vectra b 2 düşük rolanti

bi efsane

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2014
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Konuyu tekrardan açıyorum ustalardan hiç cevap gelmiyor.
Aracimda rolanti 600 de buda direksiyonda hissedilir titreşim oluşturuyor..2-3 saniyede bir oluyor.ve ilk kalkışta motor soğuk sıcak farketmiyor titreme oluyor yarım debriyajla kalkıyorum her defasinda..lpg li araba ama benzinde kullanıyorum..
Yaptırdığım işlemler:
Motor sıfır..piston segman gömlek gayd sibob üst kapak alt kapak conta değişim taslama ve hepsi orjinal parçalar..baskı balta tiger seti akliniza ne geliyorsa değişti .
Ateşleme ile ilgili sıkıntı oldunu da sanmam..bujiler yeni gm..bobin sağlam..egr ve boğaz kelebeği temizlendi..lambda ikiside sağlam..arıza ışığında yakmiyor ..çekiminde ve ivmelenmesinde sıkıntı yok..ama bu motor devri 600 çok düşük sanki ben bundan kaynaklandığını düşünüyorum..z16xe motor..bu motorlarda rolantiye ayarlayıcı yokmus..peki bu görevi hangi parça yapar..ve rolantiyi artırmak için ne yapabiliriz..
 
Lpgciye git rolanti devrini yükseltmesini söyle kış ayında ilkçalıştırmada enaz 900 olması lazım ama bence 1000 yapsın ısındıkca otomatik düşüyor
 
Lpgciye git rolanti devrini yükseltmesini söyle kış ayında ilkçalıştırmada enaz 900 olması lazım ama bence 1000 yapsın ısındıkca otomatik düşüyor
Arkadaş LPG de kullanmıyorum diyor artık ilk çalıştırmada devir düşük diyor anladığım kadarı ile,Rolanti ayarını kelebek görüyor, güzel bir boğaz temizliği gerek artık motor sıcak soğuk fark etmiyor diyor burda motor sıcaklık sensoruna bakılmalı gerekiyorsa değişilmeli birde mutlaka şu şarş dinamosu ve akü gücüne bakılmalı diyorum.tabi sırası ile ;)
 
birde tech 2 de yanılmıyorsam rölanti ayarı yükseltilebiliyor.
 
Ustam ilk calistirmada devir 1000 de o normal sanırım sandıktan sonra yani hararet ortalarda normal çalışma sıcaklığına ulaştığında devir 600 sabitleniyor ..ondan sora direksiyondan ve pedaldan hissedilir 2-3 saniyede bir vuruntu yada titreme şeklinde oluyor..motor yapilali 2500 km oldu..ozaman yaklaşık 500 km hiç tüpe almadan bindim arabaya..saat gibiydi ve gaza yuklendigimde 2.0 motor gibi gidiyordu..sonrasında tüp ayarı için gittim otomatik kalibrasyon yaptı usta..ama tüp geçişlerde neredeyse araba stop edecek gibiydi..20 derece ayarlamış ısıyı ..çok düşük oldunu söylemem halinde bişey olursa yine gel dedi tüpçü..1 hafta sonra arıza ışığı yaktı araba sonra benim motor ustasına gittim cihaz lambda sensörù gösterdi..öndeki sensör..orjinal bosh marka ..ama bu dedigim titreşim ondan sonra başladı yani ayar yapamayan tüpçü yüzünden..lpg enjektör sağlam filtresi yeni..zaten motor a dair ne varsa yağı hava filtresi yağ filtresi yeni..sadece benzin filtresi ni degismedim ..onuda öncesinde fazla benzinde kullanmiyordum gerek duymadım..bundan yaparmı bilmiyorum..boğaz kelebeği çok olmadı temizlendigine..akü 60 amper yeni..sabah ilk marta gayet güzel çalışıyor..
Herhalde benim sıkıntım iyi bi usta bulamamak..otomatik ayarlıyor ise rolantiyi bir yerde mutlaka sıkıntı vardır ..şarj dinamosu ve motor sicaklik sensör baktirayim ben ..bu arada üzerindeki lpg kiti tomesetto 2.5 yıllık..
 
bence rolanti motoruna bi baktırın kirlenmiş olabilir aynı sıkıntıyı bende yaşadım
 
35 derece olması lazım
 
Rolanti motoru yok bunlarda da abinin dediği gibi boğaz kelebeği yapıyor bu işi galiba.onun içini temizleyebilsek.. iki sefer temizlettim bu parçayı ilkinde küçük bir delik var tıkanmıştı..ama ikinci sefer söküldüğünde fazla kirlenmemisti..tupcülerin İş bilmemezliklerinden kablosunu aldım kendim yapicam inşallah..araba konusunda da çok takintiliyim illaki sıfır hata olsun istiyorum..o yüzden ışte arabam bu dedigim zaman lpg ayarına gecicem sağolsun burdaki ustalar sayesinde çok şey ogreniyorum birde meraklıyım bu konulara..
 
Rolanti motoru yok bunlarda da abinin dediği gibi boğaz kelebeği yapıyor bu işi galiba.onun içini temizleyebilsek.. iki sefer temizlettim bu parçayı ilkinde küçük bir delik var tıkanmıştı..ama ikinci sefer söküldüğünde fazla kirlenmemisti..tupcülerin İş bilmemezliklerinden kablosunu aldım kendim yapicam inşallah..araba konusunda da çok takintiliyim illaki sıfır hata olsun istiyorum..o yüzden ışte arabam bu dedigim zaman lpg ayarına gecicem sağolsun burdaki ustalar sayesinde çok şey ogreniyorum birde meraklıyım bu konulara..
aynen birde dediğim gibi birde sıcaklık sensoru artı aracınızın akımını ölçtürün.Tech2 ile devir yüskeltme işi bir nevi sorunu çözme değil manupile etmektir
 
Sonuç cihaza bağladık ve voltaj çeken tüm özellikleri actik 13,5 altına hic dusmuyor o yüzden şarj dinamosu sağlam calisiyor motor ısı sensör diye bir parça yokmus bu arada motor suyu sicaklik sensörü galiba ama o da sağlam radyatör de kaçak vardı değiştikçe şu anadan su eksilme de yok şükür galiba o kaçaktan dolayı hava yapıyordu sürekli şu anda devir yine 6 binde ama kuruntu yok
 
Geri
Üst