Geçenlerde yaşadığım bir sorun ve çözümü ilginizi cekebilir.
Benim aracın motoru tamamen bakımlı sorunsuz olduğu halde son aylarda soğuk çalıştırmalarda ciddi zorlanma yaşıyor ve egzosta patlama sesi yapıyordu. Sebebini aylarca araştırdım,
Buji kabloları eskiydi, soğukta iyi iletmiyordur onlar diyerek kabloları yeniledim
Akü 1,5 senelikti, soğukta ateşleme gücü azalmıştır diyerek aküyü yeniledim.
Yağ 3500km'likti, yağ soğukta vıcıklaşmıştır diyerek yağı yeniledim.
ECU reseti mi gerekiyordur dedim, ECU'ya 2 farklı (kalıcı bellek ve uçucu bellek) reset attım.
Hiçbiri fayda etmedi, arabayı bir 24 saat bıraktıktan sonra ilk çalıştırmadaki sorun aynen devam etti.
Sorunu Amerika'da Mazda RX'lerden iyi anlayan bir kişiye sordum. New York City'li o kişi verdiğim tüm bilgiler üzerine kafa yordu, düşündü ve sonunda ESS'yi temizledim mi diye sordu. ESS nedir bilmiyordum, motorun en altında Eccentric Shaft Sensor adlı içi bobin dışı mıknatıs, Wikipedia'da aratsan orda bile adı geçmeyen yarım serçe parmak büyüklüğünde bir parça. Üstündeki mıknatısa yapışan ufak metal parçaları yanlış çalışmasına yol açabiliyormuş. Arabanın altına girip onu söktüm ve nitekim hakkaten ufak metal parçası yapışmıştı:
Tüy büyüklüğünde bir metal parçası ama çalışmasını bozuyordu. Temizledim.
temizlemeden önceki egzostaki o patlama sesi, temizleme sonrası ortadan kayboldu ve motor soğukta normal çalışmaya başladı. Videosu:
RX-8 before after ess cleaning - YouTube
Benim aracın motoru tamamen bakımlı sorunsuz olduğu halde son aylarda soğuk çalıştırmalarda ciddi zorlanma yaşıyor ve egzosta patlama sesi yapıyordu. Sebebini aylarca araştırdım,
Buji kabloları eskiydi, soğukta iyi iletmiyordur onlar diyerek kabloları yeniledim
Akü 1,5 senelikti, soğukta ateşleme gücü azalmıştır diyerek aküyü yeniledim.
Yağ 3500km'likti, yağ soğukta vıcıklaşmıştır diyerek yağı yeniledim.
ECU reseti mi gerekiyordur dedim, ECU'ya 2 farklı (kalıcı bellek ve uçucu bellek) reset attım.
Hiçbiri fayda etmedi, arabayı bir 24 saat bıraktıktan sonra ilk çalıştırmadaki sorun aynen devam etti.
Sorunu Amerika'da Mazda RX'lerden iyi anlayan bir kişiye sordum. New York City'li o kişi verdiğim tüm bilgiler üzerine kafa yordu, düşündü ve sonunda ESS'yi temizledim mi diye sordu. ESS nedir bilmiyordum, motorun en altında Eccentric Shaft Sensor adlı içi bobin dışı mıknatıs, Wikipedia'da aratsan orda bile adı geçmeyen yarım serçe parmak büyüklüğünde bir parça. Üstündeki mıknatısa yapışan ufak metal parçaları yanlış çalışmasına yol açabiliyormuş. Arabanın altına girip onu söktüm ve nitekim hakkaten ufak metal parçası yapışmıştı:
Tüy büyüklüğünde bir metal parçası ama çalışmasını bozuyordu. Temizledim.
temizlemeden önceki egzostaki o patlama sesi, temizleme sonrası ortadan kayboldu ve motor soğukta normal çalışmaya başladı. Videosu:
RX-8 before after ess cleaning - YouTube