aldığımda buji ve buji kabloları değiştirdim.Tech 2 arıza cihazına bağlattım lambda ve o2 sensörü arızaları veriyor sorun olamayacağını söylediler..Fakat benzinde iken arıza lambası yakmıyor.
sorunu kendiniz yazmışsınız zaten lambda sensörü fazla etki etmez ama oksijen sensörü benzine direk etki eder. çekişi bile değişir.değiştirin farki görün.
6 sene 2,5 vectraya bindim. ne şehir içinde ne uzun yolda yakıtı hiç üzmedi. benim arabam manueldi. arabayı dinlerseniz yerine ve devrine göre vites değiştirip gaz verirseniz şehir içinde 9-9,5lt yakarsınız. aynı dönemde 2,0 gls aracımızda vardı aynı yolda oda 9-9,5lt yakardı 2,5'de. uzun yolda 2,5 7-7,5lt kadar düşerdi 2,0 8lt anca görürdü.
şuanda astra f gsi kullanıyorum benzinde ş.içinde son zamlardan sonra 340-350kr yakıyor. benzin 3,80tl iken istanbuldan 80tl ye geldim hemde 140-150 ile.hafta içi eşimin palio 1,2 speedgearını kullanıyorum benzinde 440kr tüpte 250kr yakıyor.
2,5 manuel vectrada şehir içinde 12-13lt yakanların ya motorlarında sorun var yada her işıkta gazı paspasa yaslıyorlar. ben motorun torkundan ötürü şehir içinde nerdeyse 2.vitese düşmeden dolasıyordum ve devirde çoğunlukla 2500-3000 geçmiyordu. kırmızıda kalkıp yol müsaitse 100-150mt içinde 5. vitese rahatça alıp ekonomi yapabiliyordum.
birde bu araçlarda şöyle bir durum vardır. ekonomi yapmak için yokuş aşağı yada düz yolda araç hızlanınca vitesi boşa almayın araç viteste kalsın ama gazı kesin. böyle yapınca sistem benzini keser motor kendi ataleti ile çalışır. zaten yol bilg. anlık tüketimi 0 yazar. ama boşa alırsanız araç stop etmesin diye belli bir miktar benzin gönderir. kırmızıya yaklaşırkende yada duracağınız zamanda mümkün mertebe vites ufaltarak ama motoru çokta kompresyona düşürmeden zorlamadan yavaşlayıp frene basın ve durun. hemde balataların ömrü uzamış olur.
otomatik içinde aynısı söz konusu onun yaktığıda manuele göre 1,5-2lt fazla olmalı. uzun yolda ise 0,5lt fark ediyor.