O resmini paylaştığınız kırmızı astra z20let projesine gelelim...
O aracın sahibi bir astsubay ve magosada görev yaptı.
O projeyi yapan mekaniker Erdem Çelebi dir.
Araç projesine turbo büyütme ve je piston,enjektör büyütme olarak başlandı.Yazılımı benim yazmam istendi.Aracın orjinal şanzumanının kırım yaşıyacağı konusunda uyarmama rağmen inatla kesinlikle kırım yaşamayacaklarını iddia ettiler...
Bunun üzerine ben araca yazılım düzenlemesi yapmayı reddettim.
Araça uzun süre erdem çelebide uğraşıldıktan sonra yola çıktı ve şanzumanı parçaladı...
(3 gün gibi bir süre yanılmıyorsam)
Akabinde Erdem çelebinin şanzuman bulma konusunda şahsımdan direk yardım istedi,ve bildiğim kadarıyla fiyat sorunundan dolayı standart x20xev şanzumanı atıldı...
Daha sonra araç düzgün çalışmama,al ver yapma sorunlarından dolayı Tanya tuning e , yani bizim garajımıza geldi.Düzgün çalışması sağlandı ve gönderildi.
Yani o aracın şu an fotoğrafını orda çekebiliyorsanız,cahil dediğiniz Tankut Yiğithan ın o aracı yürütmesi sayesindedir...
Hatta o photoshop dediğiniz intercooler deki bayan gözünü yapan kişi şuan benim aracımı boyayan mahir gülten dir.
Adadaki tek airbrush yapan kişidir...
Hazır kaynakları olan,parça kodları mevcut bulunan bir proje yapmak ile
tamamen kendi kaynaklarınızı kullanarak yapılmamış bir setup ı kurmayı aynı görmek,hatta dönüştürme projesini daha üstün görmek muazzam bir muhakeme yeteneğinin sonucudur sanıyorum...
İsimlerimiz belli,adreslerimiz belli. Kimseye hayal sattığımız yok.
Diğer yandan ise yağlama kanal hazırlığına kadar iş öğretmeye çalışan arkadaşlarımız mevcut sağolsun...
Bu arada Referans kabul ettiğiniz arkadaşların projelerini de burda görmekten mutluluk duyarız...
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 00:44 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:37 ----------
Siz bence burda meydanı biraz boş bulmuş bol kepçeden atıyorsunuz. Çünkü burdaki çoğu kullanıcı genellikte tune işinden uzak insanlar. Eğer çok güveniyorsanız projenize tech e de açında orda da takip edelim projenizi...
Aslanın aracına gelirsek maliyet, emek ve bilgi olarak emin olun sizin projenizden kat kat daha zordur ve çok daha stabil bir şekilde kullanılmaktadır. Araç günlük binilmekte ve yakıt olarak çok makul seviyede. Ayrıca dbn ölçümleride mevcut gerekirse özelden de size atabilir burda çoğu arkadaş yorumlayamayabilir ama sizin gibi üstün tampon tunerı arkadaş illaki yorumlayacaktır...
gelelim aracınıza racing yağ pompasından kastınız nedir???? marka model vs sqanırım gm yağ pompasının 9000dd ye kadar desteklediğinden bi habersiniz.
Ayrıca gt2871le kaç bar basmayı planlıyorsunuz ki min 450hp alacaksınız??? Daha önce yaptığınız astrayı mustang vs gibi bir dyno ilemi yoksa bizim sarp işi dyno ilemi ölçtünüz ayrıca astranın bloğu neydi merak ettim x20xev olmadığı aşikar çünkü o blok 1,6bardan sonrasına dayanmaz... Dayanması için bikaç işlem yapmanız gerekir ki 3 ve 4 silindir karpuz gibi yarılmasın. Ha derseniz ben gt28 takacam ama 1,5barı geçmeyecem o zamanda zaten 450 hp niz hayal olur. Malşum 450hp min demişsiniz o vakit blok için nasıl bir modifiye yaptınız??? Bu arada büyük pistondan kastınız sanırım 86,50 ama bence bu da talihsizlik olmuş çünkü zaten silindir duvarlarınız ince bu sefer en ufak retard da dahi 1,5 bar basmak riskli bu araçta...
Ha bu arada madem bloğu söktünüz ön yüzünde yağ kısmı mevcuttur sadece ufak bir torna işlemiyle orjinal yağ geri dönüşü açılabilir sandviçle vs uğraşmayın orjinal olsun diye dedim...
Ayrıca z20 ve x20 kapaklar aynıdır merak etmeyin sadece egzoz portundaki egr çıkıntısı farklı ki bence o kısmıda traşlayın madem tubular manifolt takıyorsunuz tam olsun ha yok onlarla uğraşmayım derseniz bence spa dan da konvansiyel bir manifolt işinizi görür...
Bu arada egzoz sübapları ne kullanmayı düşünüyorsunuz merak ettim ziraa 8bar pompa takıp 300hp destekli enjektörü bağırta bağırta işeteceğinizden ötürü egtniz tavan yapacak erimesin mazallah...
Ayrıca Aslan'ın arabasına z20 kapak var diye sizinki kolay demişsiniz de sizin taktığını 20ler kapakta aslanın arabasındaki kapakla aynı bilginize
birde sormadan edemeyeceğim 305derece egzantrik nerden çıktı yahu hepi topu taktıpınız gt28 onun yerine aracınızın orjinalinde çıkan emme egzantriği ve yeni aldığınız ler kapağın egzoz egzantriğini kullanabilirsiniz 305 egzantrik turbo bi araç için komik olmuş...
Konunun başından beri sorulan her soruyu büyük bir sabırla cevapladım.
Eğer amacın bilgi almaksa istediğin kadarını cevaplarım,ama seni dikkate alcak değilim.
enjektörlerle ilgili biraz bilgi burdan edinebilirsin...
http://www.witchhunter.com/injectorcalc1.php
Akabinde işeme,yani pulvarize edememe düşük pompa sebebiyle olan bir durumdur.Bunu önlemek için yüksek basınçlı pompalar ve regülatörler kullanılır.
Sen şimdi mühendise egt anlatmaya çalışmaktan bir vazgeç önce de.
Otur arkana sabret izle,lafazanlığa gerek yok...
---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 01:11 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 00:44 ----------
Bence eleştiri yapmadan önce projenin bitmesinin beklenmesi gerek. Bu şekilde bir şey yapılacaksa bile insanların şevkini kırmak hiç doğru olmaz. Proje biter gerekli kontroller yapılır araba budur denir ondan sonra eleştiri yağmuru yapılabilir. Bu arada birde şahsi görüşüm önden çekişli bir araç o güçlerde yolda tutunma problemi yaşatır , viraj performansını saymıyorum bile ölümüne kafadan kaymalar , yolda gezinmeler vs vs. bence o güçleri çıkmak yerine 200-250 bg skalasında bırakılması daha doğru olur.
aracın yürüyeninde ve frenlemesinde gerekli önlemler düşünüldü ve alındı.
Yeterli gelmezse daha da düşünülür.
Diğer yandan öncen çekişli bir aracın max 300 hp olması fikrine bende sahibim.
Ama bu araç günlük kullanım için hazırlanmıyor...