turbo'larda vıtes kullanımı...

01astra01

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2013
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
arkadaslar 1.4 sport turbo aracımda arkadasın bırı arac turbo oldugu ıcın,2 .vıtestee 70 km hızda 6.vıtese atabılecegımı soyledı...hem zahmetsız hem de daha az yakıt tuketımı olacagını soyluyo...ne dersınız boyle bısıy olabılır mı,bu ısın aslını astarını bılen bırı yazarsa cok sevınırım tşk..
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

70 km de 6 vitese atilirmi atilir ama ekonomi ile pek bagdastiramadim aracin uygun devrine getirip sirasiyla atmak daha mantikli.
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

01astra01 link' Alıntı:
arkadaslar 1.4 sport turbo aracımda arkadasın bırı arac turbo oldugu ıcın,2 .vıtestee 70 km hızda 6.vıtese atabılecegımı soyledı...hem zahmetsız hem de daha az yakıt tuketımı olacagını soyluyo...ne dersınız boyle bısıy olabılır mı,bu ısın aslını astarını bılen bırı yazarsa cok sevınırım tşk..


bi deneyin bakalım ne olcak sonra burda paylaşırsanız seviniriz
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

Active Select atar 6'ya mesela. 8 olsa 8'e de atar. ((:
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

arkadaşınızın otomobıl bilgisi sıfırmış .sakın denemeyın aracınıza zarar verırsınız . ekonomı ıcın aracı sıkıstırmadan kullanın yeter .
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

2. viteste 70 Km hıza çıkarken aracın harcayacağı yakıt miktarı zaten sırasıyla yükselteceğiniz vitesli geçişlere denk hatta daha fazla olur. Dolayısıyla ekonomi anlamında verimli olması beklenmez. Arkadaş düşük viteslerde hızlanırken daha fazla yakıt tüketileceğini hesaba katmamış anlaşılan. Zaten vites sayısının çok olması ekonomiyle alakalı. O zaman tüm üreticiler 2 vitesli araba yapar olur biterdi.
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

Bunun daha uygunu sollamalar sirasinda 4. viteste hizlandiktan sonra sollama bitince direk 6. vitese gecmek seklinde olabilir.

Vites oranlari su anda aklimda yok ama, 2. vites ile 6. vites arasindaki oran tahmini 3 olsa motor devri 3te birine düsecek demektir.Turbonun etkisinin görüldügü en düsük devir olan 1950 de kalabilmesi icin 2. viteste 6000 devire kadar cikmak gerekir gibi görünüyor, bu da motoru bos yere bagirtmaktir.
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

tşk arkadaslar...yanı bıldıgımız yoldan sasmamak en guzelı anlaşılan...bu arada bugun deneme fırsatım oldu ve verım alamadım ..
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

ben kendi denediğim yöntemden bahsedeyimki ekonomi konusunda iddalıyımdır:D 62-63 gibi düz yolda 5e atarım zaten araba vites at diye uyarı yapıyo 78 gibide 6 ya at diyo ama ondan pek verim alamadım çünkü anlık yakıtta azalma olmuyo aksine artıyo 6.vites için en güzel hızı 90 olarak belirledim kafamda oda zaten 1850-1900 devir civarı oluyo yani max torkun verildiği nokta:D
 
Ynt: turbo'larda vıtes kullanımı...

ygtylmz link' Alıntı:
ben kendi denediğim yöntemden bahsedeyimki ekonomi konusunda iddalıyımdır:D 62-63 gibi düz yolda 5e atarım zaten araba vites at diye uyarı yapıyo 78 gibide 6 ya at diyo ama ondan pek verim alamadım çünkü anlık yakıtta azalma olmuyo aksine artıyo 6.vites için en güzel hızı 90 olarak belirledim kafamda oda zaten 1850-1900 devir civarı oluyo yani max torkun verildiği nokta:D
ben de size katılıyorum hocam vites değiştirdiğimde üst viteste devrin 1850 -1900 civarı olmasına özen gösteriyorum. bu da yaklaşık olarak 2700-3000 d/d'de vites değiştirmeye tekabül ediyor... bir de düşük devirlerde turbo devreye girmiyormuş diyorlar.. turboyu devreden çıkarmamak gerekli kanaatimce ekonomi açısından.. ha bir de motor ömrünü düşünmek gerekli bence.. 1500 devirin altında kullanmak aracı çok yoruyormuş ki bunu ben de kullanırken fark ediyorum... herkese keyifli sürüşler..
 
Geri
Üst