kesinlikle koku yapmaz. Sadece öndeki araç lpg li ise sizin aracınıza koku verebilir. Kendi aracınızda kullanılan lpg size asla kokmaz. Koku varsa zaten bu bir uyarıdır ve kontrol edilmesi gerekir. Kaçak vardır ve önlenir. Riski yoktur.

S 4. LPG ÇEKİŞİ DÜŞÜRÜR MÜ?
C 4.
Doğru yapılan bir lpg montajı çekişi asla düşürmez. Aksine aracınızın çekişi artabilir. Enjektörlerin manifolda ne kadar uzak olduğu ve programlama kalitesi çok önemlidir. Teleflex-GFI enjektörleri manifold üzerine direkt montaj yapılan tek sistemdir.

S 5. MOTORUN ÖMRÜNÜ AZALTIR MI?
C 5.
Lpg motorun ömrünü azaltmaz. Doğru yapılan ve iyi programlanan bir montaj araca zarar vermez. Lpg benzine göre daha kuru bir yakıttır. Fakat bütün ilk çalışmalar benzinle olduğu için araç zarar görmez. Ayrıca kaliteli bir yakıt alınırsa yine aracın zarar görmesi engellenmiş olur. Otogaz satıcıları yazın ve kışın yakıtlarına koydukları katkılarla yakıtın kalitesini yükseltmektedir. Ancak şunu söyleyebiliriz. 500 bin km de yapılacak bir motor revüzyonu 450 bin km ye çekilebilir. Yaklaşık %10 yıpranma olabilir. Fakat %50 yakıt tasarrufu sağlayan bir sistemde neredeyse 100 milyar bir tasarruf elde edip 2-3 milyar motor masrafını 50 bin km daha erken yapmak kullanıcıyı rahatsız etmemeli diye düşünüyorum.

S 6. LPG BU KADAR GÜVENLİ VE FAYDALIYSA NEDEN SIFIR ARAÇLARDA KULLANILMIYOR?
C 6.
Lpg Avrupa'da ve dünyada yaklaşık 40 yıldır kullanılmaktadır. Volvo, Cadillac, Jaguar, Bmw, Volkswagen, Audi, Subaru, Citroen, Suzuki ve birçok marka fabrika çıkışı sıfır araçlarda Teleflex-GFI kullanmaktadır. Türkiye 'de bu uygulamalar Chevrolet ve Fiat ile başlamıştır.

S 7. AVRUPADA VE DÜNYADA KULLANILIYOR MU?
C 7.
Evet sıkça kullanılıyor. Hatta avrupada teşvik ediliyor. Belçika 'da lpg li otolar 3 yıl vergiden muaf İtalya da araçlar sırayla trafiğe çıkarken lpg li araçlar bu durumdan muaf tutulmuştur. Japonya da 1980 yılından bu tarafa taksiler lpg siz trafiğe çıkmaları yasaklanmıştır.

S 8. ARACIN ORJİNAL YAPISINI BOZAR MI?
C 8.
Doğru bir montaj aracın orjinal yapısını bozmaz. Bu konuda en iyi sistem Teleflex-GFI dir. Aracın orjinal yapısına en az müdahaleyle bağlanır.

S 9. YAKIT TASARRUFU NE KADAR OLUR?
C 9.
Yakıt tasarrufu %40-50 civarındadır. Tasarrufu şu şekilde özetlemek daha doğru bir yaklaşımdır. 100 km. de 10 litre benzin tüketen bir otomobil aynı mesafede 11 litre LPG tüketirse son derece doğru bir montaj yapılmış sayılabilir. Yani motorlar LPG de benzine göre %10 civarında litre bazında daha fazla yakıt tüketebilir. Ancak bu yeterli bir sonuç değildir. Bunun yanı sıra şu özelliklerinde bir arada olması gerekir.
- Sabah çalışma zorluğu olmayacak,
- Araç yolda benzine atmayacak ve sürüş esnasında stop etmeyecek,
- Benzin performansından belirli bir güç kaybı oluşmayacak,
- Uzun vadede sık sık arıza çıkarmayacak,
- Yedek parçası garantili ve ucuz olacak,
- Motor garantisi olacak.
Yapılan montaj tasarruf sağlarken aynı zamanda bunlarıda bir arada sağlarsa keyifli olabilir..

S 10. LPG Lİ OTOMU YOKSA DİZEL OTOMU DAHA İYİDİR?
C 10.
Dünyada avrupada ve Türkiye de lpg nin dizel araçlara en iyi alternatif olduğu kabul edilmiştir. Türkiye de bir çok oto dergi yazarı bunu onaylamıştır.

S 11. LPG YAKIT DEPOSUNU NEREYE KOYMALIYIZ? BAGAJ HACMİ DARALMAZ MI?
C 11.
Silindir veya simit tanklar ihtiyaca göre bagaja uygulanmaktadır. Özellikle simit tanklar stepnenin yerine kullanıldığında bagajda herhangi bir daralma söz konusu değildir. Stepne isteğe bağlı olarak ister taşınır ister taşınmaz. Lastik havasının inmesi durumunda araçta tamir ve hava basıncı uygulayan küçük köpük spreyler taşınır. Bu köpükler lastiği hem şişirir, hem de tamir eder.

S 12. HER TÜR MOTORA LPG TAKILIR MI?
C 12.
Yeni nesil enjektörlü tüm araçlara sıralı lpg sistemi uygulanır.

S 13. TÜM SIRALI SİSTEMLER AYNI ÖZELLİKTE MİDİR?
C 13.
Tüm sıralı sistemler aynı özellikte değildir. Kendi içlerinde farklılık arzederler. Proglamlama şekilleri, enjektör kaliteleri ve enjektör şekilleri farklıdır. Bağlantı şekilleri de farklılık arz edebilir. Teleflex-GFI tüm sistemlerin hepsinden farklıdır.

S 14. RUHSATA İŞLETME İŞLEMLERİ ZOR MUDUR?

C 14. Montaj yaptırdığınız atölyeden fatura ve proje aldıktan sonra 1 ay içinde ruhsata işletmeniz zorunludur. Eğer 1 ay süreyi geçirirseniz 40,00 YTL lik bir ceza ile ruhsata işletmeniz mümkündür.

Ruhsata işletme sırası şöyledir;
1. Makina mühendisleri odasından sızdırmazlık raporu alınır.
2. Araç muayenesi yapılır.
3. Emniyetten ruhsatın bir yaprağı değişir ve lpg ibaresi eklenir.


alıntı



Arkadaşlar kimseden korkmam cahilden korkduğum kadar cehalet ve cahil sabit fikirlili insanlardan uzak duralım..
 
Evet arkadaşlar Makina mühendisleri odası, Mühendislik Fakültesi Görevlileri, Yıllardır bu işi yapan TSE'li yetkili servisler bilmiyor, aytaş55 arkadaşımız bu işi biliyor..
o bomba gibi patlayan tüpleride muhendisler tasarladı kabzımallar deyıl
 
ne patlaması yha 90 yılındakı teknolojıyle sımdıkı bırmı...zaten dıkkat ettıysenız onceden tvlerde cıkan haberlerde hep sahin doğan vs....
 
ne patlaması yha 90 yılındakı teknolojıyle sımdıkı bırmı...zaten dıkkat ettıysenız onceden tvlerde cıkan haberlerde hep sahin doğan vs....


ne patlaması ben bu yaşıma kadar daha televizyonda bir tane haber görüntü resim gazetelerde görmedim nerde 90 yıllarda da hiç duymadım siz bunu çocuk oyunumu sanıyorsunuz tüp patlasa araba o basınca dayanabilirmi arabadan geriye bir şey kalmaz onu bırakın arabanın parçaları şarapnel etkisi yapar evlerin insanların bir yerlerine saplanır.. bu o kadar kolaymı basit mi ...

ankarada binada ev tüpü patladıda binanın yarısı havaya uçdu hatırlamıyromusunuz.. binanın önü yokdu..
 
Geri
Üst