Merhaba arkadaşlar;
Başımızdan geçen bir konuyu paylaşmak istedim.
Yaklaşık 6 ay önce kayın pedere 2001 model opel astra 1,4 nb gl aldık.
Çok temiz bir araç maşallah. İlk zamanlarda bir sıkıntısı yoktu.
Ardından 3 ay sonra ben bir araç aldım. (2000 model 1,6 gl astra hb)
Ben arabayı aldıktan sonra kayınpeder arabama bindi.
Ardından benim araba gitmiyor kendine 1,6 aldın bize 1,4 aldın diye sitem ediyordu.
Ben arabasına bindiğimde motor farkı var ama aradaki fark bu kadar olmaması lazım bi sorun var demiştim.
Araba 2500 devirde kesiliyor silkeliyor.
Haliyle tüpte daha fazla belli ediyor. Tüp ayarı yaptırdık yine bişey değişmedi.
Ta ki 3 ay önce "bujilerine baktıralım" dedim.
Ancak kayınpeder bir türlü fırsat bulup baktıramadı.
Daha da artınca sabah servise gittik.
Kayınpeder ustaya büyük bir sitemle "al şu anahtarı dolaş gel araba 2500 devirde kesiliyor" dedi.
Usta gitti 5 dk sonra geri geldi. Hiç sesimi çıkarmadım. Ustam sorun ne olabilir dedi. Tek cümle "BUJILER GITMIŞ DEĞISTIRMEK LAZIM". (dediğime geldi yani)
Bujileri değişti. Dedik gelmişken yağ-yağ filtresi, polen filtresi hava filtresi yakıt filtresi filanda değişsin dedik. Hafif bakım oldu yani.
Ardından kayınpeder arabaya bindi ve söylediği cümle
"ARABA UCAK OLMUS SANKİ".
Bende gözlerine bakarak.
"Sakalımda var ama baba 3 aydır sözümü dinleyip bujileri değiştirmedin" dedim.
3 aydır 1,4 - 1,6 diye başımın etini yiyen kayınpeder şimdi
"bakım şart" diyor.
Haberiniz olsun 2000-2500 üzerindeyken kesinti yapıyorsa sarsıyorsa ateşleme sistemine bujisine baktırın derim.
Başımızdan geçen bir konuyu paylaşmak istedim.
Yaklaşık 6 ay önce kayın pedere 2001 model opel astra 1,4 nb gl aldık.
Çok temiz bir araç maşallah. İlk zamanlarda bir sıkıntısı yoktu.
Ardından 3 ay sonra ben bir araç aldım. (2000 model 1,6 gl astra hb)
Ben arabayı aldıktan sonra kayınpeder arabama bindi.
Ardından benim araba gitmiyor kendine 1,6 aldın bize 1,4 aldın diye sitem ediyordu.
Ben arabasına bindiğimde motor farkı var ama aradaki fark bu kadar olmaması lazım bi sorun var demiştim.
Araba 2500 devirde kesiliyor silkeliyor.
Haliyle tüpte daha fazla belli ediyor. Tüp ayarı yaptırdık yine bişey değişmedi.
Ta ki 3 ay önce "bujilerine baktıralım" dedim.
Ancak kayınpeder bir türlü fırsat bulup baktıramadı.
Daha da artınca sabah servise gittik.
Kayınpeder ustaya büyük bir sitemle "al şu anahtarı dolaş gel araba 2500 devirde kesiliyor" dedi.
Usta gitti 5 dk sonra geri geldi. Hiç sesimi çıkarmadım. Ustam sorun ne olabilir dedi. Tek cümle "BUJILER GITMIŞ DEĞISTIRMEK LAZIM". (dediğime geldi yani)
Bujileri değişti. Dedik gelmişken yağ-yağ filtresi, polen filtresi hava filtresi yakıt filtresi filanda değişsin dedik. Hafif bakım oldu yani.
Ardından kayınpeder arabaya bindi ve söylediği cümle
"ARABA UCAK OLMUS SANKİ".
Bende gözlerine bakarak.
"Sakalımda var ama baba 3 aydır sözümü dinleyip bujileri değiştirmedin" dedim.
3 aydır 1,4 - 1,6 diye başımın etini yiyen kayınpeder şimdi
"bakım şart" diyor.
Haberiniz olsun 2000-2500 üzerindeyken kesinti yapıyorsa sarsıyorsa ateşleme sistemine bujisine baktırın derim.