Turbo Arızası Onarılmazsa ?

Geçmiş olsun tekrardan.
Ama turbo önemli gerçekten, bi an önce bütçeyi ayarlayıp el atın derim...

Eyvallah Ahmet baba çok teşekkür ederim inşallah yakın zamanda el atmayı düşünüyorum.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Genel turbo arıza belirtileri ıslık sesi yada ambulans sesi diye tarif edilir ama sadece kalkışta bu sesin gelmesi turbo ile alakayı biraz düşürür. Bence bu ses hareket halindede geliyordur fakat dış sesler ve motorun etkisiyle duyulmayacak hale geliyordur. Benim arabanın turbosunda çok hafif ıslık sesi geliyordu aldığım günden beridir ilk başlarda çok takıyordum bende ama çekiş te Çok şükür hiçbir sıkıntı yoktu duman falanda atmıyordu sonradan öğrendim Hyundai'de VGT motorlar 100.000 km'den sonra Turbo'da ötme olayı başlıyormuş sonradan o kadar bastım seste artış olmayınca duymamaya başladım şu anda psikolojikmidir bilemedim ama ses dahada azaldı hatta hiç duymuyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Turbo nasıl ötüyor. Yani belirtileri nedir? Nasıl bir ses çıkarıyor. Video benim aracımdan gelen ilk kalkış esnasındaki uğultu sesi. Her binen bu aracı bişey tutuyor el frenini indirdin mi diye soruyor.

http://www.youtube.com/watch?v=Aql0KO0vgMQ

Abi Olay ilk başta chipten sonra tekleme ile başladı gittim ustaya -arıza lambası yanmadan birşey diyemem ama küllük basınç sensöründendir veya yakıttandır katkı koy birazda sıkıştır arabayı arıza lambası yansın dedi, dediğini yaptım. Araç 120 -130 km hızda anahtar işareti yaktı sonra bn gazı kestim söndü ama çekişinde sıkıntı yoktu aynı gün akşama doğru arıza lambası yandı ve araç çekişten düştü. Gittim egr dedi temizledi sonrada test sürüşünde -performansı kafama yatmadı dedim turbo ötmesi var dedi. Chipden dolayı turbonun sesi yükselmişti zaten ancak ustalar turbo ötüyor diyolar. Arabada tuhaflaştı örneğin bu sabah araba yeri kazıyordu resmen ama biraz önce gelirken de hantal kaldı bi öyle bi böyle anlamadm gitii.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:48 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:37 ----------

Genel turbo arıza belirtileri ıslık sesi yada ambulans sesi diye tarif edilir ama sadece kalkışta bu sesin gelmesi turbo ile alakayı biraz düşürür. Bence bu ses hareket halindede geliyordur fakat dış sesler ve motorun etkisiyle duyulmayacak hale geliyordur. Benim arabanın turbosunda çok hafif ıslık sesi geliyordu aldığım günden beridir ilk başlarda çok takıyordum bende ama çekiş te Çok şükür hiçbir sıkıntı yoktu duman falanda atmıyordu sonradan öğrendim Hyundai'de VGT motorlar 100.000 km'den sonra Turbo'da ötme olayı başlıyormuş sonradan o kadar bastım seste artış olmayınca duymamaya başladım şu anda psikolojikmidir bilemedim ama ses dahada azaldı hatta hiç duymuyorum.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

tek çekişinde sıkıntı olmasında ötsün sende hiç duyma :) inş. Hiç sıkıntı yaşatmaz sana. benim turbo tuhaf yani anlam veremiyorum bi bakıyorum araba çok iyi gidiyor bi bakıyorum hantallaşıyor. 2000 devirin üstünde motor sesi kalınlaşıyor ve 2500 gibi bi hırıltılı yapıp 3000 e doğru kesiyor kafam karmakarışık noluyo anlamıyorum ki. Özellikle motor sesinde ki tuhaflıklar iyice huylandırıyor beni.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Abi Olay ilk başta chipten sonra tekleme ile başladı gittim ustaya -arıza lambası yanmadan birşey diyemem ama küllük basınç sensöründendir veya yakıttandır katkı koy birazda sıkıştır arabayı arıza lambası yansın dedi, dediğini yaptım. Araç 120 -130 km hızda anahtar işareti yaktı sonra bn gazı kestim söndü ama çekişinde sıkıntı yoktu aynı gün akşama doğru arıza lambası yandı ve araç çekişten düştü. Gittim egr dedi temizledi sonrada test sürüşünde -performansı kafama yatmadı dedim turbo ötmesi var dedi. Chipden dolayı turbonun sesi yükselmişti zaten ancak ustalar turbo ötüyor diyolar. Arabada tuhaflaştı örneğin bu sabah araba yeri kazıyordu resmen ama biraz önce gelirken de hantal kaldı bi öyle bi böyle anlamadm gitii.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Şimdi hocam aracınız 1.3 CDTi öyle zaten zorlamalara gelecek dip gaz yapacak ara hızlanmalar yapacak bir motor değil. Şimdi işi chip tuning'e bağlamışınızda stock 90 hp olan torkunu bilmiyorum ama chiple kaç hp kaç tork yaptınız bu önemli şimdi son ayarı verdiyseniz ve tork hissiyatı arttı diye dip gaz yaptiysanız bunların yaşanması normal. Ben örnek vereyim bizim araçlar stockta 110 hp chiple 145 hp 300 nm tork yapılabiliyor ama önerilen 135 hp 285 tork şimdi ben bunlara aldırmadan 145 hp yaparsam bende yarın turboyu elime almam normal :) Ayrıca motoru ilk çalıştırmada turbo yağlama yapması için 1.5-2 dakika bekliyormusunuz ? daha sonra uzun yolculuklardan sonra yine 1-2 dakika motoru kapatmadan bekliyormusunuz ? 10.000 bakımını kısaca hava filtresini orjinal ve zamanında yağını zamanında değiştiriyormusunuz ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Şimdi hocam aracınız 1.3 CDTi öyle zaten zorlamalara gelecek dip gaz yapacak ara hızlanmalar yapacak bir motor değil. Şimdi işi chip tuning'e başlamışınızda stock 90 hp olan torkunu bilmiyorum ama chiple kaç hp kaç tork yaptınız bu önemli şimdi son ayarı verdiyseniz ve tork hissiyatı arttı diye dip gaz yaptiysanız bunların yaşanması normal. Ben örnek vereyim bizim araçlar stockta 110 hp chiple 145 hp 300 nm tork yapılabiliyor ama önerilen 135 hp 285 tork şimdi ben bunlara aldırmadan 145 hp yaparsam bende yarın turboyu elime almam normal :) Ayrıca motoru ilk çalıştırmada turbi yağlama yapması için 1.5-2 dakika bekliyormusunuz ? daha sonra uzun yolculuklardan sonra yine 1-2 dakika motoru kapatmadan bekliyormusunuz ? 10.000 bakımını kısaca hava filtresini orjinal ve zamanında yağını zamanında değiştiriyormusunuz ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Söylediklerine göre araç 110 bg olmuş torkta 230-250 arasında olmuş bnde çok yükseltmeyin demiştim zaten motor zorlanmasın die inanmayacaksınız belki ama aldığımdan beri hiç dip gaz yapmadım :) sabahları min 1 dk beklerim ve akşam geldiğimde yine 1 dk rolantide bırakırım arabayı tüm bakımlarını 7500 km de yaparım tam sentetik yağ koyarım shellden başkada hiç yakıt koymadım arabaya :)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Abi Olay ilk başta chipten sonra tekleme ile başladı gittim ustaya -arıza lambası yanmadan birşey diyemem ama küllük basınç sensöründendir veya yakıttandır katkı koy birazda sıkıştır arabayı arıza lambası yansın dedi, dediğini yaptım. Araç 120 -130 km hızda anahtar işareti yaktı sonra bn gazı kestim söndü ama çekişinde sıkıntı yoktu aynı gün akşama doğru arıza lambası yandı ve araç çekişten düştü. Gittim egr dedi temizledi sonrada test sürüşünde -performansı kafama yatmadı dedim turbo ötmesi var dedi. Chipden dolayı turbonun sesi yükselmişti zaten ancak ustalar turbo ötüyor diyolar. Arabada tuhaflaştı örneğin bu sabah araba yeri kazıyordu resmen ama biraz önce gelirken de hantal kaldı bi öyle bi böyle anlamadm gitii.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 23:48 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 23:37 ----------



tek çekişinde sıkıntı olmasında ötsün sende hiç duyma :) inş. Hiç sıkıntı yaşatmaz sana. benim turbo tuhaf yani anlam veremiyorum bi bakıyorum araba çok iyi gidiyor bi bakıyorum hantallaşıyor. 2000 devirin üstünde motor sesi kalınlaşıyor ve 2500 gibi bi hırıltılı yapıp 3000 e doğru kesiyor kafam karmakarışık noluyo anlamıyorum ki. Özellikle motor sesinde ki tuhaflıklar iyice huylandırıyor beni.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Teşekkürler öncelikle İnşallah sizde problemlerinizi çözersiniz . Aslında bazen yapıp bazen yapmıyor olması benim biraz kafamı karıştırdı sorunun turbodan olduğuna eminmisiniz ? Turbocuya gidip kontrol ettirdinizmi ? Sorun belki turbo borularından yada wastgate'den olabilir çünkü turbo olsa kafasına göre takılmaz anlaşılan sizde basınç sorunu var buda iki sebepten olabilir wastgate yada intercooler bunlarda yaşanılan sıkıntılar bu sorunları yaşatabilir turbo hortumları daha düşük bir ihtimalde olsa olabilir. Araç duman atıyormu ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Teşekkürler öncelikle İnşallah sizde problemlerinizi çözersiniz . Aslında bazen yapıp bazen yapmıyor olması benim biraz kafamı karıştırdı sorunun turbodan olduğuna eminmisiniz ? Turbocuya gidip kontrol ettirdinizmi ? Sorun belki turbo borularından yada wastgate'den olabilir çünkü turbo olsa kafasına göre takılmaz anlaşılan sizde basınç sorunu var buda iki sebepten olabilir wastgate yada intercooler bunlarda yaşanılan sıkıntılar bu sorunları yaşatabilir turbo hortumları daha düşük bir ihtimalde olsa olabilir. Araç duman atıyormu ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İnşallah çok teşekkür ederim. Bi miktar atıyor ancak çok deil oda hızlanmalarda oluyor chipten sonrada bi miktar arttı dumanlama ancak hiç aynadan dikkatimi çekecek kadar bi dumanlama görmedim yarın özellikle dikkat ederim. Gittim turbocuya açtı kaputu gaz ver dedi verdim turbo gitmiş tamiri 500 tl dedi. Adam gibi bi usta yok ki burda performans testi dahi yaptıramıyorum.Serviste xenon taktırdım çıkarken çukura düştüm lambanın biri yere çakmaya başladı düzelttirdim tekrar 3 gün sonra yağmur yağdı 2 xenon ampülüde sizlere ömür siz düşünün artık. Onları nasıl kontrol edebiliriz araç arıza lambasıda yakmıyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İnşallah çok teşekkür ederim. Bi miktar atıyor ancak çok deil oda hızlanmalarda oluyor chipten sonrada bi miktar arttı dumanlama ancak hiç aynadan dikkatimi çekecek kadar bi dumanlama görmedim yarın özellikle dikkat ederim. Gittim turbocuya açtı kaputu gaz ver dedi verdim turbo gitmiş tamiri 500 tl dedi. Adam gibi bi usta yok ki burda performans testi dahi yaptıramıyorum.Serviste xenon taktırdım çıkarken çukura düştüm lambanın biri yere çakmaya başladı düzelttirdim tekrar 3 gün sonra yağmur yağdı 2 xenon ampülüde sizlere ömür siz düşünün artık. Onları nasıl kontrol edebiliriz araç arıza lambasıda yakmıyor.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir kere o ustanın derdi para direk 500 lira dediğine göre sanki az para ben o parayı veririm ama 1 ay sonra o turboyu patlatırsam o ustanın dükkanınıda ben patlatırım zaten bu tür olaylarda usta değil araba suçlu oluyor 500 lira alırken sorunyok patlayınca sende chip var arabaya yüklenmişindir falan diyorlar arkadaşın Focus' u vardı bu muhabbetleri aynen yaşadı ondan biliyorum.
Ayrıca siz kontrol edemezsiniz ama turbodan anlayan bir usta olsa rahatlıkla çözer ama bana basınç sorunu gibi geldi. Onların kontrol ettirmenizde fayda var.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir kere o ustanın derdi para direk 500 lira dediğine göre sanki az para ben o parayı veririm ama 1 ay sonra o turboyu patlatırsam o ustanın dükkanınıda ben patlatırım zaten bu tür olaylarda usta değil araba suçlu oluyor 500 lira alırken sorunyok patlayınca sende chip var arabaya yüklenmişindir falan diyorlar arkadaşın Focus' u vardı bu muhabbetleri aynen yaşadı ondan biliyorum.
Ayrıca siz kontrol edemezsiniz ama turbodan anlayan bir usta olsa rahatlıkla çözer ama bana basınç sorunu gibi geldi. Onların kontrol ettirmenizde fayda var.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Aynen öyle Valla harfi harfine okudun olacakları. Zaten turbo değişecek olsam servise giderim boş boş konuşuyorlar. Dertleri para koparmak. Bidaha deniycm şansımı bi diğer sanayiyede uğrycm orda olmazsa artık yapck bişe yok.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynen öyle Valla harfi harfine okudun olacakları. Zaten turbo değişecek olsam servise giderim boş boş konuşuyorlar. Dertleri para koparmak. Bidaha deniycm şansımı bi diğer sanayiyede uğrycm orda olmazsa artık yapck bişe yok.

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Allah yardımcınız olsun ne diyelim İnşallah tez vakitte sorununuzu çözersiniz :) Ben yatıyorum size iyi geceler dilerim.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst