vectra a Hava debimetre sorunu.

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Ose
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ne yazıkki oraya uyacak yarı iletken bir malzeme bulmanız çok zor çünkü o kısım esasında değişken dirençli bir potansiyometredir.

Potansiyometrelerin farklı farklı direnç değerleri olur.Fakat youtube da bir ara bir video izlemiştim elemanın biri o potansiyometre kartının vidalandığı delikleri genişletip kartı komple aşağıya kaydırıyordu (yarım mm. kadar) yani skalanın çalışarak çizdiği bölge çok çok az aşağıya kaymış oluyor ve böylece temiz yüzeye temas etmeye başlıyordu.

Tabi sizin kartınızdaki yollar ne durumda bilemiyorum.
Teşekkür ederim kurşun kalem ucuyla karaladım ve sonuç mükemmel. Bikere bile devir düşmesi yaşamadım. Kurşun kalem içinde Carbon silisyum grafit vb maddelerden yapılıyor yanılmıyosam. Aklıma toner geldi açıkta sertleşir muhtemelen. ama toner =kurşun kalem mi bilmiyorum. Kullandığım kurşun kalem ösym nin sınavlarda verdiği kalem 2B mi 4B mi o bile yazmıyor:) Ben o skalanın sacını kaydırmayı düşündüm pek mümkün gözükmüyor. Ama kart fikri kulağa hoş geldi aşındırdığı yer olan üç kanalın herbirinin az üstü İlk günkü kadar sağlam . Yalnız dikkat ederseniz bosch kart kaydırmayı farketti gibi gözüküyor ve bakarsanız arkadaşın koyduğu akışmetre eski nesil ve birçok eski model araçlarda da o var ve bendeki ise bu tiplerin son nesli . Kart kaydırma olmasın die bi sürü abidik kobidik şeyler yapmış gibime geldi.Yani amaç yenisi alınsın. Siz bu işten anlıyorsunuz nette şunu buldum:
http://www.yesilkoyelektronik.com/lehim-fiyat/129-bakir-iletken-boya.html
Sizce işe yarar mı? fikir önemlidir.
 
Son düzenleme:
Yaklaşık 8 yıl önce bende de vectra a vardı.2.0i.
Hava debimetresinin yuvarlak olan boğazın içine bakınca kırmızı renkli minik bir sensör vardı.O çok kirlenmişti ve benzinle temizlemiştim.Aracımda sadece arıza ışığı yanıyordu ve herkes lpg den diyordu.İnat etmiştim söndürmeye ve temizlik sonrası sönmüştü.Hatırladığım bu kadar.
 
Yaklaşık 8 yıl önce bende de vectra a vardı.2.0i.
Hava debimetresinin yuvarlak olan boğazın içine bakınca kırmızı renkli minik bir sensör vardı.O çok kirlenmişti ve benzinle temizlemiştim.Aracımda sadece arıza ışığı yanıyordu ve herkes lpg den diyordu.İnat etmiştim söndürmeye ve temizlik sonrası sönmüştü.Hatırladığım bu kadar.
Sanırım o temizlediğiniz giren havanın sıcaklığını ölçen sensör.
 
Bizim ülkede rölanti bozukluğuna hemen parça değiş. Ve o kadar yer gezdim kimse cesaret edip içini açamadı abi yensini al ayar tutmaz bilmem ne parçacıdan tutun özel servisine kadar. Yetkili servisin ne diyeceğinin peşin bildiğimden hiç gitmedim bile. Debimetreyi tam sağlıklı hale getirdikten sonra hassas ayarı için sanayiyi gezdim abi cihaz yok sen arabayı sat bilmem ne. E bu arabayı satınca alacak adam gavur mu? Bu şekilde neden satayım yazık değil mi neden hakka gireyim . Satan hakkıma girdi bende başkasının hakkına mı girmem lazım. Tamam parça pahalı diyecek sözüm yok ama o parça tamir ettiremiyosan değişeceksin. Maalesef ustaların %90 ı ezberci. Parçayı Al değiş çıkma bul bilmem ne, Tamam tamir edilecek şey var edimiyecek şey var. Bu söktüğüm parça %90 mekanik arıza veriyor elektronik arıza verecek pek de şahane bir kısmı yok. 20 yıl yetkili serviste çalışmış birde sanayide yer açmış bana tech cihazında volt değerlerini göremeyiz diyor tech 1 i yok ya başka yere gitmeyeyim diye. Tamamen hiçbir cihazdan yardım almadan ayar yaptım ve eski geç çalışma stop etme çiğ yakma sorunlarını ortadan kaldırdım. En son yarı iletken bir malzeme bulup orayı tamirden sonra ayarı yapmak gene bana kalacak.
Sizede teşekkür ederim. Bu bilgiler ışığında daha düzgün bir ayar yapabilecem. Sizdeki mekanik voltmetre 1 volt a hassas mı? Ayrıca FET girişten kasıt nedir?

Evet zaten analog voltmetre en ufak hareketi bile görebiliyorsun yani gözkararıyla 1 voltun 4'te 1'ini dahi tahmin edebiliyorsun.
lvNqyr.jpg

FET bir cesit transistör bendeki elektronik voltmetre üzerinde PNP ve NPN şeklinde 2 transistör girişi var herhalde oradan yapılan ölçümü kast ediyor olabilir.

Bosch'un o parça tamir edilemesin diye öyle yapmış olacağını sanmam. Ki zaten grafit boya ile onu tamir etmek mümkün, her halukarda hassas işçilik gerektiren tamir yanlız.

Arkadaşın bahsettiği kırmızı sensör salt sıcaklık değil bildiğin MAF sensörü olmalı.
 
Evet zaten analog voltmetre en ufak hareketi bile görebiliyorsun yani gözkararıyla 1 voltun 4'te 1'ini dahi tahmin edebiliyorsun.
FET bir cesit transistör bendeki elektronik voltmetre üzerinde PNP ve NPN şeklinde 2 transistör girişi var herhalde oradan yapılan ölçümü kast ediyor olabilir.

Bosch'un o parça tamir edilemesin diye öyle yapmış olacağını sanmam. Ki zaten grafit boya ile onu tamir etmek mümkün, her halukarda hassas işçilik gerektiren tamir yanlız.

Arkadaşın bahsettiği kırmızı sensör salt sıcaklık değil bildiğin MAF sensörü olmalı.
Netten bulduğun karbon boyalar yapışkan üzelliği yoktu. Grafit boya hiç araştırmadım onada bakarım Kurşun kalemle benzinde sıkıntısız 1-2 gün kullandım fakat sonra lpg ye geçince düşük devirlerde gaz yememeye başladı. Bu akşam tekrar söktüm dağıtıp yukarda arkadaşın dediği gibi kartı az aşağı kaydırdım bu vesileyle skala aşınmamış yerlere temas edecek aşınmış kanallarada kurşun kalemi iyice yedirdim taktım rölantide gaz verip çekince devir yavaş düşüyor haricinde sıkıntı yok bakalım 1-2 gün kullanıp bi ince ayar yapalım bakalım ne olacak çünkü Volt değerleri muhakak ki değişmiştir. Bu şekilde randıman verirse kalıcı çözüm gibi birşey olur galiba çünkü kurşun kalem olan yerlere skala temas etmeyecek. Aklıma takılan skala üzerindeki kablo içten kırılmalar olmuş mudur paralel artı bi kablo çekmek daha mı sağlıklı olur? Deneme amaçlı kabloda çekmedim.
ısı algısı küçük dirence benzeyen hassas bir parça değil miydi? Sizin attığınız benim tipten ma sensörü dikkat ederseniz 2 beyaz kablo alta doğru iniyor boğaza gider orda dirence benzer bişey var. Ona bağlı. Yada arkadaş net söylemedi Vectra a sı 16v ise ması benden farklıdır yeni tipleri inceleme şansım olmadı siz haklısınızdır.
 
Son düzenleme:
Bence en iyi yöntem yine kart kaydırarak yapmaktır.Her ne kadar iletken kalemlerle yada boyalarla denesenizde verim alabileceğinizi sanmıyorum çünkü mevzu bahis yerde "yarı iletken" madde kullanılması gerekiyor ki potansiyometre özelliği çalışabilsin yapısı bu.
 
Bence en iyi yöntem yine kart kaydırarak yapmaktır.Her ne kadar iletken kalemlerle yada boyalarla denesenizde verim alabileceğinizi sanmıyorum çünkü mevzu bahis yerde "yarı iletken" madde kullanılması gerekiyor ki potansiyometre özelliği çalışabilsin yapısı bu.
Şimdilik randıman veriyor ileriki günlerde bakalım ne olacak.
 
Üçbeş gün lpg bitik gezdim.Benzinde hiçbir sorun yok stop tekleme rölanti iyi. Bugün garantiden lpg şamandra değişimine gidince kalibrasyonda yapın dedim neyse yapıldı çıktım 2 km gitmeden düşük devirde tekleme başladı gene. Vites düşürürken devir ani düşmesi gene hortladı. Rölantide beklerken ani gaz vermede tekleme gaz yememe üst devirlere çıkınca sorun yok. Seyir halinde gene sorun yok. Lpg servisine kızamıyorum da çünki parçamın sorunlu olduğunu düşünüyorum. Debimetre fişini çekince arıza ışığı yakıyor ve istop ediyor. Fişi çekik Tekrar çalıştırıyorum tekleme yok. Bilmiyorum ne yapacam.
 
eBay Almanya'da €88'ya sıfırı satılıyor: http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-1...a-Omega-Vectra-Luftmassenmesser-/171400014309

kargosu biraz tuzlu, €33 fakat Türkiye'ye gönderiolar sonuçta. Ben olsam ondan alırdım, hem kendine hem aracın sonraki sahibine iyilik yapmış olursun .)
Parçacımda bosch var made in france 450tl sıfır. Türkiyede nette gmparçıcıda Alman bosch 1000tl civarı yan sanayi ithal 190TL ( muhtemelen çin işi aliexprestir.) Bu ebaydaki de muhtemelen çin olabilir. Bugün lpg ayarına tekrar gönderdim kaz konum sensörü bozuk diye opel özel servise gönderdi özel servise bende gittim usta baktı benzine aldı baktı etti hiçbir sorun yok diyor. Lpg de sorun var diyor. Benim de kafam karıştı. Lpg cinin arıza tespiti de kelepek konum sensör fişini çekmek sureti ile arıza tespit.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst