- Konuyu Başlatan
- #11
O zaman yirtik öncedende vardı. eski aracım da peugeot 106 onun da bilyasi değişmişti hız yapınca dediginiz gibi ugultu yapıyordu.Rotcuda teşhis etmiştik.Bana sorarsaniz yüklü bi maliyeti olmaz gibi.Ufak bi çarpma ama opel sağlam araba alman diyoruz sanırım bu lafta kaliyor..:sopa:
Aynen muhtemelen önceden meydana gelen bir yırtık, taş falan kesmiş olabilir söylediğiniz iyi oldu hazır sökecekler zaten, masrafı neyse verip onuda yenilesinler, benim kafa sol tekere takılı kaldığından gözüm görmüyor iyiki söylediniz
Yetkili servis dün içimi kararttı sökücez bakıcaz salıncak kırmış olabilirsiniz, amortisörler hasar görmüş olabilir, aks yada rot eğmiş olabilirsiniz. Hatta direksiyon sistemi bile zarar görmüş olabilir gibisinden anlattılar da anlattılar, resmen sürüne sürüne çıktım. 15le çarpıp sonucu bu kadar hasarlı olacaksa Hummer alalım garantili iş olsun. Adamlar da düşününce haklı bir bakıma. Hasar rulmandadır rulmanda işçilik dahil 250 300 lira içiniz rahat olsun diyip gönderseler ve daha fazla hasar çıksa niye baştan söylemiyon diyip çok adam döverler orada
Rot, aks, salıncak, direksiyon, amortisör, gibi parçaların arıza belirtileri araçta yok, tek problem şu anda rulman olarak gözüküyor. ABS uyumlu ve ABS' siz olarak iki çeşidi varmış. Bizimkisinin ön rulmanları ABS uyumlu olduğundan 250-300' e çıkarız gibime geliyor.
Resimde gösterdiğim şekilde vurduğumdan dolayı rulmanın hasar görmesi şuan bana mantıklı geliyor, eğer sadece rulman değişirse sağlamlık konusunda geçer not alır 1200kg lık bir araç ve 15km ile tek tekeri kaldırıma vurmak sureti ile tek hasarın rulmanda olması güzel bir şey aslında. Zaten 70km' den hızlı gerçekleşen kazalarda araçlar genellikle perte çıkıyor
Son olarak düzgün olmayan yollar ve çukurlar genel olarak bu rulmanın yegane düşmanıymış. Bundan sonra kestirme diye kötü yoldan gitmeye tövbeliyim 3 lira kar edicem diye başıma 300 liralık iş açamam Google' de porya rulman arızası gibi anahtar kelimelerle aratınca karada giden tren hariç tüm araçlarda sıkıntı var