Üyelerimize Ücretsiz Op-com.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Emre
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.
 
Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.
 
Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.
 
Sahibinden Dizel araç alacaklara uyarı
 
Yeni yıla sayılı günler kala kimi aracının modelini yükseltmek, kimi ise yılsonu avantajlarından faydalanmak için kampanya takibinde.
Birçok firma yıl sonu indirimine giderken, vatandaş araç alırken nelere dikkat edecek? En iyi tarih ne zaman? Dizel mi Benzinli mi? İşte tüm bu soruların yanıtına akademik bir bakış geldi.
Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Mimarlık Mühendislik Fakültesi Otomotiv Bölümü Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, araç alımında en iyi zamanlamanın 20 Aralık sonrası olduğuna dikkat çekti. Otomotiv sektörünü değerlendiren Prof. Dr. Kadir Aydın, sıfır araç almak isteyenlere önerilerde bulundu.
 
Genellikle yılsonlarında araç fiyatlarının düştüğünü belirten Prof. Dr. Aydın, her firmanın bayilere verdiği kotaları doldurmak adına yıl bitimlerinde cazip indirimlere gittiğini hatırlatarak; "Genellikle yılsonlarında fiyatlar düşer. Her firmanın bayilere verdiği kota vardır. O kotayı dolduramayan bazı firmalar, kota primlerini alabilmek için kendilerine geliş fiyatının da altında araç satıyor ki bu kotayı doldurup pirimden yararlanabilsinler. En önemlisi de sıfır araç alacaklar 20 Aralık'tan sonraki 10 günlük avantajlı dönemi iyi değerlendirsin. Aralık'ta alınacak aracın tek dezavantajı 2013 model olarak görünecek. 1 Ocak'ta alırsanız da 2014 model olmuş olacak. Bence bunun bir önemi yok. Araç alınırken bakılması gereken şey kilometresi, yıpranıp yıpranmadığı. Herkes tabii ki kendi hesabını yapacak ama en iyi sure Aralık sonu.'' şeklinde konuştu.
 
AraÇ alacaklar dİkkat! Dİzel mİ benzİn mİ?
 
Türkiye'de dizel araçlara karşı bir yönelim olduğunun altını çizen Prof. Dr. Kadir Aydın, benzinli mi yoksa dizel mi alınmalı sorusunu şöyle yanıtladı; "Dizel araçlar yüzde 5 daha az yakıt harcadığı için şuanda çok rağbet görüyor. Fakat Türkiye'de dizel araçların egzoz emisyonu daha fazla diye vergilerinin arttırılması söz konusu. Bundan 3-5 yıl önce benzinle motorinli araçlar arasındaki fiyat farkı 2-3 bin TL civarındayken, 6-8 bin TL ve daha üzerine çıktı. Bunun için vatandaşlar araç alırken çok daha dikkatli olsun! bugün benzinli araçlarda da çok az tüketen dizel ve benzinli araçların bir karmaşığı olan TSI - GDI dediğimiz direk benzin püskürtmeli motorlar var. Bu araçların da yakıt tüketimleri dizel araçlara çok yakın. Artık insanlarımız seçim yaparken maliyet, kullanım sürelerini dikkate alınmalı. "
 
Dİzel araÇ alirken İkİ kere dÜŞÜnÜn
 
Türkiye'de de ticari firmalar haricinde kimsenin yılda 25-30 bin kilometre yol yapmasının olağan olmadığını aktaran Aydın, "Onun için eskiden 'yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapıyorsanız dizel alın' derdik. Şimdi tam aksini diyoruz. Dizel alırken çok dikkatli olun! Bunun nedenini şöyle açıklayabiliriz; Türkiye de yıllık 16-17 milyon ton motorin, 3.5 milyon ton da benzin kullanılıyor. Şimdi 17 milyon ton motorine göre ham petrol rafine edildiğinde 17 milyon ton benzin üretmiş oluyorsunuz. Çünkü ham petrol rafine edildiği zaman, eşit miktarda benzin ve motorin üretilir. Bu veriler dikkate alındığında 13,5 milyon ton benzin fazlalık olduğu gibi bunu da maliyetinin altında yurt dışına ihraç ediyoruz. Sonuç olarak, Türkiye'de enerji güvenirliliği için motorin ile benzin kullanımına denge getirilmeli. Hükümette bu konuda bazı adımlar atıyor. Ben eminim ki önümüzdeki yıllarda açığı kapatmak amacıyla benzin lehine bazı düzenlemeler yapılacak. Bunun için araç alırken iki kez düşünülmesi gerekiyor."
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst