Vectra A ve frenler.

haydut25

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Kas 2009
Mesajlar
2,235
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
46
Arkadaşlar merhaba.

Bugün gelen bir misafirimle yemeğe çıktık.Kendisinin 1.8 vectra sı var.A kasa olanlardan.Aracı ben kullandım.Birşey farkettim.Bir çok abs olmayan araç kullandım.Fakat daha önce kullandığım abs siz bir opelde de farkettiğim birşeyi bunda da farkettim.Diğer abs siz araçlarda frene biraz dokunsan 4 teker kızaklayacak,hatta sanki arabada abs varmışcasına sağlam tutarken, bu kullandığım iki opelde de frenler sanki ayağının altında et eziyormuşsun gibi baya bi pedal yarısına indiğinde tam tutuyordu.Neredeyse fren hiç tutmayacakmış hissi veriyor.Araç sahibi bir kaç opel servisi ve bir kaç frenciye gittiğini, bunun normal olduğunu söylediklerini söyledi.Sizin araçlarınızda da var mı?
 
arka balatalar 1.8 lerde kampana sıstemlı ayarında sorun varsa(düşükse ayarı) fren pedalı aşagıya duser el frenını bı kac diş cekıp kullanmayı dene duzelırse sorun arkada duzelmesse gene arkadan:)
 
arka balatalar 1.8 lerde kampana sıstemlı ayarında sorun varsa(düşükse ayarı) fren pedalı aşagıya duser el frenını bı kac diş cekıp kullanmayı dene duzelırse sorun arkada duzelmesse gene arkadan:)

Araç sahibi ben değilim.Kampanayla alakası olacağını düşünmüyorum diğer araçların bazılarıda kampanalıydı ve ticari olarak kullanılan araçlardı :) Ecza deposu mümessilleri gibi sürekli uzun yola giden hırpalanan araçlardı.
 
Benim aklıma anamerkezlerinden dolayı kaynaklanan ve bütün opellerde görülen bir sorunmu acaba diye düşünce uyandırdı bu konu açıkçası.
 
Son derece normal bir durum. Bizim şu an kullandığımız 4 tekeri de disk frenli olan 91 model A kasa Vectra 2.0, eski Kadett, Rekord, hatta şimdiki 63 Taunus'un frenleri de aynı durumda. Panik fren yapmadığın sürece tekerler kilitlenmez, bu bir nevi emniyet şeklidir. Ama daha evvel kullandığımız, Flash ve Doğan'da aynı durum yoktu, biraz freni fazla köklesek hemen tekerler kilitler, arabasının çizgisi değişirdi. Bu nedenle piyasada biraz sert basılan frenlerde bile arkasını savuran bol miktarda Renault, Tofaş serisi görürsün ama alman arabası göremezsin. Bu durum özellikle soğuk frenlerde kendini hemen belli eder ve tehlike yaratır.
 
aynı sıkıntıyı çekiyorum.
94 gt var 4 teker disk fren.
balatalar bitti disklerle birlikte değişti. pedal dibe düşüyordu merkez değiştim daha beter oldu. şu an fren sistemini güçlendirecek yollar arıyorum.
ana merkez kaliper ve diskleri büyütmenin peşindeyim.

sorun genelinde değilde orjinal parçanın pahalı olması. paraya kıyıp alayım desenizde yaştan dolayı her parçayı bulamamanız, yan sanayilerinde kalitesiz olması.
 
Son derece normal bir durum. Bizim şu an kullandığımız 4 tekeri de disk frenli olan 91 model A kasa Vectra 2.0, eski Kadett, Rekord, hatta şimdiki 63 Taunus'un frenleri de aynı durumda. Panik fren yapmadığın sürece tekerler kilitlenmez, bu bir nevi emniyet şeklidir. Ama daha evvel kullandığımız, Flash ve Doğan'da aynı durum yoktu, biraz freni fazla köklesek hemen tekerler kilitler, arabasının çizgisi değişirdi. Bu nedenle piyasada biraz sert basılan frenlerde bile arkasını savuran bol miktarda Renault, Tofaş serisi görürsün ama alman arabası göremezsin. Bu durum özellikle soğuk frenlerde kendini hemen belli eder ve tehlike yaratır.

Diyorum ya, araç durmayacakmış hissi veriyor.Bu kadar çok araçtan bahsettiğinize göre sanırım bunun bir iyileştirme yolu yok.Fakat biraz daha güven verecek dozda, yani ne şu anki nede japon arabaları gibi sert değil, ikisinin ortası birşey daha iyi olurdu kanısındayım.
 
Frende sorun olsa basdığınızda yavaş yavaş kaçırma olur pedal iner..sorun ön disk artı arka disk veya kapmana incelmesi tolerans dışına gitmesi artı arka kampana ise fren balatası ile kampana mesafesinin büyük olmasından kaynaklanıyor..mesela ön disklerde tolerans mesela 3 mm iken bizde bunu taşlar tekrar kullanırlar hele kampanalarda sanmam değişen olduğu...işte bu tolerans dışı durumlarda fren pedalı mesafe uzar artı tutuşu azalır.diğer etkende fren yağı eskiliğidir.
 
................ana merkez kaliper ve diskleri büyütmenin peşindeyim..............

Bence bu durum çare değildir, nedenine gelince; bütün Vectra A 2.0 kullanıcıları araçlarının frenlerinden şikayetci olsalardı izleyeceğin yol doğru olurdu, öyle bir durum söz konusu olmadığına göre durum farklı. Selim ve senin de dediği gibi fazla tornalanan diskler, uzun süre değiştirilmeyen hidrolik yağı ve kalitesiz yan sanayi fren sistemine ait ürünler fren performansını düşürür. Panik fren yaptığında aracın tekerlekleri kilitlendiği halde araç gereğinden fazla kayıyorsa bu durumda tekerleklerin durumu ile süspansiyon sistemi de incelenmelidir.
 
Amortisör bile büyük etken fren mesafesinde patlam amortisör yerle kontağı keser bunu en güzel frende hissedersin Savaş Abi iyi noktaya el bastı
 
Geri
Üst