Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
onu okudum abide mantığı ne bunun onu çözemedim kafamda yani motor aşınmasıyla alakalı birşey değil bu o kesin çünki yanma odasından gelmiyor bu yada duman atma yok sadece yüksek devir kullandığım zaman yağ basıncı artıyor o bahsettiğim borudan gaz kelebeğine bağlanmasıyla geliyor sorun teşkil etmiyor ama tahminmce çabuk kirleniyor kelebekle rolantı motoru olmazsa bende bi filtre atarım
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 09:58 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 09:57 ----------
ayrıca bi ara cdx ımde vardı x25xev ondada bu durum vardı
motor sıcaklığında yağ su ile birlikte buhar olur,karter havalandırmasınndan silindirlerden sızan su buharı basınc kamşafta yönledirilir ordan boğaza,ama zamanla bu motor aşınmasından dolayı artar ve boğaz kirlenmesi hızlanır.
en güzeli yapılması gereken ki sonraki modellerde opel kendi seri üretimde ekledi olmayanlarda,boğaz kelebeği hortumlar rolanti temziliği yapar ve sonrası yağlanmayı yavaşlatmak için yağ tutucu filitre monte ettirir.Muhtemelen krankmili borusuda doludur temizlenir sonra filitre takılır.
önceki durumu;
evet 160bınde motor açıldgnda 1. resımde hortumun altında demir bi boru vardı onun ıcı baya tıkalıydı benzınle felan yıkamştım 2. resimdeki parçanın işlevi tam olarak nedir acaba bende 2. resimdekine dönsem faydası olur mu ?
Alper arkadaşımız almıştı bana e-baydan... 100 TL ye mal olmuştu...Teşekkürler tekrardan
Arada boşaltıyorum acayip bişey çıkıyor içinden. Ama boğaz kelebeğim tertemiz....
Buradan gelen yağ zamanla subablarda kurum oluşturabilir. Benim sorunum rolanti ve yağlanmadan dolayı boğaza giren hortumun yırtılması idi.. Şu anda o sorunumun kalmadı...
Genelde oil cahtc işlemini yüksek performans araçlarında ve turbolu araçlarda kullanıyorlar...
Hem yanma kalitesi artıyor hemde intercoolerin tıkanması engelleniyor.
içten resmi cekilmiş bir külbitör kapağı bulursam o kırılan parcayı göstereceğim...
Alper sağolsun. Kendisi için alışveriş yaparken, benim de ihtiyaçım olan şeyleri alıyor e-baydan.... en büyük yararıda bu oil cahtc oldu. hem yararlı birşey hemde yeni bir külbitör kapağı almaktan kurtardı beni..
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 15:34 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 15:28 ----------
Resimde okla işaretlediğim yerde ufak bir parca var... o parca kırıksa kelebek boğazını yağlıyor... Kırık değil ise yag buharını direk karterden aldığından yağlanma olayı çok daha yavas oluyor... Cözüm 1 oil cahtc, cözüm 2 yeni bir külbitör kapağı, cözüm 3 yüksek devire cıkmama ve ara ara boğaz temizliği, cözüm 4 ModaCar Krank,Havalandırma,Vana Hexagon Mini Filtre (bunu denemedim,deneyen tanıdığımda olmadı)
ben ayda bir manifoldları sökerim temizlerim gaz kelebeğinide temizlerim bu şekilde davramnam güzel ilk söktüğümde manifol içinde yağ gibi birşeyler vardı buharın etikisi olsa gerek dedim
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.