Sonunda uzun süredir yapmayı düşündüğüm kapı döşemesini deri yapma fikrini bu yaz gerçekleştirebildim. Yaparken sıkça fotoğraf çekmeye özen gösterdim.
Elimden geldiğince nasıl yapıldığını ve ne kadara mal olduğunu sizlere paylaşmaya çalıştım. Hoşuna gidenlerin yada şöyle olsa daha güzel olurdu diyeceklerin, beğenmeyenlerin yani herkesin fikrini belirtmesini isterim.
İlk önce kapıdaki kumaşın tam ölçüsü alabilmek için boya bandı ile kumaşı kapladıktan sonra fazlalıklarını kesme yolu ile böyle bir görüntü oluştu. Sonra bu banttan oluşan kumaşı düz bir yüzey üzerine yapıştırarak kalıpları elde etmiş oldum. (bu fotolar Kdz. Ereğli’de bayram tatilindeyken çekildi. Kapıları söktüm kumaşı söküp o kumaş ile de marangoza gidebilirdim ama bayramda uğraşmaya vakit olmadığından ve Ankara’ya dönerken uzun yolda kapı kartları olmadan gelmek istemediğimden kapı üstündeyken yaptım. Sizin için sorun olmayacaksa kapı kartlarını söktükten sonra kumaşı keserek kalıp alabilirsiniz tabi ki de.)
Ön kapıların kumaşının kalıbının alınması
Bu adımdan sonra marangoza gidilip aldığımız kalıplardan faydalanarak ikişer adet 3mm kalınlığında kontra plak kestirdim. 3mm kestirmemin sebebi ne kadar kalınlaşırsa o kadar ağırlığı artacak ve ayrıca kapıda bu parçayı oturtacağım yüzey derinliğine orijinal gibi otursun diye idi. Daha kalınını da almadığım iyi olmuş. Sonuç olarak elimizde aşağıdaki gibi bir parça oluyor. Sağlam olması zamanla sarkma vs. olmaması için 20 noktadan kapı kartına sabitlemeye karar verdim. İşaretlediğim noktaları fotoğrafta görebilirsiniz.
(3mm kontra plak ve kesimi toplam tutar = 40 tl)
Sonra bu işaretlediğim yerlerden delikler açtım. Bu noktada bir adımın fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Bu parçalara delik açtıktan sonra kapıların kumaşı sökülmüş yüzeyine oturtup parçaya açtığım delikleri referans alarak kapı kartlarına da delikler açtım. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz cıvataları tam oturtabilmek için. Pulları deliklere uygun şekilde Derby yardımı ile sabitledikten sonra cıvataları yerleştirdim.
Kapı kartı ile örtüşecek arka yüzeyi böyle görünüyor.
Derileri aldığım döşemecinin verdiği sünger üstünde 4 kapının da pul ve cıvatalanmış halleri böyle
Kullandığım süngerin kalınlığı bu kadar. Tam ölçüsünü mm olarak bilemediğimden fotoğrafını çektim. Bu noktada fotoğraflamayı unuttum bir adım daha var bu süngeri yaptığım parçanın arabanın dışına değil bize bakan pullarla sabitlediğim yüzeye kaplama olarak bol derby kullanarak yapıştırdım. Böylede cıvataların yarattığı çıkıntılardan kurtuldum ve döşemecinin dediğine göre sünger kullamam derinin kolayca çizilmesini engellemek için şartmış.
(Yeterli deri ve ince sünger = 40tl)
Montaja hazırlamak için kapılardaki kumaşı söktüm ve parçaya uygun delikleri açtım. Ön kapılar;
Kapı kartının çıplak kalan yüzeyi beni rahatsız etti. Nemlemesinden ve ses geçirmesinden tedirgin olduğum için maskeleme yapıp siyah sprey boya ile kendimce yatılım yaptım.
(1 kutu Mat siyah Motip Marka sprey boya = 18.27 tl)
Şimdi sıra deriyi gerdirmeye geldi. Bu işlem sırasında yanımda biri olmadığından pek foto çekemedim. Bir elimle deriyi gerdirip bir elimle fotoğrafta görmüş olduğuz turuncu zımba makinası ile deriyi kontra plak parçaya zımbaladım. Çok zor bir işlem değil fakat sabır ve dikkat gerektiriyor. Bu noktada önemli olan bir şey var. Kullanacağınız zımbanın dişlerinin çok kısa yada çok uzun olmaması lazım. Birkaç kırtasiye gezince tam istediğim zımba telini buldum. Kısa olursa kontra plağa işlemez, uzun olursa kontra plağı geçip deride minik delikler açabilir. Buna çok dikkat etmek lazım. Bu fotoğrafta arka kapıların parçalarının işlemi bitmiş halini görüyorsunuz.
(Zımba makinesini arkadaştan aldım, ama satın alınması gerekiyor ise yaklaşık 35 tl, Fazlaca miktarda zımba teli = 5tl, fazlaca somun+pul+cıvata=18 tl)
Sağ ön kapının kontra plağı takmadan önceki son hali
Gene sağ ön kapının hazır parçasının arka yüzeyi. Çok zımba kullanmak gerekebilir.
Parçayı monte ettikten sonra sol ön kapının arka yüzeyi. Somunları derby ye buladıktan sonra iyice sıkıştırdım. Zamanla gevşemezler umarım. Bu fotoğrafta görüntü niye böyle alacalı bulacalı derseniz; siyah boyanın üstüne yalıtım yapmıştım onun artıkları yüzünden böyle görünüyor.
Sağ ön kapının montajı bitmiş hali: Bu fotoğrafta da görüldüğü gibi biraz buruşukluk var. Ne yaptıysam düzeltemedim. Belki zaman ile sıcaktan falan kendiliğinden düzelir. Neden böyle oldu anlamadım. Sanırım fazla güç uygulayıp deriyi esnettim.
Toplu fotoğraf
Kapı cebinin orijinal hali beni çok rahatsız ediyordu. Ufak bir şey koyunca takur tukur bir öne bir geriye gidip geliyordu. Bende hazır sökmüşken kaydırmaz diye tabi edilen halıların altına koydukları zımbırtıdan alıp bu cebe göre kestim ve çift taraflı bant ile yapıştırdım.
Bu da bitmiş hali
Sonunda kapıların son fotoğrafları. Bir haftadır arabanın üstündeler herhangi bir sorunla karışlaşmadım henüz. Umarım beğenirsiniz. Sorular ya da tavsiyelere her zaman açığım J
Elimden geldiğince nasıl yapıldığını ve ne kadara mal olduğunu sizlere paylaşmaya çalıştım. Hoşuna gidenlerin yada şöyle olsa daha güzel olurdu diyeceklerin, beğenmeyenlerin yani herkesin fikrini belirtmesini isterim.
İlk önce kapıdaki kumaşın tam ölçüsü alabilmek için boya bandı ile kumaşı kapladıktan sonra fazlalıklarını kesme yolu ile böyle bir görüntü oluştu. Sonra bu banttan oluşan kumaşı düz bir yüzey üzerine yapıştırarak kalıpları elde etmiş oldum. (bu fotolar Kdz. Ereğli’de bayram tatilindeyken çekildi. Kapıları söktüm kumaşı söküp o kumaş ile de marangoza gidebilirdim ama bayramda uğraşmaya vakit olmadığından ve Ankara’ya dönerken uzun yolda kapı kartları olmadan gelmek istemediğimden kapı üstündeyken yaptım. Sizin için sorun olmayacaksa kapı kartlarını söktükten sonra kumaşı keserek kalıp alabilirsiniz tabi ki de.)
Ön kapıların kumaşının kalıbının alınması
Bu adımdan sonra marangoza gidilip aldığımız kalıplardan faydalanarak ikişer adet 3mm kalınlığında kontra plak kestirdim. 3mm kestirmemin sebebi ne kadar kalınlaşırsa o kadar ağırlığı artacak ve ayrıca kapıda bu parçayı oturtacağım yüzey derinliğine orijinal gibi otursun diye idi. Daha kalınını da almadığım iyi olmuş. Sonuç olarak elimizde aşağıdaki gibi bir parça oluyor. Sağlam olması zamanla sarkma vs. olmaması için 20 noktadan kapı kartına sabitlemeye karar verdim. İşaretlediğim noktaları fotoğrafta görebilirsiniz.
(3mm kontra plak ve kesimi toplam tutar = 40 tl)
Sonra bu işaretlediğim yerlerden delikler açtım. Bu noktada bir adımın fotoğrafını çekmeyi unutmuşum. Bu parçalara delik açtıktan sonra kapıların kumaşı sökülmüş yüzeyine oturtup parçaya açtığım delikleri referans alarak kapı kartlarına da delikler açtım. Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz cıvataları tam oturtabilmek için. Pulları deliklere uygun şekilde Derby yardımı ile sabitledikten sonra cıvataları yerleştirdim.
Kapı kartı ile örtüşecek arka yüzeyi böyle görünüyor.
Derileri aldığım döşemecinin verdiği sünger üstünde 4 kapının da pul ve cıvatalanmış halleri böyle
Kullandığım süngerin kalınlığı bu kadar. Tam ölçüsünü mm olarak bilemediğimden fotoğrafını çektim. Bu noktada fotoğraflamayı unuttum bir adım daha var bu süngeri yaptığım parçanın arabanın dışına değil bize bakan pullarla sabitlediğim yüzeye kaplama olarak bol derby kullanarak yapıştırdım. Böylede cıvataların yarattığı çıkıntılardan kurtuldum ve döşemecinin dediğine göre sünger kullamam derinin kolayca çizilmesini engellemek için şartmış.
(Yeterli deri ve ince sünger = 40tl)
Montaja hazırlamak için kapılardaki kumaşı söktüm ve parçaya uygun delikleri açtım. Ön kapılar;
Kapı kartının çıplak kalan yüzeyi beni rahatsız etti. Nemlemesinden ve ses geçirmesinden tedirgin olduğum için maskeleme yapıp siyah sprey boya ile kendimce yatılım yaptım.
(1 kutu Mat siyah Motip Marka sprey boya = 18.27 tl)
Şimdi sıra deriyi gerdirmeye geldi. Bu işlem sırasında yanımda biri olmadığından pek foto çekemedim. Bir elimle deriyi gerdirip bir elimle fotoğrafta görmüş olduğuz turuncu zımba makinası ile deriyi kontra plak parçaya zımbaladım. Çok zor bir işlem değil fakat sabır ve dikkat gerektiriyor. Bu noktada önemli olan bir şey var. Kullanacağınız zımbanın dişlerinin çok kısa yada çok uzun olmaması lazım. Birkaç kırtasiye gezince tam istediğim zımba telini buldum. Kısa olursa kontra plağa işlemez, uzun olursa kontra plağı geçip deride minik delikler açabilir. Buna çok dikkat etmek lazım. Bu fotoğrafta arka kapıların parçalarının işlemi bitmiş halini görüyorsunuz.
(Zımba makinesini arkadaştan aldım, ama satın alınması gerekiyor ise yaklaşık 35 tl, Fazlaca miktarda zımba teli = 5tl, fazlaca somun+pul+cıvata=18 tl)
Sağ ön kapının kontra plağı takmadan önceki son hali
Gene sağ ön kapının hazır parçasının arka yüzeyi. Çok zımba kullanmak gerekebilir.
Parçayı monte ettikten sonra sol ön kapının arka yüzeyi. Somunları derby ye buladıktan sonra iyice sıkıştırdım. Zamanla gevşemezler umarım. Bu fotoğrafta görüntü niye böyle alacalı bulacalı derseniz; siyah boyanın üstüne yalıtım yapmıştım onun artıkları yüzünden böyle görünüyor.
Sağ ön kapının montajı bitmiş hali: Bu fotoğrafta da görüldüğü gibi biraz buruşukluk var. Ne yaptıysam düzeltemedim. Belki zaman ile sıcaktan falan kendiliğinden düzelir. Neden böyle oldu anlamadım. Sanırım fazla güç uygulayıp deriyi esnettim.
Toplu fotoğraf
Kapı cebinin orijinal hali beni çok rahatsız ediyordu. Ufak bir şey koyunca takur tukur bir öne bir geriye gidip geliyordu. Bende hazır sökmüşken kaydırmaz diye tabi edilen halıların altına koydukları zımbırtıdan alıp bu cebe göre kestim ve çift taraflı bant ile yapıştırdım.
Bu da bitmiş hali
Sonunda kapıların son fotoğrafları. Bir haftadır arabanın üstündeler herhangi bir sorunla karışlaşmadım henüz. Umarım beğenirsiniz. Sorular ya da tavsiyelere her zaman açığım J
Son düzenleme: