amortisör iki çeşit yağlı ve gazlı yeni araçların çoğunda gazlı amartisör kullanılıyor konforu artırmak için. tabi bu dediğim avrupadaki otoban ve yollara göre. ben ankaradayım günlük 200 km yol yapıyorum 180 km.si bozuk çukur yama kasis aklına ne gelirse yalnızca hava alanına giderken 20 km rahat. diyeceğim gazlı amartisör yağlı amartisörden yumşak ve aracın hızı artıkca yola tutunması ve konforu artırması icindir bu yollarda bu amortisörler iyi dayanıyor daha önceki aracım yağlı amartisörlü idi buna inan her 3 ayda ostim nam amörtisördeydim opelin amörtisörü kolay kolay bozmaz dediğim gibi yol yok hakkaride askerlik yaptım inan dağ yolu=ankara cadde ve sokakları bildiğim ve tecrübelerim bu kadar başka araclardada aynı sorunlar var ama niyeyse kimse söylemek istemiyor. passat ve octavyada kullandım bu kadar ses yapmıyor sesin olmamasının nedeni 15, jant ve 65 yanak lastik kullanıldığı için diyorum. kardeşim arabalar ne yapsın bu yollara benden çatır çatır hersene vergi alıyorlar asfalt yol yok. neyse bildiklerim bu kadar opelin tadını hiç bi aracta yok buna inan lastiklerimizde biraz büyük 16, cant ve215 55 yanak bununda etkisi var lastik markan iyi olursa kasise girişler biraz yumşuyor şimdilik bunlar