Vectra b 2.0 136hp "nasıl performans arttırırım?"

Öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim.Aracımı satmayı düşünmüyorum aracımdan çok memnunum.Gt lerdeki şanzıman f18 ve zaten gt nin torku bizim araçlarla neredeyse aynı.f23 getrag şanzımanın verilerine baktığımda daha yüksek güç ve torklara dayanabildiğini okumuştum iyi hatırlıyorum.Zaten aracımda çok fazla bir artış istemiyorum.Dediğim gibi 150hp ve üstü gayet hoş olur.Mesela açık hava filtresi+katalizör iptali+headers+yazılım ile egzantrikle oynamadan maksimum kaç hp alırım.Değerli cevaplarınız için çok çok teşekkür ederim tekrardan.

Edit:Aracımın jantlarını 16 ya çıkartıp primacy3 lastiklere geçince önden kayma kayda değer biçimde azaldı.Alt takımıda komple yaptırdım zaten.Üste kule gergisi düşünüyorum ama ne kadar mantıklı olur çelişkideyim.


GT eksantriği + yazılım (chip tuning) + haeders + kat iptali = 160 hp güç alınabilir.
 
Son düzenleme:
2.5 o kadarda kuvvetli araç değil benim görüşüm 2.0 CDX alıp yaptırım hepsini geçin derim ben

Şef 2 seçenek var, ya şanzıman çin seddi uzunluğunda olduğu için ve volan kaya gibi olduğu için gücü hissetmiyosunuz, ya da üzülerek motorun vasat kondüsyonda olması durumu. Afyon-Kütahya arası uzunca bir rampayı 140 150 ile tırmanırken yanımdan vınn diye uzayan CDX ile bembeyaz olduğumu bilirim ben güçlü olması gerek sanki :confused:
 
Bu değişimler yapıldıktan sonra gt lerdeki performansı verir mi sizce ? Vectra ların en hızlı olarak gt yi biliyorum ben 2.0 larda
 
Şanzıman kırma olayını ben anlamıyorum hiç, çok sık duyuyorum ve hani kinaye olsun diye sormuyorum. Şanzıman kırıldığında çalışma aksak ve verimsiz bir hal mi alıyor, yoksa bildiğin dağılıp, çatır kütür kırılma meydana gelip şanzıman tamamen kitleniyor ve tamamen olduğu yere çakılıyor mu araç.
Hazır çıkma şanzımanlar konusunda bilginiz varken bir soru da sormak istiyorum. Bu vectra c 1.9 cdti manuel şanzımanları var 6 ileri ve malumunuz tork konusunda oldukça dayanıklı şanzımanlardır. Onlardan çıkma veya sıfır alıp herhangi bir vectraya B C farketmez dişli oranlarıyla oynayarak uyarlamak mümkün müdür acaba ve ortalama bir fiyat konusunda fikrinizi almak isterim.

Mert Merhabalar, değişim olarak çözüm yıllardır belli, konusu aşağıda
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=47827

Prizdirek kırdım, yolda kaldım içerisi paramparça
Bilyesini dağıttım, gene yolda kal, gene param parça
ayna maruti bildiğin ortadan çatladı gene yolda kal.
Bilye belliydi sesinden, diğerleri ipucu vermedi.

Motor güçlü ve devirli kullanıp vites te çekersen kesin kıracak, bakımla vs. alakası yok. Tamamen asılmakla alakalı. Güç isteniliyorsa adam basacak.
 
Mert Merhabalar, değişim olarak çözüm yıllardır belli, konusu aşağıda
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=47827

Prizdirek kırdım, yolda kaldım içerisi paramparça
Bilyesini dağıttım, gene yolda kal, gene param parça
ayna maruti bildiğin ortadan çatladı gene yolda kal.
Bilye belliydi sesinden, diğerleri ipucu vermedi.

Motor güçlü ve devirli kullanıp vites te çekersen kesin kıracak, bakımla vs. alakası yok. Tamamen asılmakla alakalı. Güç isteniliyorsa adam basacak.

Peki f23 te durum nedir Emre bey?
 
Aracın motor gücü ile mekanik aksamında kullanılan malzemenin kalitesi aynı değilse illaki aracın bazı yerleri hasar görecek hatta kırılıp parçalanacaktır. Sağlıklı bir performans işi için motoru güçlendirmek yeterli olmaz, en basitinden bu aracın nasıl duracağı, zorlamalarda şanzumanın uyum sağlayıp sağlamayacağı da hesaba katılmalıdır. (Mesela Renault'un hızlı aracı :) Flash veya ağır kasalı Manager modeli sık sık zorlamaya maruz kalırsa şanzuman kapağını kırar veya çarpık bacaklı Skoda kamyonetler zorlanınca kolayca aks keser)
 
Mert Merhabalar, değişim olarak çözüm yıllardır belli, konusu aşağıda
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=47827

Prizdirek kırdım, yolda kaldım içerisi paramparça
Bilyesini dağıttım, gene yolda kal, gene param parça
ayna maruti bildiğin ortadan çatladı gene yolda kal.
Bilye belliydi sesinden, diğerleri ipucu vermedi.

Motor güçlü ve devirli kullanıp vites te çekersen kesin kıracak, bakımla vs. alakası yok. Tamamen asılmakla alakalı. Güç isteniliyorsa adam basacak.

Teşekkür ederim, bu konuyu okumuştum daha önceleri, şanzıman oranlarını değiştirmekte fayda var.
 
f23 de bildiğim iç tertibat da değişiyor. f23 candır, keşke yapabilseniz.
 
f23'te kopmle değişim gerekiyor. f23'ün baskısı, balatası, bilyesi farklı
 
Geri
Üst