- Katılım
- 9 May 2017
- Mesajlar
- 16
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 33
Arkadaşlar merhaba yaklaşık 1 senedir foruma üyeyim ilk defa konu açıyorum bi eksiğim,yanlışım olursa kusuruma bakmayın. Öncelikle 2000 model Vectra B 1.8 cd otomatik araç sahibiyim, 289.xxx kilometrede ve 2 yıldır bende. 8-9 bin kilometrede yağını değiştiriyorum motul 10-40 kullanıyorum 240.000 kilometreden beri.
En son yağ değişiminden sonra araç yağ lambası yakmaya başladı, yağ pompası basıncı ölçüldü çok düşüktü ve yenisi takıldı. Ancak yağ lambası sanayiden çıkana kadar sönük kaldı araç ısınınca tekrar kırpılmaya başladı. Tekrar gittim ve yağ pompasının hatalı olduğu söylendi yenisi sipariş edilip tekrar baştan sıfır yağ pompası takıldı. Aynı zamanda yağ müşürü, orjinal yağ filtresi ve yağıda değişti. Sonuç yine hüsran, elektrik tesisatına dahi bakıldı hiç bir problem gözükmüyor. Aracın çekişinde gidişinde tek bir problem yok, yağ eksiltme yok, yağ kaçağı yok. 8000 kilometrede 500 gr kadar ekliyorum en fazla.
Rektefecinin bakmasını söylediler, baktırdım. Motorun altı açıldı yataklarda çizik dahi yok dedi, karterde ki yağ süzgecine baktı onda da sıkıntı yok dedi.Yağ basınç saatini bağladı pompaya yine düşük çıktı, tek bir ihtimal kaldı oda üst kapak contası çürümüş olabilir oradan basınç kaybı yaşayabilir dedi. Çok inandırıcı gelmedi, yağa su, suya yağ karışmıyor ve çekişinde hiç problem yok aracın. Yani conta çürük olsa bunlar da olurdu diye düşünüyorum. Abilerim kardeşlerim işin içinden çıkamadık, bilgileriniz dahilinde ne yapabiliriz beni bilgilendirirseniz çok çok sevinirim. Bayağı bir uzun oldu ama affola pskolojik olarak yıprattı beni artık.
En son yağ değişiminden sonra araç yağ lambası yakmaya başladı, yağ pompası basıncı ölçüldü çok düşüktü ve yenisi takıldı. Ancak yağ lambası sanayiden çıkana kadar sönük kaldı araç ısınınca tekrar kırpılmaya başladı. Tekrar gittim ve yağ pompasının hatalı olduğu söylendi yenisi sipariş edilip tekrar baştan sıfır yağ pompası takıldı. Aynı zamanda yağ müşürü, orjinal yağ filtresi ve yağıda değişti. Sonuç yine hüsran, elektrik tesisatına dahi bakıldı hiç bir problem gözükmüyor. Aracın çekişinde gidişinde tek bir problem yok, yağ eksiltme yok, yağ kaçağı yok. 8000 kilometrede 500 gr kadar ekliyorum en fazla.
Rektefecinin bakmasını söylediler, baktırdım. Motorun altı açıldı yataklarda çizik dahi yok dedi, karterde ki yağ süzgecine baktı onda da sıkıntı yok dedi.Yağ basınç saatini bağladı pompaya yine düşük çıktı, tek bir ihtimal kaldı oda üst kapak contası çürümüş olabilir oradan basınç kaybı yaşayabilir dedi. Çok inandırıcı gelmedi, yağa su, suya yağ karışmıyor ve çekişinde hiç problem yok aracın. Yani conta çürük olsa bunlar da olurdu diye düşünüyorum. Abilerim kardeşlerim işin içinden çıkamadık, bilgileriniz dahilinde ne yapabiliriz beni bilgilendirirseniz çok çok sevinirim. Bayağı bir uzun oldu ama affola pskolojik olarak yıprattı beni artık.