Vectra B 2.0 aracım iyi çekmiyor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan rıza_71
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
şimdi yağ mı yaktı kaçırdı mı bunu net bilmek gerek.Birinin aracı hiç yağ eksiltmiyordur anormal değil gayet güzel ama birininde yağ eksiltiyordur kitapcıktaki değerdir normalmidir orda karıstı işte :D ankaraya beklerim her zaman :)
 
Kitapçıkta değerin yüksek olmasının nedeni, araç aldığınızda fazla tüketim nedeni ile servise hatta mahkemeye gittiğinizde, alacağınız cevabın bu eksiltmenin Opel Standartlarında olduğunun, normal olduğunun yanıtıdır. Zamanında örnekleri olmuştur. Kitapçıktaki rakam sanırsam 1 litreye kadar falandı. Biri yazar, hatırlamıyorum. 2 Adet Vectra da tekinde 300.000km geçtim, diğerinde 160.000km ve ilk sahipleri olarak, 10.000km de maksimum 1litre eksilttim 300.000 de anahtar değmedi. Hep mobil1 kullanıldı. Yağ eksiltmeyen çokca Vectra da forumda defalarca tartışıldı. Gerçek olan şudur:

Aracı ilk aldığımızda 15.000km de bakıma girdik. 99 yılında. 30.000 45.000 60.000 diye devam ederdi ve hiç yağ eklenmezdi, eksilmezdi çünkü. Garanti durumundan yetkili serviste yapılırdı. Her sıfır alınan Opel de durum budur.

O değerler için ya büyük kaçak var, keçeler conta vs. yada inanılmaz yağ yakıyor.


Bende Emre ye katılıyorum.
Her iki aracımda da 10.000 km de bir eksilen yağ 0,9 - 0,75 lt arasında.
2000 km de bir 1 litre çok çok fazla bir rakam. Bu motorda bir sorun olduğunu gösteriyor ya bir yerde kaçak var yada motor ömrünü tamamlıyor.
 
Ankara da hangi ustaya gidiyorsunuz ?
Eski hava debimetresiinde sorun ne idi de dğiştiniz ?
 
Ben GM yağı kullanıyorum ve ortalama 7500 km de bir yağ değiştiriyorum, bu süre zarfında 1 Lt civarında yağ eksiltiyorum, bu oranı da normal olarak değerlendiriyorum. Yağ tüketimini çeşitli nedenler tetikler, o nedenle küçük oranlardaki tüketimleri kafaya fazla takmamak lazım. Aracın kitapçığında yazan tüketim miktarı maksimum değerler için olup normal şartlarda bu değerleri yakalamak neredeyse imkansızdır.
Araçta LPG olduğu için performans kaybı konusunda fazla bir yorum yapamayacağım, zira LPG sistemlerini hiç bilmiyorum.
 
yağ yakma sebebine bakmak lazım..madem debimetre yeni boğaz kelebek temizliği birde kompresyon testi yapmanızda fayada var en azından sağlam bilgi almış olursunuz
 
rıza hocam, benim arabamda da aynı sıkıntı var, 2. vitese 4. devirden önce atarsanız veya hafif gaza dokunarak atarsanız hı hı hı diye silkeleyerek geçiyor, düşür devirler ölü ancak yüksek devirler normal. Bir gece ansızın yanan elektrik arıza lambasıyla araç bu hale geldi, egzantrik devir sensörünüz sağlam mı? 4500 devirden sonra çıkabiliyor musunuz?

evet o hı hı hı benim arabada da var. 4. devirde nasıl oluyor pek fark etmedim açıkçası. egzantrik devir sensörüm ne durumda bilgim yok fakat ben en çok baskı balatadan süpheleniyorum. ilk olarak onu göstercem ustama bakalım sonra ne olacak:(
 
Ankara da hangi ustaya gidiyorsunuz ?
Eski hava debimetresiinde sorun ne idi de dğiştiniz ?


sincan da bi arkadasın tanıdığı var oraya gidiyorum. ustalığı güzel diyorlar şahıs için :) arabayı götürdüğümün birinde makina bağladı baktı. orada debimetrenin bozuk olduğunu gördü. değiştirelim dedi falan baktım yakıt artıyor çekiş düşük değiştirdik. Herneyse yakıtta bi nebze düzelme oldu fakat çekişde hala sorun var bence. sanki arabayı tutan bişey var gitmesine engel oluyor. Hani bisikletin tekeri sürterde ne kadar hızlı pedal çevirsenizde gitmez ya öyle sanki
 
yağ yakma sebebine bakmak lazım..madem debimetre yeni boğaz kelebek temizliği birde kompresyon testi yapmanızda fayada var en azından sağlam bilgi almış olursunuz

bu ara işler yoğun da haftaya gidip kompresyon testi yaptırcam bakalım durum ne olacak?
 
valla benim opelde çekiş düşüktü ve 4 bin devirde gaz yemiyodu..
LPG deymiş problem..
 
Geri
Üst