vectra a Hava debimetre sorunu.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ose
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Aracım
"arıza kodu 73: hava akış sensörü çok düşük voltaj"
Aracı 3 ay önce aldım. Aldığımda arıza lambası yanmıyordu fakat rölantide sapıtmalar dengesizlik yaşıyodum soğukken geç çalışma vardı. rölanti motorunu ve gaz kelebiğini temizledim geç çalişma hariç 3 gün düzeldi sonra sorunlar tekrar devam etti neyse burada okuduklarım sonucu aracı incelediğimde hava filtre körüğünde yırtılma vardı değiştim . Rölanti dengesizliği %90 azaldı fakat 2-3. vitesten daha düşük viteslere geçeceğim zaman devir hızla düşerek istop edecek gibi olup sonra kendini toparlıyor hatta arada istop da ediyor. 3 haftadan beridir arada arıza lambası yanıyor. Özellikle motor komresöre yani ayağımı gazdan çektiğimde yanıyor gaza basınca bazen sönüyor bazen yanmaya devam edip belli bir süre sonra sönüyor. Hata kodu olarak yukarda yazdığım kodu aldım. Sorun hava debimetresini işaret ediyor bilindiği üzere orjinal Bosch ve çok pahalı( 500-600tl belki daha pahalı) Orjinali bulmak da sıkıntı.Yan sanayi okuduklarıma göre randıman alan yok ikinci el derseniz güvenim yok yüzde 90 onlarda bozuk çıkıyor bulunduğum yerde de zaten çıkma bulamam. Asıl sorum bunun temizliği bakımı tamiri ne kadar başarılı olur. Son çare sıfır alırsak bosch haricinde marka öneren var mı? (öneren daha önce bu markayı denemiş ise bi zahmet belirtirse iyi olur ) Ayrıca bosch alırsak nerden orjinal bosch buluruz.
Not: Daha hiçbir ustaya bu debimetreyle ilgili gitmedim.
orjinal hata kodu Almanca;
73 Luftmengenmesser - Spannung zu niedrig
73 Luftmengen-/Luftmassenmesser - Spannung zu niedrig =/ 73 Kütle hava akış hava akış çok düşük voltaj sensör
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar debimetreyi söktüm elektronikçi arkadaşlardan acil cevap bekliyorum kırmızı ile işaretlediğim yeri yağsız kontak spreyi ile sildim simsiyah madde toz çıktı. O kısım baya aşınmış gibi gözüküyor. Gerekli temizlikleri yaptıktan sonra taktım soğukken rölanti iyi az ısındıktan sonra rölanti tamamen kafayı yedi ve stop etmeler sıklaştı. Temizlik yaramadı. Bugün orayı tamir amaçlı dolum yaparak ona benzer tahminen yarı iletken bir sıvı aradım fakat buralarda bulamadım. Siz ne dersiniz sorun ordan mı?
Resmini yüklüyorum:
1.5.webp
Alttaki ikinci resim ise temizlemeden önceki hali sarı ile belirttiğim yere dikkat ederseniz biraz dağılmış.
2.2.webp

Tamiri mümkün müdür? Elimde voltmetre yok ölçüm yapamıyorum. Veya başka tavsiyesi olan?
 

Ekli dosyalar

  • 2.1.webp
    2.1.webp
    58.9 KB · Görüntüleme: 38
  • 1.4.webp
    1.4.webp
    32.2 KB · Görüntüleme: 32
Son düzenleme:
arkadaşım iletkenlik sorununu yapışkanlı bakır bant le çözebilirsin yapıştırdıktan sonraa aynı şekilde üzerinden kesmen lazım kesin çözüm
 
arkadaşım iletkenlik sorununu yapışkanlı bakır bant le çözebilirsin yapıştırdıktan sonraa aynı şekilde üzerinden kesmen lazım kesin çözüm
Sorun şu orda tam iletken bi malzeme kullanılmışsa sıkıntı yok şu arka cam rezitans tamirinde iletken sıvı kullanılıyor o bayağı iş görür fakat o siyah malzeme yarı iletkense oraya tam iletken bir malzeme kullanırsak voltaj değerleri değişir. Aklıma geldi yapışkan alümünyom bant kullanayım işe yararsa tam iletken kullanabiliriz.
 
bahsettiğin ing tabiriyle MAF sensörü,

Z7ndLz.jpg


kontak spreyi öyle her yerde kullanmıyorum, şok soğukluk vermesi ve çözücü madde içermesinden dolayı bazı yapıları bozuyor. duruma göre su+alkol karışımlı kulak pamuğu ile temizliyorum. voltmetre olmaması handikap benim biri analog, diğeri dijital 2 voltmetre kenarda hep durur
 
bahsettiğin ing tabiriyle MAF sensörü,
kontak spreyi öyle her yerde kullanmıyorum, şok soğukluk vermesi ve çözücü madde içermesinden dolayı bazı yapıları bozuyor. duruma göre su+alkol karışımlı kulak pamuğu ile temizliyorum. voltmetre olmaması handikap benim biri analog, diğeri dijital 2 voltmetre kenarda hep durur
Maşallah sizinki iyi duruyor. Bizim aracında muhtemelen ezber ustalar çıkma alıp taktı yoksa benim de bu kadar aşınmış olmayacaktı. O yüklediğim fotolar temizlik öncesine ait.
Aslında bozan kontak spreyi değil sökmeden öncede sorunluydu istop etmeler arada rölanti dengesizliği. Temizlikten sonra kendini belli etti sadece. Ordaki yapı itibari ile kolay kolay spreylerden hatta balata spreyinden etkilenecek gibi gözükmüyor. Ama dediğiniz gibi alkol pamuk en iyisi. O siyah bölüm baya aşınmış alttaki entegre gözüküyordu. kurşun kalemle aşınmış yerleri iyice karaladım ve düzeldi epey dolaştım bikere bile stop etmedi ani devir düşmesi olmadı arıza ışığı yakmadı. Yalnız bu yaptığım geçici çözüm bi süre sonra kurşun kalem tekrar aşınacak.. o maddenin yarı iletken olduğuna emin oldum. Sıra geldi yarı iletken bir mazeme sıvı yapışkan bulmak. Ve artık bir Voltmetre almak :)
Sizce o madde yarı mı tam mı iletken emin olmak için?
Bir soru daha alttaki açılır kapanır kelepekde iki civatanın orta üst kısmında saçta bi delik var sizinkindede var mıydı?
 
Son düzenleme:
Ha o resimdeki benim MAF sensörü değil, "Luftmengenmesser" ile Google görsellerde arama yapınca çıkan resimlerden biri, senin Vectra'nınkine benzediği fakat net çekim old için koydum sadece Benim aracın MAF sensörü o şekilde mekanik değil tamamen elektronik ki ben de bir kere çıkarıp temizlemiştim
pB25lN.jpg


senin türde MAF nasıl kontrol edilir bir doküman buldum, BMW için . BMW'ye arka katalizatör (nachrüstkatalysator) taktıktan sonra motorun calışması bozulmuş, hava filtresi ve bujileri yenilediği halde düzelmemiş o yüzden MAF sensörünü kontrol etmiş. 15 yıllık sensörün içini açmış hangi değerleri kontrol edeceğini anlatmış. Kullandığı voltmetre analog ve FET girişli olmalıymış.
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00753/f00753.htm
 
Ha o resimdeki benim MAF sensörü değil, "Luftmengenmesser" ile Google görsellerde arama yapınca çıkan resimlerden biri, senin Vectra'nınkine benzediği fakat net çekim old için koydum sadece Benim aracın MAF sensörü o şekilde mekanik değil tamamen elektronik ki ben de bir kere çıkarıp temizlemiştim

senin türde MAF nasıl kontrol edilir bir doküman buldum, BMW için . BMW'ye arka katalizatör (nachrüstkatalysator) taktıktan sonra motorun calışması bozulmuş, hava filtresi ve bujileri yenilediği halde düzelmemiş o yüzden MAF sensörünü kontrol etmiş. 15 yıllık sensörün içini açmış hangi değerleri kontrol edeceğini anlatmış. Kullandığı voltmetre analog ve FET girişli olmalıymış.
http://wp1016621.server-he.de/fotost/f00753/f00753.htm
Bizim ülkede rölanti bozukluğuna hemen parça değiş. Ve o kadar yer gezdim kimse cesaret edip içini açamadı abi yensini al ayar tutmaz bilmem ne parçacıdan tutun özel servisine kadar. Yetkili servisin ne diyeceğinin peşin bildiğimden hiç gitmedim bile. Debimetreyi tam sağlıklı hale getirdikten sonra hassas ayarı için sanayiyi gezdim abi cihaz yok sen arabayı sat bilmem ne. E bu arabayı satınca alacak adam gavur mu? Bu şekilde neden satayım yazık değil mi neden hakka gireyim . Satan hakkıma girdi bende başkasının hakkına mı girmem lazım. Tamam parça pahalı diyecek sözüm yok ama o parça tamir ettiremiyosan değişeceksin. Maalesef ustaların %90 ı ezberci. Parçayı Al değiş çıkma bul bilmem ne, Tamam tamir edilecek şey var edimiyecek şey var. Bu söktüğüm parça %90 mekanik arıza veriyor elektronik arıza verecek pek de şahane bir kısmı yok. 20 yıl yetkili serviste çalışmış birde sanayide yer açmış bana tech cihazında volt değerlerini göremeyiz diyor tech 1 i yok ya başka yere gitmeyeyim diye. Tamamen hiçbir cihazdan yardım almadan ayar yaptım ve eski geç çalışma stop etme çiğ yakma sorunlarını ortadan kaldırdım. En son yarı iletken bir malzeme bulup orayı tamirden sonra ayarı yapmak gene bana kalacak.
Sizede teşekkür ederim. Bu bilgiler ışığında daha düzgün bir ayar yapabilecem. Sizdeki mekanik voltmetre 1 volt a hassas mı? Ayrıca FET girişten kasıt nedir?
 
Ne yazıkki oraya uyacak yarı iletken bir malzeme bulmanız çok zor çünkü o kısım esasında değişken dirençli bir potansiyometredir.

Potansiyometrelerin farklı farklı direnç değerleri olur.Fakat youtube da bir ara bir video izlemiştim elemanın biri o potansiyometre kartının vidalandığı delikleri genişletip kartı komple aşağıya kaydırıyordu (yarım mm. kadar) yani skalanın çalışarak çizdiği bölge çok çok az aşağıya kaymış oluyor ve böylece temiz yüzeye temas etmeye başlıyordu.

Tabi sizin kartınızdaki yollar ne durumda bilemiyorum.
 
Geri
Üst