Vectra B kasa Gösterge Saçmalıyor.

ilk yorumunuza dayanarak yazıyorum, yaşadığınız sorunun tıpatıp aynısı benim b kasa vectramda vardı. sorun belki çok kompleks bir şey olabilir ama bendeki sorun çok basitti. bildiğiniz gibi, bizim arabalarımızın kabloları sıkıntılıdır, izolasyonları zamanla kurur çatlar.

ben bu sorunu yaşadığım bir gün kaputu açtım, kontağı açık kademeye getirdim ve motor tesisat kablolarının çokça geçtiği yerleri elimle oynattım. bazı kısımlarda bunu yaptığımda "çıt" "çıt" röle sesleri duydum. daha sonra sorunun sol taraftan beyine giden kablo yığınından kaynaklı olduğunu anladım, korumasını açtım ve gördüğüm manzara karşısında şok oldum; bütün kabloların izolasyonları soyulmuş, kablolar çıplak bir şekilde çorba halindeydi. kabloları bantla sardım, çok zahmetli oldu ancak o günden beri bu sorunu yaşamıyorum. bir kontrol edin derim.
 
ilk yorumunuza dayanarak yazıyorum, yaşadığınız sorunun tıpatıp aynısı benim b kasa vectramda vardı. sorun belki çok kompleks bir şey olabilir ama bendeki sorun çok basitti. bildiğiniz gibi, bizim arabalarımızın kabloları sıkıntılıdır, izolasyonları zamanla kurur çatlar.

ben bu sorunu yaşadığım bir gün kaputu açtım, kontağı açık kademeye getirdim ve motor tesisat kablolarının çokça geçtiği yerleri elimle oynattım. bazı kısımlarda bunu yaptığımda "çıt" "çıt" röle sesleri duydum. daha sonra sorunun sol taraftan beyine giden kablo yığınından kaynaklı olduğunu anladım, korumasını açtım ve gördüğüm manzara karşısında şok oldum; bütün kabloların izolasyonları soyulmuş, kablolar çıplak bir şekilde çorba halindeydi. kabloları bantla sardım, çok zahmetli oldu ancak o günden beri bu sorunu yaşamıyorum. bir kontrol edin derim.


Hocam araba o arızayı verdiginde çalışmıyor ama. Gerçi biraz zaman geçirsem bakmak lazım ama bu aralar hava çok soguk :( hiç kaputu açasım bile gelmiyor. Servise verip çözüme gitmeyi düşünüyorumm
 
çalıştırmayacaksınız zaten, dediğiniz gibi çalışmaz da. ama tam marş basmadan önceki son kademede elektrik sistemleri aktif hale geliyor. o zaman bu gibi kısa devreler olduğu zaman elektrik tesisatının yoğun geçtiği yerleri oynattığınızda şans eseri kısa devre yüzünden aktifleşmeyen röleler aktifleşiyor, çıt çıt seslerini duyuyorsunuz. hatta iki kişi yapın bunu, biriniz direksiyona geçip öbürünüz bu işlemi yapsın. kontak benim dediğim gibi açıkken denerseniz direksiyondaki arkadaş, kablolarla uğraşan kişi doğru yeri bulabilirse ışıkların saçmaladığını görecektir. o zaman kısa devre sorununuz olduğunu anlarsınız. ama bir ihtimal tabi, bende çözmüştü, sizde farklı olabilir. yine de deneyin derim.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 13:42 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 13:38 ----------

ve ufak bir tavsiyem, böyle bir sorun riski varsa arabayı kullanmadığınızda akünün kutup başlarını sökün. böylelikle kısa devre varsa en azından durduğu yerde sıkıntı yaratmaz. tabi kutup başı konusunda daha tecrübeli üyelerin yorum yapması daha doğru olur.
 
Sayın Ahmet Bey araç 2500 devirde 17.5volt akım veriyor yani bunun role vs ilgisi yok,sorun şarş dinamosu konjektöründe. Çünkü devir ne olursa olsun,hangi yüke binerse binsin(farlar klima arka cam rezistanı vs) devamlı 14/+ - 0.5 volt akım vermesi ,arası akım sağlması gerek.
 
Selim bey, yanıtınız yanlış yönlendirmeyi önlemek adına iyi oldu, son mesajımda da sizin gibi işin ehli kimselerden gelecek bir yanıtın beklenmesini tavsiye ettim. Ben denemesi kolay olduğundan ötürü bir ihtimal diye bahsetmek istedim, çünkü birbiri içine geçmiş kablolar yüzünden saçmalayan ışık ( daha teknik olarak yanıp sönen el freni, tc lambası, vs. ve ibrenin düşmesi) ve basmayan marş sorununu yaşamıştım, sonra da kabloları yeniden izole ederek sorunu çözmüştüm. Konunun tamamını okumadım, akım değerlerinden söz edildiğine göre detaylı bir inceleme yapılmıştır. Yanıtınız için teşekkür ederim.
 
Ahmet bey tabii herkez tecrübesi var sizin başınıza gelen tesisat doğrdudur ama arkadaş şarj dinamosu 17,5 volt veriyor demesi şu an tesisat değil asıl sorununun şarş dinamosu konjektör olduğunu gösteriyor. çünkü her halukarda ordan 17.5 volt gelmemesi gerek,olması gereken 14 volt sabit akım
 
evet yeni okudum, ölçümler yapılmış. yanlış yönlendirme yaptığım için beyefendiden özür dilerim.
 
ilginç gelebilir ama ;

Debimetre,
Krank sensörü,
Devirdaim sensörlerinde de problem çıkabilir ..

Bilgisayara bağlatın derim..
 
İlginiz için Çok teşekkurler arkadaşlar bıraktım arabayı servise. Bakılcak ona gore donus yapcaklar bende ona gore yazıcamm buraya :)
 
Şarj dinamosu gibi geldi bana. Kömürleri bitiyor olsa gerek.
 
Geri
Üst