Sonucta arac seyir halindeyken sarj olmuyor mu, 10 dk da cekileni 15 dk da geri yukleyecek ve boylece sarj yetersiz olmayacak mi? Devamli yetersiz sarj sonucu bir yerde aku bosalmayacak mi?
Eger sizin dediginiz gibiyse ureticiler neden her arac icin farkli amperde akuler onerir? Veya neden aku ureticileri bir suru degisik amperde aku uretir?
araç çalışırken aküden kullanmaz elektriğini... şarj dinamoları artık 120 amper civarında güç sağlayacak güçteler bir çok araçta. akü marş için yada araç çalışmıyorken elektrik sağlar.
motor ve marş dinamosunun büyüklüğüne ve araçtaki elektronik aksamlarin araç çalışmıyorken kullanacağı elektriğe bağlı olarak vede maliyete bakarak akü koyarlar üreticiler.
45 amperlik akü yerine sığıyorsa 70 amperlik akü koymanın ağırlık harici bi dezavantajı olmaz. ağırlık farkıda 5-10 kg civarıdır tahminim.
kışın soğuk bölgelerde özellikle dizel araçlar için büyük akü daha uzun süre kullanım avantajı sağlar...