Haydi geçmiş olsun.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Motorun sag tarafında bağlı bi parça var bır ucu westenhause gidiyor alt tarafına da valf den gelen hortum takılıyor.
Bende denedim 3500 deviri geçmiyor firene dediğin gibi yaptım fren sertlesiyor sorunun çözümü ne olabilirBelki de oluyor ama farkında değilsiniz. Şöyle ki:
Siz bu hortumların yerlerini araç çalışır vaziyetteyken değiştiriyorsanız veya söküp takıyorsanız, araba Koruma Moduna geçiyor olabilir (arıza lambası yanmasa bile).
Bu durumda motor belli devri geçmez. Araç kendini korumaya alır.
Tekrar stop edip çalıştırana kadar da normale dönmez.
Sensör ve valflerin sağlamlığından eminseniz, bir de bu hususa dikkat ederek yer değiştirme işlemlerini yapmanızı tavsiye ederim.
İyimser fikrim, hortumların birinde sorun var.
2. seçenek:
Burada fren vakumunu kastediyorsunuz sanırım.
Tüm bahsettiğimiz solenoid valfler, kalorifer sistemi ve fren merkezi (westinghouse), bu elemanın ürettiği vakumla çalışıyor.
Eğer vakum yeterince üretilemiyorsa, valflerin de çalışması kararsız olabilir.
Araç dururken rolantide, freni 8-10 kere sık aralıklarla pompaladığınızda fren pedalı aşırı sertleşiyor veya arıza ışığı yanıyorsa, vakum yetersizdir diyebiliriz.
Ayrıca vakumun ürettiği emme basıncını ölçen cihazlar var.
Yanılıyor da olabilirim ama hatırladığım kadarıyla vakum pompasının ürettiği emme basıncı araç rolantideyken 0.66 bar (500 mm Hg) olmalı.
Vakumun üzerindeki westinghouse a giden boru sökülüp yerine ölçüm cihazı bağlanarak bu ölçüm yapılabilir.
Bende denedim 3500 deviri geçmiyor firene dediğin gibi yaptım fren sertlesiyor sorunun çözümü ne olabilir
D6503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam özetlersek;
1- İlk olarak mutlaka arıza lambası yanmasa bile araç bir tesbit cihazına bağlanarak arıza kodları okunacak. Yol gösteremiyorsa aşağıdaki adımlar izlenebilir.
2- Tüm vakum sistemindeki hortumlar, kaçak veya tıkanıklık var mı diye kontrol edilecek.
3- Havayla (vakumla) çalışan tüm valfler sağlamlık testinden geçecek. (EGR ve westgate dahil)
4- Hava akışmetre (MAF) ve Manifold basınç sensörü (MAP) kontrol edilecek.
5- Emme manifoldunda kurum sebepli tıkanıklık, işlevsizlik var mı? Kontrol edilecek.
6- Vakum pompasının, fren yönündeki (westinghousa giden) emme basıncı ölçülüp, yeterli vakumu üretip üretmediği kontrol edilecek.
Daha önce de bahsi geçtiği gibi, vakum sistemi kapalı devre ve tamamiyle birbirleriyle bağlantılı, bir diğerinin çalışmasını olumsuz yönde etkileyebilecek elemanlardan oluşuyor.
Yani, manifolddaki hava basıncının düşük çıkmasının asıl sorumlusu MAP sensörü olmayabilir. Orya hükmeden EGR, klepe veya bunları vakumla besleyen diğer elemanlar arızalı çıkabilir.
Son olarak;
Eğer aracınızda bu tarz bir problem yaşıyorsanız, tamirci tamirci gezip zaman ve para kaybedeceğinize, aynı motor koduna sahip başka bir araç sahibiyle dostluk kurmanız menfaatinize olacaktır...
Sökebileceğiniz kadar parçayı bir araçtan diğer araca sırayla aktarıp deneme yanılma metoduyla arızayı bulma olasılığınız çok yüksek.