Vectra B Rölanti Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kaanhkn
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tüm her şeyi denedim. Hortumlara baktırdım söktük taktık hepsinde ustanın yanındayım. Bilgisayarda filan hiç hatada vermiyor. Söküyoruz temizliyoruz 1-2 gün normal, ondan sonra yavaş yavaş oynamaya başlıyor. Kafayı yiyeceğim artık soğudum iyice arabadan. Bu şekilde satıp başkasının başını ağrıtmakta istemiyorum, ayıptır.
 
Benim vectra mda da aynı sorun vardı.Rölanti motoru,debimetre ve boğaz kelebeğini temizledim sorun neredeyse ortadan kalktı.Egzostumda patlaktı o nu da yaptırınca tamamen düzeldi.Belki ne ilgisi var diyeceksin ama var işte.Egzostuna bir baktır derim ben.
 
  • Beğen
Tepkiler: Excalibur06
aracınızdaki rölanti düzensizliğine sebep olan çok farklı sistemler var. basit gibi görünüyor olabilir ama önce bujileri bir kontrol ettirmek lazım. eski ise yenisini takılmalı. ateşleme bobini yan sanayi ise sökülüp çöpe atılmalı, orjinal gm takılmalı. sonra ömrünü doldurmuş oksijen sensörü yan sanayi olmayan orjinal gm sensörle değiştirilmeli. yine rölanti motoru gm olarak takılmalı. krank ve egzantrik sensörleri tech 2 ya da bosch tespit cihazıyla kontrol edilmeli ve arızalıysa gm olarak takılmalı. ayrıca arkadaşların da dediği gibi yerinden çıkmış hortumlar ve egzos sistemindeki kaçaklar da rölanti düzensizliğine yol açabilirler.
 
Selamün Aleyküm. Usta sendeki arızanın aynısı yaklaşık bir aydır bende de var. Sen sorununu çözdün mü? Nasıl Çözdün? PAylaşır mısın? Teşekkürler
 
Kardeşim ben bu rölanti sorunundan çok çektim, ve sonunda hallettim, benim sorunum katalizörden çıktı, katalizörü söktürün ve mutlaka üstten baktırın, parçalanmış olabilir, bu nedenle düzenli hava emiş yapamadığından bu rölanti sorunu ortaya çıkmış olabilir, dediğim gibi ben bu şekilde hallettim, ortalama bir katalizörün ömrü 200.000 km aracınız kaç binde bilmiyorum.
 
Kardeşim ben bu rölanti sorunundan çok çektim, ve sonunda hallettim, benim sorunum katalizörden çıktı, katalizörü söktürün ve mutlaka üstten baktırın, parçalanmış olabilir, bu nedenle düzenli hava emiş yapamadığından bu rölanti sorunu ortaya çıkmış olabilir, dediğim gibi ben bu şekilde hallettim, ortalama bir katalizörün ömrü 200.000 km aracınız kaç binde bilmiyorum.

Aracım 209bin de. Benim sorun seninkine benziyor sanki ama bilemedim. Benim rölanti sorunu sürekli değil. Yani bazen sorunsuz çalışıyor. Bazen ise vitesde devri 1000 lerde olduğu zaman silkeliyor. gaza basıyorum. biraz toparlıyor. devir 3binlerde iken boşa aldığımda devir hızlıca Sıfıra kadar inip stop ediyor. Veya Sıfıra yaklaşıp aracı titretip tekrar kendini toparlıyo. Bu anda aracın arıza ışıkları yanıyor. Kendini toparlayınca sönüyor. Bazen durmuş vaziyette iken çalıştırıyorum. arac çalışıp devir yukarıya çıkıyor ve takılıyor. Ya geç iniyor. Ya hemen tekrar sıfıra iniyor... Bilemiyorum artık. Çok can sıkıcı
 
Şimdi,ustana gitmeden debimetre soketini çek kullan düzelme varsa ne ala,ama düzelmedi o zaman egr veya yanlış havadır,Mutlaka boğaz kelebek kısmı hortumlarına bak yanlış hava emmediğine emin ol

abi bu yazdığın cevaba yorum atma gereği duydum benimde araç aynı böyle yapıyor debimetre soketini çekince düzeliyor bir türlü yapamadılar bu arızayı
 
abi bu yazdığın cevaba yorum atma gereği duydum benimde araç aynı böyle yapıyor debimetre soketini çekince düzeliyor bir türlü yapamadılar bu arızayı
Ustam hava akış sensörü bozuktur o zaman veya hava filtresinden boğaz kelebegine giden hortumda çatlak kırık varsa hava alıyordur düzensiz rölanti yaratır buda.
 
Geri
Üst